Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Víťazka 12. série Farma Xénia Gregušová

Sledovanosť

Finále Farmy 12 zlomilo rekord sezóny, Joj však bodovala s Bohemian Rhapsody! Vyskočil aj Pád anjela

Joj sa ďalší rok po sebe podarilo voči sledovanému finále reality šou uspieť s filmovou premiérou, veľký prepad zaznamenalo Milujem Slovensko. Oba hlavné piatkové programy však dokázala predbehnúť sobotná premiéra Markízy.

Markíza v piatok uzavrela v poradí už dvanásty ročník reality šou Farma, ktorá aj vo svojom jubilejnom desiatom roku na televíznej obrazovke ostáva veľkou posilou televízie pre dôležité druhé večerné pásmo.

Farma je suverénne najtrvácnejšou reality šou na Slovensku. Aj keď v priebehu rokov začala prejavovať únavu, Markíze sa podarilo jej sledovanosť oživiť prekopaním formátu od desiatej série, kedy do šou zároveň nasadila ako moderátorku Evelyn.

Tohtoročná séria Farmy sledovanosťou nevystrelila nad priemer ostatných ročníkov, oproti najsilnejším časom minulej série zaostávala. Priemerne sa najčastejšie hýbala okolo ratingových 6 %, s piatkovými duelmi sa hýbala okolo či nad 7 %, skočila aj na osmičku. Pri vlaňajšej sérii bola aj s bežnými najsilnejšími vydaniami na osmičke, dvakrát sa počas série dostala na deväť percent.

Jedenkrát tomu bolo pri samotnom finále, pričom práve medziročné porovnanie sledovanosti finálových prenosov ukazuje, že Farma si drží svojich divákov stabilne už tri roky po sebe od radikálnej zmeny v roku 2018.

Finále Farmy 12 dosiahlo uplynulý piatok najlepší výkon dvanástej série, keď u mladých divákov skočilo na rating 9,2 % s podielom 26,2 %. V roku 2019 sa finále dostalo na obdobný rating 9,4 %, rok pred tým to bolo 9,3 %. Prehľad výkonov všetkých finále Farmy od prvej série na konci článku.

Joj sa však ďalší rok podarilo voči finále Farmy, ktoré spravidla skáče na najvyššie výkony série, uspieť. Kým vlani zabodovala moderným spracovaním klasiky Kráska a zviera, teraz vyskočila s premiérou štvornásobného oscarového filmu Bohemian Rhapsody, ktorý držal s Farmou krok a uhral rovnaký rating 9,2 % s podielom 26,5 %.

Voči posilnenej konkurencii nestačilo Milujem Slovensko, ktoré sa prepadlo na takmer polovičné čísla s iba štyrmi ratingami, celkovo premiérový diel sledovalo iba 280-tisíc divákov. Bohemian Rhapsody ich malo 421-tisíc, v univerzálnej cieľovke bolo lídrom finále Farmy s celkovo 516-tisíc divákmi.

Finálový prenos Farmy aj oscarovú premiéru však dokázala predbehnúť sobotná premiéra Markízy Pád anjela. Tá sa dostala až na rating 9,7 % s podielom 26,2 %, celkovo si ju pozrelo 445-tisíc divákov. Na Joj do finále došiel Uhorčík, ktorý sa v ostatných týždňoch začal usádzať okolo podpriemerných 5 %, čo potvrdil aj s poslednou časťou. Celkovo ju sledovalo 282-tisíc divákov.

Výrazne vyššie sa na Joj dostala podvečerná repríza stredajšieho valca Šťastný nový rok, ktorá u mladých divákov skočila na rating 6,8 % s podielom 23,6 %. Jednotka odvysielala priamy prenos druhého semifinále reštartovanej šou Zem spieva, celkovo si ho pozrelo 269-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke sa hýbal len okolo 3 % a na rovnaký výkon stiahol aj nasledovnú Pumpu. Prenos sprevádzala kritika ohľadom preplneného publika v čase pandémie, RTVS však atmosféru semifinále zabezpečila bez porušenia pravidiel.

V nedeľu už Markíza vystriedala reprízy Dvaja na jedného filmami. S opakovaniami zábavnej šou Adely Vinczeovej a Dangla Dangla zažívala Markíza najdivokejšie výkyvy, s jednou dotiahla aj sledovanosť jesenných premiér, s inou zas výkon premiérového V siedmom nebi, s ďalšími však dokázala hlboko prepadnúť vôbec najviac v celom týždni.

Celkovo v nedeľu viedlo V siedmom nebi, ktoré malo najviac divákov zo všetkých večerných programov víkendu, pozrelo si ho 518-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke sa drží na úrovni siedmich percent, tentokrát ho predbehla Markíza s filmovou premiérou Posadnutý pomstou, ktorá šla na rating 8,6 % s podielom 22,5 %. K večernému filmu Markízy sa ťahalo podvečerné Nové bývanie na Joj, ktoré zažíva jednu z najúspešnejších sezón, skočilo nad osmičku.

Vôbec najviac divákov z troch víkendových večerov mali Noviny Joj, v sobotu aj nedeľu sa hýbali okolo úrovne 630-tisíc divákov. Najvyšší rating v komerčnej cieľovke zas dosiahli Televízne noviny, ktoré sa v oba tieto dni dokázali držať v okolí 10,5 %, Noviny na ne strácali približne rating.

Sledovanosť finálových epizód Farmy (rating / share 12 – 54)*:
Farma 12
(31. august 2020 – 11. december 2020, finále v piatok): 9,2 % / 26,2 %
Farma 11
 (2. september 2019 – 13. december 2019, finále v piatok): 9,4 % / 30,9 %
Farma 10 
(30. august 2018 – 7. december 2018, finále v piatok): 9,3 % / 28,1 %
Farma 9 
(7. september 2017 – 15. december 2017, finále v piatok): 7,7 % / 22,4 %
Farma 8 
(9. marec 2017 – 18. jún 2017, finále v nedeľu): 9,8 % / 27,9 %
Farma 7
 (26. február 2016 – 13. máj 2016, finále v piatok): 10,5 % / 31,8 %
Farma 6 (27. august 2015 – 18. december 2015, finále v piatok): 10,7 % / 32,8 %
Farma 5 (28. august 2014 – 18. december 2014, finále vo štvrtok): 12,9 % / 35,4 %
Farma 4 (25. august 2013 – 15. december 2013, finále v nedeľu): 14,4 % / 35,4 %
Farma 3 (7. september 2012 – 16. december 2012, finále v nedeľu): 16,3 % / 39,1 %
Farma 2 (4. marec 2012 – 16. jún 2012, finále v sobotu): 13,4 % / 44,3 %
Farma 1 (24. júl 2011 – 11. september 2011, finále v nedeľu): 16,3 % / 42,5 %


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Čítať viac...
Najčerstvejšie témy

Odporúčame

Facebook

Nahor