Sledovanosť
Farma o 20:30 zaberá, predbieha hlavné jesenné programy Markízy! Superstar padla na dno
Markíza vyskúšala vo finálovom týždni vysunúť Farmu do hlavného vysielacieho času miesto nasadzovania náhradných programov pred koncom sezóny, darí sa jej lepšie než s hlavnými programami jesene.
Markíze sa experiment s vyplnením hlavného vysielacieho času Farmou po skončení jej sezónnych programov vypláca.
Reality šou je pre Markízu po Pánovi profesorovi ostatné týždne najsilnejším večerným programom, čo najprv potvrdzovala so sobotným Duelom a najnovšie už aj s prvým vysielaním o 20:30 v pracovnom týždni.
Farmárska reality šou sa takto prvý raz objavila tento utorok, kedy Markíza už s konkurenčnou Nemocnicou uhrala jeden z najtesnejších súbojov.
Farma dosiahla v utorok o 20:30 v komerčnej cieľovke rating 7,2 % s podielom 20,4 %, kým Nemocnica sa dostala na 8 ratingov. Reality šou ťažila aj z dlhšej minutáže, v priamej konkurencii Nemocnice však bola na podobnej úrovni ako po jej skončení.
Farme sa takto darilo lepšie ako predtým vysielaným Sestričkám, ktoré spravidla oscilovali na ratingu okolo 6 %, ale aj vo štvrtky vysielanej Hornej Dolnej, ktorá dosahovala podobné výkony.
Reality šou rovnako v ostatných týždňoch predbieha aj sledovanosť hlavnej sezónnej šou Markízy Superstar.
Tá má za sebou vôbec najslabší ročník už v rámci kastingovej fázy, po ktorej však začala sledovanosť ďalej strácať a na dno sa prepadla s aktuálnymi živými finálovými prenosmi.
Najnovšie už Superstar klesla na rating iba 5,2 % s podielom 15,3 % a druhý týždeň po sebe bola večernou trojkou na trhu. Do tejto pozície klesla od presunu na nedeľné večery a so začiatkom priamych prenosov.
Pre porovnanie, deň predtým vysielaný sobotný Duel Farmy uhral rating 7,4 % s podielom 19,2 % a bol lídrom na trhu.
Najsilnejším programom Markízy v tejto sezóne bola očakávane tretia séria pondelňajšieho seriálu Pán profesor.
Televízii pravidelne prinášal ratingy na úrovni 9 – 11 %, zastavil však trend z konca prvej a celej druhej série, kedy rástol a udržiaval výkony spravidla na úrovni 12 – 13 %.
Markíza pre Pána profesora pripravila túto sezónu krátky vianočný špeciál, ktorým jeho vysielania natiahla do Mikuláša 6. decembra, uhrala s ním rating 9,7 % s podielom 26,1 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“