Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Sledovanosť

Dunaj začína kraľovať slovenským obrazovkám! Konkurenciu prevalcoval dvojnásobným rozdielom

Z dobového seriálu Dunaj sa stáva najsledovanejší večerný program na Slovensku.

Rozpačitý januárový štart dosiaľ vôbec najväčšej a nákladnej seriálovej produkcie Markízy sa postupne zmenil na spanilú jazdu.

Dunaj, k vašim službám už od polovice jari začal zbierať nových divákov a postupne suverénne preberať vedenie v utorňajšom a štvrtkovom prime-time, pričom na začiatku aktuálnej jesene ho sleduje ešte viac divákov, než tomu bolo s väčšinou jarných častí.

Dobový seriál je aktuálne na svojom vrchole.

Stáva sa dokonca najsledovanejším večerným programom, keď za sebou ďaleko zanecháva všetky ostatné relácie či seriály ako Nemocnica, Pán profesor, Možné je všetko, Záhady tela alebo Česko Slovensko má talent.

Ako jediný dokáže pravidelne prekračovať 400-tisícovú divácku hranicu a dokonca sa blížiť k polmiliónovému publiku.

Nové maximum

Seriál tento utorok otvoril štvrtý týždeň svojej 3. série doposiaľ najvyšším podielom na trhu.

Dunaj, k vašim službám vyskočil na zatiaľ najvyšší rating tejto jesennej série 8 %, čo ho aktuálne vynieslo na nové podielové maximum od začiatku vysielania 29,5 % v obchodnej cieľovke.

Seriálu k tomu dopomohol fakt, že je pri obrazovkách stále menej divákov, než tomu bolo v priebehu jari.

Za svojím ratingovým maximom z konca apríla zaostal len o tri desatiny.

Dunaj zaznamenal aj ďalšiu z celkovo najsledovanejších častí, keď si ho malo pozrieť 476-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Vôbec v prvých mesiacoch na obrazovke sa seriál často pohyboval okolo 400-tisícovej diváckej hranice. Od marca mu jarná sledovanosť stúpla na častejšiu úroveň okolo 430 až 450-tisíc divákov.

Začína valcovať

Markíza v utorky a štvrtky po dvoch rokoch opäť preberá suverénne vedenie.

Kým v úvodných mesiacoch na obrazovkách Dunaj nachádzal vyrovnanú konkurenciu v Nemocnici, od druhej polovice jari to už neplatí.

Seriál Joj po troch úspešných sezónach, v ktorých porážal aj najväčšie televízne ťaháky Markízy, stráca dych a nepomohol mu ani jesenný nájazd nových postáv do rozbehnutého deja.

Nemocnica už tento utorok zaostala rovno dvojnásobným rozdielom, keď mala uhrať rating cez 4 % s podielom pod 15 % v obchodnej cieľovke. Celkovo dokonca podliezla hranicu 300-tisíc divákov v univerzálnej skupine.

Čoskoro sa tak môžu potvrdiť informácie portálu Mediaboom.sk ešte zo začiatku tohto roka, kedy sme informovali, že tento rok môže byť pre Nemocnicu vôbec posledným.

Seriál sa naďalej radí k najúspešnejším v histórii Joj, keď tri sezóny vystrelil televíziu do pozície lídra aj voči dovtedy dominujúcim projektom či sezónnym highlightom konkurencie.

Niet sledovanejšieho večerného programu

Dunaj, k vašim službám aktuálne kraľuje večernému vysielaniu na Slovensku.

Z pravidelných nespravodajských či nešportových programov v prime-time dokázal hranicu 8 ratingov v obchodnej cieľovke uhrať v tejto sezóne Pán profesor pri svojom štarte. Následne už žiadny iný program.

Aktuálne túto úroveň nedosahujú ani večerné spravodajstvá, keď správanie divákov stále ovplyvňuje teplé počasie.

Dunaj je momentálne prakticky jediným večerným programom televízií, ktorý dokázal pritiahnuť späť k obrazovke všetkých divákov z jari.

Na nože odštartovalo novú sériu oslabené na 6-percentnom ratingu, veľké šou Česko Slovensko má talent aj Možné je všetko sa taktiež hýbu v okolí 6% hranice. Na podobnej úrovni štartovala aj Prokurátorka.

Farma v prime-time na prvý raz sklamala, keď najmä nedeľný duel ďaleko zaostal za očakávaniami iba 4-percentným ratingom.

 


Vypomstí sa Markíze nečakaný presun Farmy? Prvý nedeľný duel vôbec nezabral!Čítajte →

V celkovom publiku sa z večerných programov nad hranicu 400-tisíc divákov dokázala po Dunaji dostať už iba Prokurátorka.

Ostatné relácie a seriály sa hýbali nad alebo pod hranicou 300-tisíc divákov.

Úvodný diel Prokurátorky sledovalo 427-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, najsledovanejšou šou uplynulého týždňa bolo Česko Slovensko má talent s 330-tisíc divákmi. Na Jednotke boli najsledovanejším večerným programom Záhady tela s 323-tisíc divákmi, Možné je všetko aj Na nože Markíze sledovalo okolo 285-tisíc divákov.

Mame na prenájom chýbajú diváci, posilňuje však postavenie

Ďaleko za jarnou sledovanosťou ostávajú podvečerné programy, ktorým naďalej chýbajú diváci užívajúci si pekné počasie.

Mame na prenájom oproti sledovanejším jarným epizódam chýba okolo 100-tisíc divákov, keď sa hýbe pod 300-tisícovou úrovňou. V prvej sérii sa pohybovala najčastejšie okolo 400-tisícovej hranice.

V obchodnej cieľovke zas spravidla dosahovala ratingy okolo 6 – 7 %, momentálne jesenné vysielanie rozbieha na 4-percentnej úrovni.

Denný seriál však oproti úvodnému jesennému týždňu posilňuje postavenie na trhu, ktorým sa približuje k najsilnejším jarným epizódam.

Mame na prenájom aj oslabený rating okolo 4 % v tomto týždni prináša podiely na trhu okolo 28 % v obchodnej cieľovke, čím sa dostáva späť do jasnejšieho vedenia. Minulý týždeň uhrávala podiely okolo 25 %.

Jojke naďalej nadpriemerne funguje denná reality šou Bez servítky, ktorá dosahuje podiely na trhu okolo 21 – 23 % v obchodnej cieľovke.

Na Jednotke sa zatiaľ na priemeroch stanice udržuje nová súťažná relácia Všade dobre, doma naj, pohybovať sa má na podieloch na trhu okolo 11 % v univerzálnej cieľovej skupine. V obchodnej cieľovke je to okolo 8 %.

Vedomostná relácia sa na obrazovke verejnoprávnej televízie v úvodný týždeň uviedla trapasmi a chybami v odpovediach.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor