Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Vypomstí sa Markíze nečakaný presun Farmy? Prvý nedeľný duel vôbec nezabral!

Televízny líder sa pre túto jeseň rozhodol pre zásadnú zmenu vo vysielaní jedného z najcennejších programov. Prepadák vyraďovacieho duelu Farmy v nedeľný večer odvrátila iba jeho dĺžka.

Druhý víkend jesennej sezóny spoznal víťaza už v piatok.

Víkend prevalcoval Ronaldo

Televízne obrazovky bez prekvapenia absolútne prevalcoval priamy prenos futbalového kvalifikačného šlágra na EURO 2024 Slovensko – Portugalsko, ktorý sa vysielal v piatkovom prime-time súbežne na Jednotke a stanici :Šport.

V súhrnnej sledovanosti sa oba polčasy ostro sledovaného prenosu, ktorého hlavnou hviezdou bol Cristiano Ronaldo hrajúci na trávniku bratislavského Tehelného poľa, pohybovali okolo ratingu 10 % s podielmi na trhu až okolo 39 % v obchodnej cieľovke.

Celkovo malo sledovať polčasy okolo 600 a 550-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Žiadny iný televízny program sa v celom týždni nedokázal v obchodnej cieľovke ani len priblížiť 10-percentnej ratingovej hranici.

V celkovom publiku sa hranici pol milióna divákov priblížil jedine Dunaj, k vašim službám, ktorý sa uplynulý týždeň pohyboval na priemere okolo 470-tisíc divákov. Aj v čase výrazného poklesu divákov pri obrazovke tak dobový seriál láka ešte väčšie masy, než tomu bolo na jar.

Futbal suverénne prevalcoval priamu konkurenciu, Farma, ktorá v 15. sérii oživila piatkové vysielanie od 20:30 pridaním eliminačného súboja pred hlavným Duelom, prepadla s podielom okolo 14 %. Popoluška na Joj mala uhrať len okolo 11 % v obchodnej cieľovke.

Možné je všetko našlo premožiteľa

V sobotu Markíza pokračovala so svojou hlavnou televíznou novinkou jesene.

Zábavná šou Možné je všetko potvrdila čísla zo štartu, keď s druhým vydaním mala uhrať prakticky identický rating 6 % v obchodnej cieľovke. Porástol jej však podiel na trhu výkonom 24,6 %.

Pre Markízu je udržanie výkonnosti dobrým signálom, nakoľko tentokrát sa už šou vysielala s plnými dvomi reklamnými prestávkami. Pri štarte ju televízia prerušila iba raz.

Medzitýždenne novinka jemne stratila iba v celkovom univerzálnom publiku, kde si ju priemerne malo pozrieť 285-tisíc divákov.

Možné je všetko však našlo prvého premožiteľa.

Túto sobotu sa späť do čela v celkovom publiku vrátili Záhady tela, ktoré tento rok v univerzálnej cieľovke dominujú. Tentokrát si ich pozrelo 323-tisíc divákov. Sledovanosť Možné je všetko navyše dorovnala neskoršia talkshow Neskoro večer s 284-tisíc divákmi.

Možné je všetko bolo suverénom sobotného večera v obchodnej cieľovke.

Jojke totiž vôbec nezabrala jedna z jej hlavných filmových jesenných premiér Zabijakov osobný strážca 2, ktorá prepadla s polovičným podielom na trhu oproti zábavnej šou. Vyššie boli aj Záhady tela na Jednotke, ktoré u mladších divákov mali uhrať podiel cez 14 %.

Nedeľnú Farmu zachránila len dĺžka

Na záver týždňa si Markíza po prvýkrát otestovala jednu z jej hlavných zmien v tejto sezóne.

Televízny líder totiž po dlhých rokoch zmenil žánrové profilovanie kľúčového nedeľného večera, v ktorom až doposiaľ dlhodobo každú sezónu ponúkal ťažiskové sezónne šou či filmové premiéry.

Súčasne však zásadne zmenil vysielací deň najsledovanejšieho večera reality šou Farma, ktorá pravidelne najviac divákov láka s vyraďovacími Duelmi. Tie sa roky vysielali v piatky alebo soboty.

Markíza sa po vlaňajšom prepadáku Tvoja tvár znie povedome rozhodla s novou veľkou šou Možné je všetko neriskovať v nedele ďalší priamy súboj s Česko Slovensko má talent a Pečie celé Slovensko a novinku presunula na soboty. Tým súčasne historicky na nedele presunula Duely na Farme.

Na prvýkrát jej toto rozhodnutie prinieslo sklamanie.

S prvým Duelom v nedeľnom prime-time dosiahla Markíza podobnú sledovanosť ako s klasickými epizódami vysielanými v druhom večernom pásme.

Vyvrcholenie prvého týždňa Farmy 15 totiž dosiahlo rating iba 4,4 %, podiel na trhu sa napokon vyšplhal na 19,4 % v obchodnej cieľovke. Ten však zachraňovala iba jeho dĺžka, keď v prvej polovici sa reality šou hýbala len okolo podpriemerných 16 %.

Duel Farmy televízia už klasicky natiahla za 23. hodinu. V nedeľný večer sa takáto dĺžka postupne od 22. hodiny premieta do výraznejších podielových ziskov, než je tomu v piatky či soboty, kedy sa vyraďovacie duely vysielali v minulosti.

V nedele odchádzajú diváci od televíznych obrazoviek pred začiatkom nového týždňa výrazne skôr, než je tomu pred voľnými víkendovými dňami. To pomáhalo práve Farme, ktorej diváci vydržali pri obrazovke minimálne do spoznania víťaza duelu, prípadne do úplného konca.

Markíze mohol uškodiť aj nezvyk.

Dlhé roky vysielania Farmy v piatky či soboty vytvorili istý divácky návyk a očakávanie vyvrcholenia týždňa na statku do polovice víkendu. V nedele mávala Farma pravidelne prestávku, a tak sa s týmto dňom u divákov vôbec nespája. Naopak, preferované sú spomínané veľké šou, seriály či filmy.

Talent klesol, Voda dospieva na dne

Lídrom nedeľného večera ostala aj v druhý týždeň talentová šou Jojky.

Česko Slovensko má talent si však neudržalo všetkých divákov zo štartu 11. série a s druhým vydaním kleslo na rating 5,7 % s podielom 21,7 % v obchodnej cieľovke. Celkovo šou medzi týždňami stratila cez šesťdesiattisíc divákov, priemerne ich tentoraz mala okolo 330-tisíc.

Čistým fiaskom už skončila septembrová novinka RTVS Voda spieva.

Dôležitý program, ktorý však nekončenou sériou dokrútiek neponúkol rozmer veľkej nedeľnej šou pre hlavný vysielací čas na Jednotke, už aj po vlažnom štarte stratil divákov.

Voda spieva s druhým vydaním prepadla s celkovo 124-tisíc divákmi a podielom na trhu iba 6,9 % v univerzálnej cieľovke. Priemer Jednotky sa hýbe okolo 11 %.

Oproti štartu prišlo oceňovanie o 35-tisíc divákov a zaradilo sa k najväčším pôvodným prepadákom Jednotky za posledné roky.

Program už vôbec neláka mladých divákov, u ktorých sa mal podiel na trhu zastaviť okolo úrovne 4 % v obchodnej cieľovke.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor