Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Dráma v Dunaji graduje: Pred tragickou popravou zlomil nový televízny rekord!

Originálny koniec 3. série láka k dobovému seriálu ešte viac zvedavcov. Zažil ďalšiu najsledovanejšiu epizódu od štartu.

Dunaj, k vašim službám pokračuje vo svojej spanilej jesennej jazde.

Už od septembra si najdrahší seriálový projekt Markízy pripisuje nové maximá, keď je vo svojej druhej televíznej sezóne výrazne sledovanejší, než tomu bolo v prvých mesiacoch vysielania na začiatku roka.

Dunaj v posledných dvoch mesiacoch láme jeden rekord za druhým a pomáha mu k tomu aj niekoľko zlomových momentov v deji.

Prvým bola svadba Kláry Zacharovej (Kristína Svarinská), ktorá skončila útekom nevesty spred oltára. Markíza mala túto udalosť využiť na predčasné ukončenie jesennej 3. série mimo pôvodných plánov.

Ako sme už zo zákulisia informovali, tvorcovia mali pôvodne ako zlomový moment medzi 3. a 4. sériou chystať väčšiu drámu.

Tou mohla byť blížiaca sa poprava Anežky Koptíkovej, ktorá za otrávenie a zabitie nacistického pohlavára Josepha Diettricha (Ján Mistrík) zaplatí tú najvyššiu cenu.

Atentát na vysokopostaveného nacistu a otca Helgy Klausovej (Jana Majeská) a Leny Holubcovej (Janka Kovalčíková) sa stal jednou z kľúčových udalostí ostatných častí Dunaja. Pôvodne mal byť vyvrcholením jeho 3. série, napokon ho televízia využila ako akcelerátor deja poslednej tohtoročnej sady epizód.

Najsledovanejšia epizóda od štartu

Dráma okolo Diettrichovej smrti a záchrany Anežky prilákala nových divákov.

Aktuálne najúspešnejší pravidelný večerný program spomedzi všetkých televíznych staníc zaznamenal novú najsledovanejšiu epizódu od štartu aj historicky najvyšší podiel na trhu.

Dunaj, k vašim službám v predposlednej epizóde pred popravou vystrelil na rating 8,8 % a trhol rekordný podiel na trhu 30,3 % v obchodnej cieľovke.

Seriál 30-percentnú podielovú hranicu pokoril vôbec po prvýkrát.

Dunaj po necelých dvoch týždňoch vylepšil maximum aj v celkovom publiku, keď ho sledovalo priemerne až 528-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, čo je najviac v celej histórii vysielania od januára 2023.

Doterajší rekord trhol v oficiálnom závere 3. série v polovici októbra, kedy Dunaj sledovalo 516-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. S touto epizódou dosiahol aj doterajší najvyšší podiel na trhu 29,9 % v obchodnej cieľovke.

Obe tieto maximá aktuálne prekonal.

Oproti jari výrazne porástol

Dunaj, k vašim službám momentálne sleduje o približne 100-tisíc divákov viac ako v prvých týždňoch vysielania.

Až do marca 2023 sa dobový seriál pohyboval na priemernej sledovanosti Markízy, v obchodnej cieľovke dosahoval ratingy v širšom okolí 7 %, neraz padal pod túto hranicu. Podiely najčastejšie dosahovali úroveň okolo 22 %.

V celkovej univerzálnej cieľovke sa jeho sledovanosť hýbala okolo alebo nad hranicou 400-tisíc divákov.

Od marca jeho pravidelná sledovanosť stúpla nad 7-ratingovú hranicu a v podiele na trhu si polepšil spravidla k okoliu 24 – 26 % a postupne začal svoju stabilnú divácku základňu zväčšovať.

Jarné vysielanie ukončil vôbec prvým priblížením sa polmiliónovej hranici.

V októbri 2023 sa už častejšie dostáva nad hranicu 500-tisíc divákov a upevňuje si vysoké nadpriemery v obchodnej cieľovke, v ktorej pravidelne prekračuje rating 8 % s podielmi na trhu 27 – 29 %.

Na jeseň nemá konkurenciu

Dunaj je momentálne najsledovanejším pravidelným večerným programom na Slovensku.

V obchodnej cieľovke mu konkuruje iba stredajšia reality šou Na nože, ktorá tento týždeň končí svoje jesenné vysielanie. Pred dvomi týždňami pri hosťovaní Zdeňka Pohlreicha vystrelila na rating 9,4 %, čím predbehla aj doterajší rekordný rating Dunaja na úrovni 9,1 %.

Na nože však ďaleko za Dunajom zaostáva v celkovom publiku, keď v univerzálnej cieľovke sa pravidelne pohybuje pod hranicou 400-tisíc divákov.

Pri spomínanej rekordnej časti ju zatiaľ jediný raz pokorilo výkonom 431-tisíc divákov. Rekord Dunaja je o takmer 100-tisíc divákov vyšší.

Najbližšie sa k Dunaju v celkovom publiku približuje nedeľná šou Pečie celé Slovensko, ktorá uplynulú nedeľu po prvý raz v tejto sezóne porástla k polmiliónovej úrovni a sledovalo ju priemerne 493-tisíc divákov.

Spomedzi šou programov je práve pečenie na RTVS tým najsledovanejším v sezóne.

Ďalšie najsledovanejšie programy na trhu ako Česko Slovensko má talent, Čo ja viem, Pán profesor, Mama na prenájom, Bez servítky, Možné je všetko, Nemocnica, Záhady tela alebo Duch dosahujú výkony pod 400 či okolo 300-tisícovej úrovne.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor