Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Pečie celé Slovensko sa stáva najsledovanejšou šou jesene! Doťahuje úspech prvej série

Pečie celé Slovensko od tretej časti rapídne porástlo, zažíva už lepší rozbeh ako vlani. 

Pekárska šou RTVS, zdá sa, potvrdí úspech z prvých dvoch ročníkov.

Nosný jesenný formát verejnoprávnej televízie od svojho nástupu v októbri 2021 baví divákov, pričom v prvej aj druhej sérii sa stal jasne najsledovanejšou televíznou šou jesene.

Zvrátila najslabší rozbeh

Tretia séria Pečie celé Slovensko sa ešte rozbehla rozpačito.

S úvodnou časťou 1. októbra 2023 zaznamenala šou svoj doteraz najslabší výkon v rámci klasických častí, keď si nástup 3. série pozrelo priemerne 380-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, v tej obchodnej sa uviedla ratingom 6 % a podielom na trhu 19,6 %.

Druhý diel aktuálneho ročníka na tom nebol výrazne lepšie, celkovo akurát porástol nad 400-tisícovú divácku hranicu.

V ostatných dvoch týždňoch už pekárska šou RTVS opäť zaberá.

S treťou epizódou zaznamenala výrazný nárast divákov, keď v obchodnej cieľovke poskočila medzitýždenne o približne jeden a pol ratingu na úroveň 7,7 % a celkovo prekročila hranicu 460-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Lepšia ako pred rokom

Ostatnú nedeľu tento nárast potvrdila a ešte sezónne maximá vylepšila.

Pečie celé Slovensko malo so 4. časťou tretej série zopakovať tohtosezónne ratingové maximum 7,7 % s podielom na trhu 21,8 % v obchodnej cieľovke. 

RTVS sa takto odlepila od dna a zažíva dokonca už lepší úvodný mesiac ako pri vlaňajšom vysielaní druhej série. Tá sa rozbiehala na ratingoch pod 7 %, nad túto hranicu sa pravidelne začala dostávať až v priebehu novembra.

Na ratingoch okolo 7,7 % sa šou pohybovala v úvodných týždňoch pri štarte prvej série v roku 2021. Aktuálne teda napodobňuje svoju najlepšiu formu z pilotného ročníka.

V celkovom publiku šou vystrelila túto nedeľu na najlepší výkon tohtoročnej série aj všetkých jesenných šou.

Aktuálne si najnovší diel Pečie celé Slovensko malo pozrieť priemerne 489-tisíc divákov v rámci univerzálnej cieľovky, čo je dosiaľ najviac v tretej sérii.

Pred týždňom to bolo o viac ako dvadsaťtisíc divákov menej.

Zaujímavosťou je, že láskavý formát RTVS medzi sériami drží pri obrazovkách skôr mladších divákov.

Pri podobných ratingoch v obchodnej cieľovke (diváci vo veku 12 až 54 rokov) sa Pečie celé Slovensko takto pred dvomi rokmi pravidelne dostávalo celkovo cez polmiliónovú divácku hranicu (všetci diváci starší ako 12 rokov), teraz sa jej po prvý raz aspoň priblížilo. Vlani sa nad ňu dostávala až v neskoršej fáze druhej série.

Vzďaľuje sa nedeľnej konkurencii

Pečie celé Slovensko sa aktuálne opäť stáva jasne najsledovanejšou šou jesene.

Ako sme už informovali, tento status si pripísala v prvých dvoch sériách a všetko nasvedčuje tomu, že si ho udrží aj naďalej.

Momentálne si navyše dokáže s konkurenčnými nedeľnými zábavnými programami poradiť lepšie ako pred rokom, keď sa odtrhlo nielen od Markízy ale aj talentovej šou Jojky.

Duelom Farmy na Markíze sa naďalej nedarí, uplynulú nedeľu dokonca mali zažiť jeden z najhorších večerov s podielom na trhu len pod 16 %. Rating nedeľná Farma drží v okolí 4,5 %.

Na podobných číslach začínala tento rok na jar zoznamovacia reality šou Ruža pre nevestu, ktoré ju odsúdili do role prepadáku a najhoršie sledovaného jarného programu na Markíze. Šou tento status zvrátila pred koncom vysielania, kedy jej televízna sledovanosť porástla.

Priemerný výkon uhrala šou Česko Slovensko má talent, ktorá mala ostatne atakovať rating 6 % s podielom na trhu takmer 18 % v obchodnej cieľovke. Vlani boli Talent a Pečie celé Slovensko po väčšinu jesene blízko seba či vyrovnané.

V univerzálnej cieľovke Česko Slovensko má talent malo sledovať 352-tisíc divákov, duel Farmy 271-tisíc divákov.

Najsledovanejšia na trhu

Na sledovanosť Pečie celé Slovensko nemajú ani iné šou programy sezóny.

V divácky relevantnej univerzálnej cieľovke, ktorá vyjadruje všeobecnú popularitu programov, nemá pečenie na Jednotke konkurenciu. Stredajšiu kuchársku reality šou Markízy Na nože pri rekordnom výkone spred dvoch týždňov, kedy v nej hosťoval Zdeněk Pohlreich, v tejto cieľovke sledovalo priemerne 431-tisíc divákov, Česko Slovensko má talent na konci septembra jedenkrát prekročilo hranicu 400-tisíc divákov.

Čo ja viem sa pohybuje okolo 360 až 380-tisíc divákov, Záhady tela dosahujú priemery pod 300 až cez 350-tisíc divákov. Možné je všetko najčastejšie podliezalo hranicu 300-tisíc divákov.

Jediný suverénny skalp medzi jesennými šou si pripísalo Na nože v obchodnej cieľovke, keď so spomínanou časťou s Pohlreichom vystrelilo na rating až 9,5 %. S ďalšou časťou prekročilo hranicu 8 %.

V uplynulom týždni si v rámci obchodnej cieľovky mala Markíza so sobotným zábavným programom Možné je všetko pripísať jeden z lepších výkonov pri ratingu 6,9 % a podiele na trhu 22,9 % v obchodnej cieľovke, Záhady tela na Jednotke mali uhrať v rovnakom čase rating 4 %. Piatkové Čo ja viem malo získať rating 5,3 %.

V univerzálnej cieľovke bolo z tejto trojice programov najsledovanejšie Čo ja viem s priemerne celkovo 388-tisíc divákmi. Záhady tela ich mali mať 364-tisíc a Možné je všetko 316-tisíc.

Sledovanejšie boli nedeľné diskusie – O 5 minút 12 si zaplo priemerne 404-tisíc divákov, o niečo sledovanejšie bolo nasledovné Na telo s priemerne 414-tisíc divákmi.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor