Sledovanosť
Na nože nezastavila ani nová konkurencia: Vo vysielaní končí, potvrdený dátum finále!
Šou s Martinom Novákom sa blíži do sezónneho záveru, krátko pred koncom si poradila s nástupom nového seriálu Duch.
Na nože je aj vo svojej druhej sérii jasným hitom sezóny.
Markíze sa s kuchárskou reality šou podarilo potvrdiť jarný úspech, pričom v priebehu jesene ešte vylepšila svoje maximá. Podarilo sa jej to pred týždňom epizódou, v ktorej hosťoval Zdeněk Pohlreich, legendárna tvár českej verzie tohto formátu.
Aj bez jeho účasti však slovenská verzia naďalej dominuje.
Na nože si túto stredu pripísalo jeden z najvyšších výkonov, keď sa dostalo na rating 8,2 % s podielom na trhu 29,2 % v obchodnej cieľovke.
Podobne sa šou darilo aj v celkovom publiku, kde taktiež zaznamenala jednu z najsledovanejších častí, priemerne ju sledovalo 387-tisíc divákov v rámci univerzálnej cieľovky.
Duch odštartoval priemerne
Jojka túto stredu voči Na nože postavila novú konkurenciu.
Televízna dvojka predčasne oproti pôvodným plánom vytiahla komediálnu kriminálku Duch, ktorá sa stala jej nosnou novinkou jesene 2023.
Proti rozbehnutému Na nože a v slote po podpriemernej Prokurátorke sa novinka nedokázala výraznejšie presadiť.
Duch odštartoval pilotným dielom na priemernom výkone 5,2 % s podielom na trhu 18,5 % v obchodnej cieľovke, celkovo si ho malo pozrieť 328-tisíc divákov v univerzálnej skupine.
Joj však výrazne porástla oproti Prokurátorke spred týždňa – v obchodnej cieľovke si polepšila o približne dva ratingové body a 6,5 podielového bodu, v celkovom publiku získala medzitýždenne vyše 110-tisíc divákov.
Pre televíziu bude kľúčové, koľko z týchto divákov udrží v ďalších častiach.
Samotná Prokurátorka totiž po vydarenejšej kampani lákala s prvou časťou viac, než aktuálna novinka Duch. Žánrový seriál pri štarte prekvapivo zabodoval – v obchodnej cieľovke ratingom 6,3 % a podielom na trhu 23,4 %, celkovo úvodný diel sledovalo 427-tisíc divákov. Komorná krimiséria, ako vystrihnutá z verejnoprávnej obrazovky, si do minulého týždňa udržala polovicu týchto divákov.
Prečo a kedy Na nože končí
Ku zmene konkurencie dôjde aj na obrazovke Markízy.
Ako sme už v minulosti informovali, výroba reality šou Na nože patrí k náročnejším, a tak napriek úspechu programu televízia pripravuje do sezóny iba obmedzený počet epizód.
V prvej aj druhej sérii vzniklo po 8 častí.
Na nože skončí svoje jesenné vysielanie už budúci týždeň – záverečný diel 2. série ponuke v stredu 25. októbra.
Markíza o týždeň neskôr jednorazovo v stredu vynechá sezónny program a vo sviatočný večer 1. novembra odvysiela premiéru českej komédie Za vším hledej ženu. Hlavné postavy stvárňujú Hana Vagnerová, Tereza Rychlá, Zlata Adamovská či Marek Vašut.
Čo vystrieda Na nože
Následne televízia potvrdzuje informácie portálu Mediaboom.sk a do vysielania vráti ďalšiu reality šou Utajený šéf.
Posledne Utajeného šéfa nasadzovala s českými epizódami prebratými z Novy, robila tak však skôr v mimosezónnom období.
Ako sme už informovali, Markíza tentoraz nakrútila novú sadu premiérových slovenských epizód, ktoré odštartuje v stredu 8. novembra.
Utajený šéf bol pôvodne rekordným hitom televízneho vysielania.
Po prvýkrát štartoval v podobnom období od polovice novembra 2019, kde absolútne prevalcoval obrazovky. Rovnako v novembri šou odštartovala aj v druhej sérii na jeseň 2020.
Naopak, keď nasledujúcu tretiu sériu vyskúšala Markíza nasadiť na jeseň 2021 rovno na začiatku sezóny s úderom prvého septembrového dňa, sledovanosť Utajeného šéfa sa jej výrazne prepadla. Odvtedy vyťahovala do vysielania skôr české časti.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“