Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Láska na prenájom potvrdila úspech: Na Doma v druhý týždeň trhla nový rekord!

Láska na prenájom po mimoriadne vydarenom prvom týždni vysielania na obrazovke Doma potvrdila úspech aj po nástupe nových seriálov Markízy a Joj.

Doma na začiatku nového roka pokračuje v jednom z najúspešnejších období svojho vysielania.

Ako sme takto pred týždňom uviedli, po dlhých mesiacoch trápenia s večernými tureckými telenovelami našla v aktuálnej odľahčenej novinke Láska na prenájom nový hit, a to minimálne v začiatku jej vysielania.

Láska na prenájom vo svojom prvom týždni dosiahla pre Doma rekordné úspechy ostatných rokov, keď dokázala dotiahnuť aj predbehnúť najsilnejšie telenovely v histórii ženskej stanice.

Doma sa v prvý týždeň vysielania Lásky na prenájom vrátila do svojej zlatej éry, kedy na jej obrazovke bežali telenovely ako Fatmagül, Feriha či Vymenené životy, keď v komerčnej cieľovke dokázala atakovať aj prekročiť vysokú hranicu 3 ratingov a v celkovom publiku dosahovala hranicu 200-tisíc divákov.

 


Doma zvrátila trápenie: Láska na prenájom v prvý týždeň prevalcovala aj turecké hity!Čítajte →

Pre porovnanie, bežne sa úspešné turecké seriály na Doma večer hýbu na úrovni okolo 1,7 až 2,5 %, čo sa ostatne darilo telenovele Cennet, minuloročné série Spútaný motýľ, Meryem či Dve tváre Istanbulu dosahovali výkony často pod hranicou 1,5 %.

Úspechom malých staníc ako Joj Plus, Doma, Dajto či Wau sú večerné ratingy okolo 2 %.

V druhý týždeň potvrdila úspech

Novú telenovelu Láska na prenájom čakal po prvom týždni, kedy si užívala voľný konkurenčný priestor, náročnejší druhý týždeň vysielania.

V ňom už o 20:30 štartovali nové hlavné seriálové ťaháky komerčných staníc, keď sa na Markíze uviedli novinky Druhá šanca a Šťastní vs. Šťastní, Jojka zas spustila dennú novinku Hranica, ktorá na úvod sezóny televízny súboj o diváka vyhrala.

 


Hranica späť večerným lídrom, Jojku priblížila k číslam zo štartu! Úvod sezóny vyhralaČítajte →

Telenovela sa aj s najslabším výkonom v druhom týždni udržala nad priemerom Doma, najnižšie sa dostala v pondelok v čase ostrého súboja štartu Druhej šance a Hranice, kedy podliezla rating 2 %.

V ďalšie dni sa už postupne ťahala od dvoch percent smerom ku 3 ratingom, okolo ktorých sa hýbala v prvom týždni vysielania pravidelne.

V stredu ju neoslabila ani novinka Šťastní vs. Šťastní, keď sa už hýbala okolo 2,5 %, najsilnejší výkon dosiahla vo štvrtok, kedy sa už opäť vrátila k ratingovej hranici 3 %.

Nové maximum

Láska na prenájom pritom trhla aj nový rekord, keď zaznamenala vo štvrtok dosiaľ najlepší podiel na trhu.

Podarilo sa jej to s druhou štvrtkovou časťou, kedy ťažila z voľnej konkurencie po skončení Hranice a filmu na Markíze, kedy vyskočila na rating 3,1 % s dosiaľ rekordným podielom až 11,7 %, pričom bola dokonca dvojkou na trhu. Darilo sa jej však aj s prvým štvrtkovým dielom na ratingu 2,8 % a podiele 7,9 %.

V celkovom publiku v druhý týždeň klesla Láska na prenájom na výkony okolo 160 a 180-tisíc divákov, vo štvrtok sa však priblížila maximám z úvodného týždňa s celkovo 204 a 203-tisíc divákmi.

 


Všetko o telenovele Láska na prenájom: Počet častí, prehľad postáv, epizódy, dejČítajte →

Plná konkurencia

V treťom vysielacom týždni už bude Láska na prenájom čeliť takmer plnej konkurencii.

Do vysielania v utorky a štvrtky vráti asi jej najsilnejšia konkurencia, vlaňajší seriálový hit Nemocnica na Joj, zároveň od utorka štartuje na Markíze reality šou Survivor.

Ostatný týždeň už mohol naznačiť, že jej rovnako najviac divákov môže brať zároveň seriál Markízy Druhá šanca, ktorý výrazne pritiahol najmä ženského diváka. Ťažiť bude oproti Láske na prenájom, ale rovnako hlavnej konkurencii Hranici, aj zo svojej nižšej týždennej periodicity.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor