Pikošky
Rýchla zmena: Markíza chystá útok na najväčší projekt konkurencie, proti Slovanom mení program!
Markíza reaguje na nástup Slovanov, Joj sa pokúsi odlákať kľúčovú mladú divácku cieľovku.
Joj už v prvej polovici marca odštartuje svoju historicky najväčšiu televíznu sériu Slovania, ktorá sa stala vôbec najdrahším slovenským seriálom.
S rozpočtom približne 4 milióny eur nakrútila celkovo 12 častí prvého veľkovýpravného seriálu v našich končinách, ktorý sa zaradí k imidžovým projektom televíznej dvojke po sériách ako Za sklom či 1890.
Joj potvrdila dátum štartu Slovanov uplynulý týždeň. Vysielať sa budú v stredajšie večery, premiéra ich pritom čaká o tri týždne 10. marca o 20:35.
Zaujímavosťou je, že Markíza od rovnakého dátumu počiatočne počítala s návratom zábavnej šou Dvaja na jedného. Tú minulú jeseň povýšila rovno do pozície ťažiskového programu sezóny. Po vlaňajšom vysielaní druhej série v nedeľnom prime-time ju chce vrátiť na stredajšie večery, prvotne zamýšľaný dátum štartu 3. série však nenaplní.
Miesto Dvaja na jedného Markíza na stredu 10. marca v oficiálnych plánoch oznámila zámer pokračovať vo vysielaní premiérovej Chart Show, no po potvrdení dátumu štartu Slovanov mení program.
Televízny líder plánuje cielenejší útok na nástup najdrahšieho projektu v histórii Joj.
Ukradnúť sa mu pri štarte bude snažiť primárne mladých divákov a odlákať ich od rozpozerania nového seriálu.
Práve pre mladú cieľovku by mala byť pritom seriálová novinka najväčším ťahákom, keď sa dosiaľ najbližšie priblíži k trendom tvorby z populárnych streamingových služieb.
Markíza miesto Chart Show zmenila plány a 10. marca nakoniec odvysiela premiéru fantazijného rodinného filmu Fantastické zvery: Grindelwaldove zločiny.
Rovnaký krok si už Markíza úspešne vyskúšala na začiatku roka 2020.
Vtedy reagovala na štart nového seriálu Joj Nový život, ktorý sa taktiež vo veľkom snaží cieliť na mladých divákov, a nasadila proti nemu prvý diel filmovej série Fantastické zvery a ich výskyt.
Markíze tento krok vyšiel, keď po zmene programu pritiahla najviac mladých divákov v komerčnej cieľovke s ratingom 11,2 % a podielom 27,5 %, Nový život vtedy štartoval na ratingu 9,8 % s podielom 22,8 %.
Markíza v ostatnom období útočí na generáciu mladých divákov stále viac.
Práve práca s dnešnou nastupujúcou generáciou môže byť kľúčová pre úspech televízií v budúcnosti. Aj dnes v mnohom televízie žijú zo zvyku minulej generácie divákov, pričom u súčasnej mladej cieľovky začínajú dominovať modernejšie formy sledovania zábavného obsahu.
Markíza sa na to v čase, kedy na Slovensko mieria najväčší streamingoví hráči, snaží reagovať prekopaním a posilnením platenej platformy Voyo, ktorej venuje mimoriadnu pozornosť a množstvo nákladov v rámci proma a etablovania na trhu rozširovaním počtu predplatiteľov. Rovnako sa vo veľkom na mladých zamerala zložením a cielením televízneho programu a prácou na sociálnych sieťach a na webe, kde dominuje aktivitou vo vlastnej tvorbe. Popri narastajúcich ziskoch z online tým sleduje práve stimuláciu ratingov v lineárnom vysielaní.