Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Zmeny programu Markíze nezabrali, zažila aj ďalší prepadák! Milujem Slovensko naháňa Superstar

Zdieľať

Tvoja mini tvár znie povedome nestúpla ani v novom vysielacom čase, veľkým šou opäť klesla sledovanosť.

Televíznu sledovanosť v uplynulom týždni ovplyvnila nečakaná smrť speváckej ikony, Miroslava Žbirku.

Televízie na jeho náhly odchod reagovali v priebehu viacerých dní. Už v deň úmrtia v stredu odvysielali mimoriadne programy RTVS a Joj, s ktorými zväčša dosiahli nadpriemernú sledovanosť, vo štvrtok sa pridala aj Markíza, ktorá miesto premiérovej Hornej Dolnej odvysielala reprízu šou Dvaja na jedného s Mekym Žbirkom.

Markíza po tejto zmene zažila ďalší prepadák v prime-time, keď s 2 na 1 uhrala rating iba 4,3 % s podielom 13,2 %, šou porástla najmä po skončení Nemocnice, ktorá udržala silný výkon s ratingom 8,8 % a podielom 25,2 %. Televízny večer zároveň ovplyvňoval futbal na Jednotke medzi Slovenskom a Slovinskom, v komerčnej cieľovke sa hýbal na ratingoch okolo 4 – 5 %.

Pri spomienke na Mekyho Žbirku Jednotka v piatok po 22. hodine pridala záznam jeho koncertu pri príležitosti 40 rokov na hudobnej scéne, v komerčnej cieľovke prekročil 11 %, celkovo si ho pozrelo 184-tisíc divákov s podielom 13,1 %.

Hlavný piatkový program opäť ovládla Superstar, ktorá však naďalej nevychádza z tieňa slabej sezóny. Po zvrátení vôbec najhoršieho sezónneho výkonu opäť poklesla bližšie k 7 ratingom s podielom 22,5 %. Joj nevyšla premiéra ruského Hačika Palma s podielom 13,4 %.

Dvojkou na trhu u mladých bolo Milujem Slovensko s podielom cez 15 %, v univerzálnej cieľovke po druhýkrát v sezóne vyhralo večer, keď si ho pozrelo 376-tisíc divákov, Superstar sledovalo 371-tisíc divákov.

V ostatnom týždni sledovanosť poklesla aj ďalším veľkým šou.

Sobotné programy aj bez konkurencie očkovacej lotérie spadli na úroveň z októbra, Česko Slovensko má talent malo uhrať rating 6,6 %, duel Farmy 6 %. Obe šou hrávali mimo obdobia lotérie o pol až celý rating viac. Celkovo si vyraďovací diel na Farme pozrelo 375-tisíc divákov, Talent, potvrdzujúci svoju historicky najhoršiu sezónu, 362-tisíc.

V novom vysielacom čase sa v sobotu predstavila detská Tvoja tvár, ktorej na prvýkrát nepomohol ani presun.

Šou Tvoja mini tvár znie povedome presunula Markíza na sobotné popoludnia po 16. hodine, kde zopakovala podpriemerný výkon s podielom okolo 13 % a vyše tromi ratingami.

V nedeľu sledovanosť skáče šou Pečie celé Slovensko, ktorá po rekorde v komerčnej cieľovke spred týždňa padla o rating na 7,2 % s podielom 18,2 %. Stratila aj v celkovom publiku s 518-tisíc divákmi pri podiele 22,5 %.

Tesný nedeľný súboj zviedli filmové premiéry, akčný film Rozzúrený aj animák Ježko Sonic uhrali zhodný rating 6,6 %.

Markíza v nedeľu zároveň uzavrela prvú z dvojice jesenných denných reality šou.

Tohtosezónna novinka Love Island, určená primárne pre internetovú platformu Voyo, nedokázala na televíznej obrazovke naplniť očakávania, kde mala tvoriť primárne silný tandem spoločne s Farmou a ťažiť z jej nábehu.

Exotická reality šou spravidla dosahovala podpriemerné výkony na úrovni 12 – 17 %, inak tomu nebolo ani v nedeľnom finále, ktoré sa hýbalo okolo 15 %.

Markíza napriek televíznemu neúspechu už teraz pripravuje druhú sériu a potvrdzuje ju pre rok 2022. Budúci rok má pritom ambíciu odvysielať až tri reality šou.

 

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor