Sledovanosť
Markíza v stredy naďalej hlboko, rastú Nemocnica aj Oteckovia! Spomienka na Mekyho pritiahla divákov
Diváci sa lúčili s Mekym Žbirkom, mimoriadne zaradené programy uspeli.
Prvý radikálny krok v jesennej sezóne urobila tento týždeň Markíza.
Po neúspechu stredajšej šou Tvoja mini tvár znie povedome rozhodla o jej stiahnutí z prime-time už po dvoch večeroch a miesto nej vrátila na stredy reality šou Utajený šéf, z ktorej tentokrát nasadila české epizódy vysielané túto jar na sesterskej Nove.
Markíza sa s Utajeným šéfom vrátila tam, kde skončila jeho druhá slovenská séria na konci októbra.
Utajený šéf v stredu pokračoval v podpriemerných výkonoch, keď mal tentokrát prekročiť hranicu 5 ratingov a v podiele podliezť 16 %. Posledné vydanie slovenskej 2. série pred tromi týždňami kleslo pod 5 % a podiel 15 %.
Kým vtedy reality šou tvorila konkurenciu Nemocnica, tú už od tohto týždňa Joj opäť vysiela len v utorky a štvrtky. Na túto stredu zmenou programu zaradila reprízu vlaňajšieho filmového hitu Šťastný nový rok, ktorý sa dostal na rating 7,7 % s podielom 25 %.
V rovnakom čase sa už diváci lúčili so spevákom Miroslavom Žbirkom.
Dvojka zaradila mimoriadne po 20. hodine životopisný dokumentárny film Meky, ktorý dosiahol nadpriemerný podiel v komerčnej cieľovke 8 %, v celkovom publiku si ho pozrelo 185-tisíc divákov s podielom pod 9 %. Utajeného šéfa sledovalo 303-tisíc divákov, Šťastný nový rok 365-tisíc.
Rovnako uspela aj mimoriadne zaradená relácia Všetko, čo mám rád na Joj po filme Šťastný nový rok s podielom na trhu 19 % v komerčnej cieľovke. Celkovo si reláciu pozrelo 110-tisíc divákov. Jednotka zas nasadila v podobnom čase spomienkové Zlaté časy s Mekym Žbirkom, kratšia relácia vysielaná po 22:30 pritiahla celkovo 138-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke prekročila podielovo 7 %.
Sledovanosť tento týždeň stúpa slovenským seriálom.
V pondelok si na Markíze polepšil Pán profesor, ktorý po čase opäť stúpol nad strategickú ratingovú desiatku a podielovú tridsiatku výkonom 10,5 % a podielom 30,3 %. Napriek slabej konkurencii, keď Joj celú sezónu prepadáva v komerčnej cieľovke Inkognito, Pán profesor potvrdzuje medzisezónny pokles, keď od ratingov 12 – 13 % z predošlých dvoch sérií sa aktuálne hýbe okolo 9 – 10 %.
V utorok zas Markízu potešil podvečerný seriál Oteckovia, ktorý vyskočil k maximám aktuálnej sezóny. Oproti súčasným podielovým priemerom na úrovni 23 – 26 % si polepšil s ratingom 8,1 % na podiel 29,2 %. Nad priemerom sezóny sa drží už od začiatku týždňa, keď v pondelok aj v stredu taktiež dosiahol jedny z najlepších ratingov jesene nad 7 %. Podielovo sa zároveň v pondelok Oteckovia hýbali okolo 26 %, v stredu zas okolo 27 %. Bez servítky udržuje v konkurencii Oteckov výkony ostatných týždňov, v tom aktuálnom sa hýbe priemerne okolo 19 %.
Dosiaľ najlepší výkon v konkurencii Sestričiek zaznamenala Nemocnica, ktorá po prvýkrát stúpla nad 9 ratingov aj v utorňajší večer. Podarilo sa jej to výkonom 9,2 % s podielom 25,8 %, Sestričky zaostali o približne tri ratingy.
V celkovom publiku Nemocnicu sledovalo 567-tisíc divákov, Pána profesora 483-tisíc divákov. Najsledovanejší utorňajší diel Oteckov pritiahol 422-tisíc divákov, Sestričky v rovnaký deň sledovalo 345-tisíc divákov.
Cez víkend sa z posilnenia sledovanosti tešili šou programy.
Po sezónnom minime z predošlého týždňa v piatok porástla Superstar, ktorá sa vrátila na výkon pod 8 ratingov, v sobotu bez konkurencie očkovacej lotérie porástlo Česko Slovensko má talent aj Farma na rating 7 %. Pre duel Farmy šlo zároveň o najlepší rating aktuálneho ročníka.
Rekord v komerčnej cieľovke zároveň zaznamenala aj šou Pečie celé Slovensko, ktorá prvýkrát prekročila ratingovú osmičku a aj u mladých divákov tak porazila všetky komerčné zábavné relácie a ťažiskové šou. Na rekord 8,2 % s podielom 21,1 % porástla paradoxne po svojom vôbec najslabšom výkone.
Celkovo si Pečie celé Slovensko pozrelo 540-tisíc divákov s podielom 24,2 %, Superstar sledovalo priemerne 400-tisíc divákov. Duel Farmy ich mal o málo viac, spolu 402-tisíc, Česko Slovensko má talent si v sobotu vybralo priemerne 377-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“