Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Výhra Slovákov valcom, RTVS opäť obetovala vlastné správy! Susedia aj po zdvojení premiér prepadli

Zdieľať

Presunom futbalového zápasu Slovenska na Jednotku RTVS opäť obetovala svoje hlavné večerné správy, ktoré si na Dvojke takmer nikto nenašiel.

Po MS v hokeji sa naplno rozbehla ďalšia ostro sledovaná športová udalosť, Majstrovstvá Európy vo futbale, ktoré tento pondelok priniesli aj prvý zápas slovenskej reprezentácie.

Na televíznej obrazovke duel Slovenska proti Poľsku na poslednú chvíľu zmenil televíznu stanicu, keď RTVS napriek dlhodobo zverejneným plánom pár hodín pred výkopom presunula všetky zápasy Slovákov na Eure z Dvojky na Jednotku. Tým opäť ešte viac rozbila svoj stabilný program, najmä v prípade podvečerných zápasov, ktoré zasahujú do vysielania jej hlavného spravodajstva.

Skvelá výhra Slovenska proti Poľsku bavila divákov, prvý polčas si od 18. hodiny pozrelo 513-tisíc divákov s podielom na trhu 37 %, druhý polčas v spravodajskej hodine od 19-tej sledovalo až 670-tisíc divákov s podobným podielom 37,6 % v univerzálnej cieľovke.

Druhý polčas sa zároveň stal suverénne najsledovanejším programom dňa v oboch hlavných cieľovkách, v tej komerčnej dosiahol na rating 12 % s podielom 41,6 %.

Kým futbalový zápas by mal podobné čísla bez rozdielu, či sa vysiela na Jednotke alebo na Dvojke, RTVS jeho presunom na hlavnú stanicu zrazila na dno sledovanosť svojich večerných správ.

Presun hlavných Správ RTVS zo stabilnej Jednotky na Dvojku viacerí diváci televízie, podľa všetkého, ani nezaregistrovali, o to viac, keď pri hokejových majstrovstvách takéto kolidovanie športu a správ znamenalo vysielanie hlavného verejnoprávneho spravodajstva už o hodinu skôr, čím si ho tak diváci v tradičnom čase ani nenašli.

Pri porovnaní s predošlým pondelkom pri podobnom počasí bez akejkoľvek športovej konkurencie, Markíza a Joj so svojimi Televíznymi novinami a Novinami TV JOJ popri valcujúcom futbale klesli o približne štvrtinu. Minulý pondelok sa obe spravodajstvá hýbali nad úrovňou 400-tisíc divákov, tento pondelok to bolo vyše 300-tisíc.

Naopak, Správy RTVS medzitýždenne padli až o takmer 70 %.

Kým minulý pondelok si ich zaplo 232-tisíc divákov s podielom 15,6 %, tentokrát popri futbale a presune na Dvojke to bolo 73-tisíc divákov s podielom iba 4,1 %. Pri zachovaní stability vysielania na Jednotke sa tak dá očakávať, že RTVS by mala pri správach ďaleko viac divákov.

Z ďalších programov prekvapilo podvečerné Bez servítky, ktoré napriek konkurencii prvého polčasu futbalu uhralo svoje čísla, podielovo sa dostalo na približne 17 %.

Markíza už prvý týždeň nevysielala Oteckov, náhradu v podobe Rodinných prípadov však posilnila zaradením premiér, tie jej ale nepomohli a popri futbale prepadla s podielom okolo 12 %.

Druhý týždeň po sebe Markíza posilnila zaradenie premiér aj vo večernom programe, v piatky urýchlila vysielanie českej Svadby na prvý pohľad, ktorú narýchlo pred finále zdvojila a ukončila už minulý týždeň ratingami okolo 4 %, rovnako zdvojila premiéry aj v prípade pondelňajších Susedov, kde sa tak pokúsila dvihnúť ich výkonnosť.

Susedia totiž najmä popri športových prenosoch prepadávali na dno, čo nezvrátili ani tento pondelok.

Večernú sledovanosť opäť ovplyvňoval futbal, naopak z Jednotky na Dvojku sa presunul duel Švédska proti Španielsku, ktorý viedol večeru ratingami okolo 5 % v oboch polčasoch v komerčnej cieľovke.

Susedom dve premiéry po sebe úspech nepriniesli, prvá sa ešte ťahala k piatim ratingom, druhá padla pod 4 % s podielmi okolo 14,5 a 12,5 %.

Inkognito s premiérovou časťou bolo najtesnejším rozdielom pred Susedmi, v univerzálnej cieľovke už viedlo celému trhu s celkovo 372-tisíc divákmi. Nasledovná repríza zábavnej šou bola už ale v oboch cieľovkách trojkou na trhu.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor