Sledovanosť
Náhla zmena Markízy skončila fiaskom! Legendárni Susedia zažívajú pád na úplné dno
Najvyššie v týždni sa zatiaľ okrem športu z večerných programov aj vďaka hokejovej prestávke drží Chart Show, sklamaním ostáva Delukse, ktoré sa po prepadáku bez športovej konkurencie dvihlo iba mierne.
Blesková tohtotýždňová programová zmena Markízy v utorňajšom prime-time, ktorou urýchlila oproti pôvodným plánom návrat relácie O 10 rokov mladší na obrazovky, sa nevyplatila.
Neodvysielané časti relácie ešte z roku 2018, ktoré Markíze ostali po stopnutí vynovenej podoby šou s moderátorkou Máriou Čírovou už po mesiaci vysielania, sa po troch rokoch čakania uviedli v utorňajšom prime-time prepadákom s ratingom 4,3 % a podielom 12,8 %. Šou len tesne predbehla konkurenčný seriál Nový život, ktorý popri hokeju prepadáva na štvorpercentných ratingoch a po neúspešnej sezóne už čoskoro ukončí svoje vysielanie.
Pre Markízu programová zmena znamenala ešte pokles sledovanosti oproti predtým vysielanému kvízu Dobre vedieť.
Ten pred týždňom, taktiež popri hokeju, uhral o takmer rating viac. Rovnako tak o necelý rating viac zahrala aj nasledovná repríza kvízu oproti tohtotýždňovej Zámene manželiek, ktorú televízny líder zaradil po šou O 10 rokov mladší.
Mimo hokeja najvyššie čísla v týždni zatiaľ dosiahla stredajšia Chart Show, ktorá sa stala dokonca najsledovanejším programom dňa. Stačil jej k tomu rating 7 %, ktorý však pri teplom počasí znamenal podiel 23,9 %. Celkovo šou sledovalo 339-tisíc divákov, v celkovom publiku už boli najsledovanejšie cez deň tradičné večerné spravodajstvá.
Kým v stredu televíziám dovolila nadýchnuť sa hokejová prestávka, presne opačný príbeh písal pondelok.
Ten priniesol absolútne najsledovanejšie hokejové zápasy Majstrovstiev sveta mimo duelov Slovenska. Stalo sa tak vďaka zápasom súperov, od ktorých sa odvíjalo naše ďalšie pôsobenie na šampionáte.
Popoludňajší zápas našej skupiny medzi Českom a Dánskom s napínavým priebehom vrcholiacim až samostatnými nájazdmi postupne v komerčnej cieľovke rástol podielovo z 24,7 a 31,5 % v prvých dvoch tretinách až na priemerne 40,5 % v tretej tretine a súčasne s predĺžením a nájazdmi. V čase medzi 17 – 18. hodinou dosiahol zápas rating vyše 8 %, na čo zďaleka nedosiahli ani večerné programy komerčných staníc.
Tie totiž ešte viac zatlačil večerný šláger Ruska proti Švédsku, ktorý nám mohol zabezpečiť priamy postup do štvrťfinále. Záujem o tento zápas lámal rekordy v sledovanosti mimo duelov Slovenska, keď ho od 19. hodiny v počte divákov rástol z 360-tisíc, cez takmer pol milióna až na 696-tisíc divákov v tretej tretine spojenej s predĺžením a nájazdmi. V komerčnej záverečná táto časť duelu v čase približne od 20:45 až do 21:45 dosiahla rating okolo 14 % s podielom 37,5 %. Navyše v letnom počasí si na takéto ratingy v televíznej sledovanosti nepamätajú ani populárne české komédie.
Veľká pozornosť hokejového zápasu zatlačila na absolútne dno Susedov.
Tí s premiérovou časťou prepadli výraznejšie pod 4 ratingy s podielom 10 %. Nasledovná repríza Susedov šla aj podielovo ešte hlbšie.
Sitkom tak spadol na úroveň, akú komerčné stanice dosahovali večer v priamej konkurencii slovenského hokeja, kedy sa sledovanosť ťahala k miliónu, či ho prekročila.
Menej sa priamo proti úvodnému zápasu Slovenska na šampionáte prepadla aj česká verzia Svadby na prvý pohľad s ratingom 4,4 % pri podieli vyše 11 %, ktorá všeobecne dosahuje podpriemerné výkony. Aj proti najsledovanejšiemu zápasu Slovenska proti Švédsku sa Markíza a Joj s filmami hýbali priemerne na 4 ratingoch, nahor ich však ťahala dlhšia minutáž a vysielanie aj po zápase.
Lepšie hokejovú konkurenciu ustálo Inkognito, ktoré skončilo pod 5 ratingami s podielom 12,5 %. Podobný podiel zahrala aj nasledovná repríza. Celkovo si premiérovú časť pozrelo 358-tisíc divákov, čím paradoxne predbehla aj stredajšiu Chart Show.
Naopak, ani absencia hokeja nepomohla seriálu Delukse, ktorého druhá séria je pre Joj sklamaním. Túto stredu síce polepšil, stačilo to však na vyše 4 ratingy s podielom pod 14 %. Minulú stredu pritom zaznamenal prepadák na úrovni 11,5 % s ratingom len o málo vyšším ako tohtotýždňoví Susedia, ktorí sa však potýkali s oveľa radikálnejšou športovou konkurenciou.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“