Sledovanosť
Senzačná výhra Slovákov dotiahla aj seriálový valec sezóny! Červené pásky popri nej prekvapili
Najväčším suverénom sezóny ostáva Pán profesor, celkovo sa však pred neho tesne dostal utorňajší futbal s prekvapivým priebehom.
Slovenská futbalová reprezentácia po dvoch kritizovaných výkonoch v kvalifikácii na Majstrovstvá sveta vo futbale 2022 prekvapila. V utorňajšom zápase proti favorizovanému Rusku dokázala zvíťaziť a zmiesť zo stola viaceré pesimistické predikcie.
Prekvapivý vývoj zápasu sa odrazil aj na číslach sledovanosti, keď k duelu pribúdali s blížiacim sa záverom diváci. Zápas dosiahol svoj vrchol na samom konci, kedy Slováci uhájili výhru, v komerčnej cieľovke sa vtedy ťahal nad 10 ratingov.
Priemerne polčasy dosiahli ratingy 7,8 a 9,1 % s podielmi 19,4 a 27,6 %. V celkovom publiku sledovanosť v priebehu diania taktiež rástla, polčasy sledovalo priemerne spolu 466 a 506-tisíc divákov. Druhý polčas zápasu Slovensko – Rusko je zatiaľ najsledovanejším nespravodajským programom týždňa.
Napriek futbalu však o niečo porástli Červené pásky a prekvapili aj samotnú televíziu.
Aj keď ostali na totožných podpriemerných podieloch na úrovni cez 18 %, v ratingu prvýkrát v tomto roku prekročili 7 %. Celkovo si medzitýždenne polepšili o takmer 40-tisíc divákov, keď si ich teraz zaplo 310-tisíc. Seriál je zatiaľ sklamaním televízie v tejto sezóne, keď sa po vlaňajšej stopke doteraz nedokázal dostať na minuloročné čísla.
Pondelok suverénne opäť ovládol seriál Pán profesor, ktorý potvrdzuje pozíciu vôbec najsilnejšieho programu sezóny v komerčnej cieľovke.
Seriál v celej prvej polovici druhej série dosiahol na extra silný priemerný rating na úrovni 12 %, ktorý potvrdil s piatou časťou ratingom 12,1 % a podielom 32 %. Celkovo si ho pozrelo 495-tisíc divákov. Pán profesor tak naďalej udržuje ďaleko vyšší priemer ako v prvej sérii, ktorá skončila priemerne na úrovni okolo 9 ratingov.
Okrem Červených pások v utorok už v pondelok Markízu potešili Susedia, ktorí sa po dvoch týždňoch vrátili tesne nad ratingovú hranicu 7 %. Medzitýždenne stúpli o necelý rating. Podielovo si polepšili na 23 %. Napriek obsahovej vyčerpanosti tak stále udržujú slušnú masu divákov, celkovo ich mali 308-tisíc.
Na vrchole oboch dní sa spomedzi všetkých programov umiestnilo Počasie Markízy, ktoré sledovalo v pondelok 635-tisíc divákov a v utorok 632-tisíc.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“