Pikošky
Šokujúci prepadák Markízy: Výrazne promovaný veľkonočný seriál poriadne vybuchol!
Markíza aj tieto sviatky stavila na menšej stanici na premiérový seriálový maratón, takýto prepadák ešte nezažila. Postarať sa môže o zmeny v programovaní ďalšej sviatočnej štruktúry.
Dlhé roky Markíza na svojej žánrovej stanici Dajto vysiela počas veľkonočných, prípadne aj vianočných sviatkov seriálové maratóny, ktorými vypĺňa všetky sviatočné večery.
Túto Veľkú noc tomu nebolo inak, pričom Markíza siahla po známom americkom seriáli, v našich končinách mohutne promovanom službou HBO, Manifest, ktorý odvysielala v priebehu štvrtka až pondelka.
Televízia podobne, ako pri predošlých seriáloch na pokračovanie, nasadila pri premiére novinky iba jej prvú sériu. Už teraz je pritom jasné, že sa tento rok dočká ešte minimálne tretej série.
Seriálový maratón, ktorý v ostatných dňoch vyplnil prakticky celý program Dajto, Markízu tentokrát poriadne zaskočil.
Napriek tomu, že seriálu dopriala nahustené promo a klasicky do štýlu seriálovej premiéry obliekla aj sviatočný slogan Dajto, s tohtoročným maratónom dosiahla vôbec najväčší prepadák.
Dajto zaznamenalo najslabšie veľkonočné sviatky, keď sa od nástupu seriálu Manifest vo štvrtok 1. apríla prepadlo v prime-time pod podielovú hranicu 2 %. Počas dvoch dní podliezlo aj hranicu 1,5 %.
Manifest, ktorý mal v Amerike premiéru už v roku 2018 a výrazne bol známy prostredníctvom spomínaného HBO, neprilákal divákov už od prvej časti, pričom stabilne sa mal držať najčastejšie na úrovni od 0,5 do 1 ratingu. Podielovo sa tak často hýbal len niekde medzi 1 – 3 % v kľúčovom večernom čase.
Táto skúsenosť sa môže postarať o zmeny v Markíze pri programovaní sviatkov na Dajto v budúcnosti.
Všeobecne záujem o akvizičné seriály v klasickej televízii slabne, keď sa do popredia dostávajú v čoraz rozšírenejších streamingových platformách, kde sú najmä pre mladšie publikum k dispozícii výrazne skôr, prípadne rovno v premiére, rovnako naraz a bez limitov ohľadom vysielacieho času.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“