Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Pikošky

Veľké promo Slovenska s Geissenovcami štartuje: Nemecká televízia si pomýlila krajinu!

Epizódy zo Slovenska, od ktorých politici očakávajú veľkú pozitívnu reklamu, sa vo vysielaní objavia už tento mesiac. Nemecká televízia ich ohlásila s provokatívnymi názvami a v inej krajine.

V priebehu mája minulého roka na pár dní verejnú diskusiu doslova ovládol nemecký manželský pár zbohatlíkov Geissenovcov, ktorí so svojou reality šou prišli po prvý raz na Slovensko.

Návšteva Geissenovcov na Slovensku sa zrodila na základe oficiálneho pozvania zo slovenskej strany.

Vtedajší minister hospodárstva, Richard Sulík, stretol Geissenovcov v slovenskom pavilóne na výstave EXPO v Dubaji a vo vzájomných rozhovoroch dohodol príchod známeho páru do našej krajiny. Ich návštevu predstavil ako podporu slovenského cestovného ruchu, keď očakával, že sa v Nemecku epizódy zo Slovenska dostanú k miliónom divákov.

Geissenovci prišli na Slovensko začiatkom mája a spôsobili rozruch, aký zaskočil aj samotných milionárov.

Už počas prvej noci boli centrom pozornosti v uliciach Bratislavy, pri ich avizovanom sobotnom príchode do pezinského penziónu na nich čakali rovno stovky ľudí. Pár krajinu precestoval od západu na východ a na Slovensku strávil jeden týždeň.

Po prvotnom ošiale sa však začala na ich návštevu sypať vlna kritiky.

Sulík v pozícii predstaviteľa vlády milionárskemu páru vyčlenil veľkú časť svojho harmonogramu, zobral ich aj do Národnej rady SR. „Rozumiem kritike, že Slovensko má dnes iné problémy, avšak kvôli nim nemôžeme odsunúť všetky oblasti podnikania, tým by sme docielili presný opak toho, čo potrebujeme,“ uviedol Sulík v reakcii.

Slovenské časti mieria na obrazovky

Z návštevy Geissenovcov na Slovensku mala pôvodne vzniknúť jedna epizóda nemeckej reality šou.

Ešte v priebehu nakrúcania nastala zmena plánov, samotná strana SaS, ktorej je Sulík predsedom, oznámila, že nemecká televízia nakoniec na základe materiálov, ktoré stihla nakrútiť, odvysiela až 3 slovenské časti.

O pár týždňov neskôr Sulík naznačil, že by z ich návštevy mohli vzniknúť dokonca štyri epizódy.

Prvé slovenské epizódy sú už pripravené do vysielania.

Reality šou v Nemecku vysiela súkromná televízia RTL na svojom menšom kanále RTL Zwei. Spravidla sa vysiela v prvých mesiacoch roka.

Slovenské časti sa do vysielania dostanú v priebehu aktuálnej 21. série a miestna televízia už odhalila nasadenie prvých dvoch epizód zo Slovenska.

RTL Zwei nasadzuje reality šou v pondelňajší večer v dvoch častiach za sebou a prvé dve slovenské časti prídu na rad v pondelok 13. februára o 20:15 a 21:15.

Očakávajú milióny divákov

Návšteva Geissenovcov sa zrodila s cieľom podpory slovenského cestovného ruchu.

„Skúsenosti ukazujú, že návštevy Geissenovcov v iných krajinách veľmi pomohli a dnes ich ľudia podnikajúci v turizme prosia, aby k nim prišli a zviditeľnili ich,“ uviedol Sulík po príchode Geissenovcov v straníckom stanovisku.

O pár týždňov neskôr, v júni minulého roka, Sulík v diskusii .pod lampou uviedol, že každá epizóda bude mať 5 miliónov divákov.

Predseda parlamentu, Boris Kollár, dokonca ešte začiatkom mája v relácii O 5 minút 12 obhajoval kritizovanú návštevu manželov so slovami, že ich seriál uvidia desiatky, možno stovky miliónov ľudí po celom svete.

V Nemecku sa televízna sledovanosť Geissenovcov pohybuje pod jedným miliónom.

Na domácej stanici RTL Zwei sledovalo reality šou v minulom roku spravidla okolo 700 až 900-tisíc divákov. Ďalších má šou v archíve, na webe či na sociálnych sieťach.

Zaujímavosťou je, že mimo Nemecka sú Geissenovci výrazne známi, paradoxne, na Slovensku.

Slovensko je vo vysielaní ich reality šou skôr unikátom, o to viac, že kedysi dokázali zabodovať sledovanosťou priamo na veľkej hlavnej stanici, navyše v hlavnom vysielacom čase.

Mimo Slovenska a Nemecka reality šou svetové televízne trhy vo veľkom neobieha.

Pikantné názvy aj nesprávna krajina

Pri predstavení slovenských dielov v Nemecku došlo už ku klasickej zámene našej krajiny.

RTL v krátkej anotácii opisuje, ako Geissenovci na základe pozvania predstaviteľa vlády prichádzajú na návštevu „Slovinska“.

„Geissenovci, ktorí prijali pozvanie ministra hospodárstva, prilietajú do Slovinska. Súkromné lietadlo nás privádza do Bratislavy, kde na manželov čaká množstvo fanúšikov. Pre luxusnú rodinu je pripravený dobre načasovaný program,“ oznamuje anotácia prvej časti.

Tá na zástupy fanúšikov po príchode na Slovensko odkazuje provokatívnym názvom „Only Fans in der Slowakei“.

V tomto prípade nemecká televízia krajinu trafila, pri odkaze na dav čakajúcich fanúšikov sa mohla pohrať s názvom známej predplatiteľskej služby Only Fans (v doslovnom preklade iba fanúšikovia), na ktorej je primárne zdieľaný sexuálny obsah.

Aj druhá časť nesie provokatívny názov „Prasknutá guma“.

Televízia manželov opäť prenáša do „Slovinska“, kde sa zúčastnia dostihových pretekov: „V Slovinsku je luxusná rodina vítaná fanúšikmi. Na dostihovej dráhe sa Geissenovcov zmocňuje adrenalín a parkúrový turnaj v Carmen rozbúši srdce jazdkyne.“

Oficiálny sprievodný text epizód reality šou Geissenovci zo Slovenska

Zdroj: Fernsehserien.de, RTL Zwei

Bývalá vládna strana SaS však v slovenských častiach očakáva primárne veľkú pozitívnu reklamu pre našu krajinu.

„Namiesto pozitívnej prezentácie Slovenska v plánovanom jednom diele seriálu sa štáb rozhodol natočiť hneď tri – kde ukážu prírodu, gastronómiu, možnosti športového vyžitia či slovenskú pohostinnosť v tom najlepšom svetle celému svetu,“ uviedla SaS v máji minulého roka.

Jojka presúva Geissenovcov

Geissenovci majú v Nemecku svoju reality šou už od roku 2011, pričom je dobre známa aj na Slovensku.

Manželský pár dobre spoznali aj Slováci už pred 10 rokmi, kedy Jojka začala s vysielaním ich nemeckej šou.

Najsledovanejšia bola v prvých rokoch vysielania v 2012 a 2013, pričom vlani sa komerčná Joj k ich vysielaniu po šesťročnej prestávke vrátila.

V roku 2022 ich nasadila rovno do druhého večerného pásma, kde sa im v jarnej sezóne darilo pozdvihnúť sledovanosť televízie oproti predošlým mesiacom. S niektorými časťami bola šou dokonca lídrom na trhu. Na jeseň sa však už voči Farme prepadla do podpriemerov.

Jojka od budúceho týždňa pokračuje s vysielaním nových častí.

Reality šou však presúva do denného vysielania, od 6. februára začne s uvádzaním premiérovej 13. série v pondelky až piatky o 15:35 na hlavnej Joj a 18:30 na menšej Joj Plus.

 

Čítať viac...
Nahor