Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Priznanie vo finále zatlačilo Let´s Dance, od štartu si udržalo divákov! Markíza vyskočila po jeho konci

RTVS uzavrela svoj ďalší úspešný pôvodný seriál, Priznanie sa zaradí medzi jej najsledovanejšie. Markíza natiahla Let´s Dance s prvým vyraďovaním až do polnoci, pri šou oproti najsledovanejším vystúpeniam ostala polovica divákov.

Viac ako tri hodiny trval aj s piatimi reklamnými prestávkami nedeľný prenos 2. kola ťažiskovej jarnej šou Markízy Let´s Dance, ktorý už s vyraďovaním televízia natiahla až blízko polnoci.

V čase, kedy sa diváci pripravujú na začiatok nového pracovného týždňa a vstávanie do školy či do práce, televízia predĺžila Markíza prenos tanečnej šou oproti minulému týždňu o približne pol hodinu, čo sa odrazilo aj na diváckej pozornosti.

Finále Priznania

Prvú časť prenosu Let´s Dance výrazne zatlačila konkurencia finálovej 10. časti seriálu Priznanie.

Ďalší zo série pôvodných seriálov RTVS uspel a zaradil sa k tým najsledovanejším, pričom divákov si držal od štartu až do konca.

 


Moderátorka ČT sa po reportáži z Mariupoľu v živom vstupe rozplakala (video)Čítajte →

Priznanie v priebehu vysielania divákov ešte naberalo, čo platilo aj s blížiacim sa finále. V posledných dvoch častiach ho však prekrylo Let´s Dance, ktoré časť jeho divákov prebralo, ešte pred štartom tanečnej šou seriál vystrelil na rekordy.

Aj po oslabení konkurenciou nakoniec Priznanie finišovalo tam, kde začínalo.

Finále Priznania sledovalo túto nedeľu celkovo 488-tisíc divákov s podielom 20,5 % v univerzálnom publiku, v komerčnej cieľovke sa posledný desiaty diel dosiahol rating 6,2 % s podielom 15,8 %.

V oboch cieľovkách dosiahlo Priznanie pri štarte a pri finále prakticky totožný podiel na trhu. Rovnako tak seriál v úvode aj na záver sledoval prakticky rovnaký počet divákov, keď ich prvý diel pre porovnanie pritiahol 491-tisíc pri podiele 20,5 %, v komerčnej cieľovke štartovalo Priznanie na ratingu 6,5 % s podielom 15,7 %.

Rekordy Priznania

Rekordný počet divákov sledovalo Priznanie v jeho 3. časti, kedy ich prilákalo až 528-tisíc, poslednú nedeľu pred štartom Let´s Dance však porástlo na rovnaký výkon, keď 7. diel sledovalo priemerne celkovo 527-tisíc divákov.

Zároveň seriál v 6. a 7. časti dosiahol rekordy v komerčnej cieľovke, kedy dvakrát prekročilo ratingovú hranicu 7 %. Rekord zaznamenal opäť v siedmej časti s ratingom 7,2 %.

Priznanie zároveň nateraz okupuje historický rebríček sledovanosti prvých častí pôvodných seriálov RTVS, keď zaznamenalo vôbec najsilnejší štart spomedzi všetkých vlastných sérií telerozhlasu. Rebríček v tomto článku.

 


Priznanie prepísalo rekordy: Odštartovalo lepšie ako Hniezdo, predbehlo všetky seriály RTVS!Čítajte →

Priznanie vo finále zrazilo Let´s Dance

Priznanie zároveň doťahovalo vo finále v priamom súboji sledovanosť Let´s Dance.

Seriál bol najmä v univerzálnom publiku s tanečnou šou v čase spoločného vysielania vyrovnaný, pričom jej stiahol takisto aj mladších divákov.

Let´s Dance ožilo až po jeho skončení, kedy celebritnej šou narástol v komerčnej cieľovke rating na maximum nedeľného večera k úrovni 10 – 11 %. 

Šou však následne zrážala nadol opäť extrémna dĺžka, keď spoločne s vyraďovaním šou trvala až do trištvrte na dvanásť. Samotné vyraďovanie, oproti najsledovanejšej časti večera po skončení Priznania, sledovala len polovica divákov.

Let´s Dance tak v priemere s druhým súťažným kolom dosiahlo rating 8,5 % s podielom 28,7 % v komerčnej cieľovke. Podielovo šou nahor ťahala práve dĺžka, vyraďovanie atakovalo úroveň blízku 40 %. Celkovo šou v priemere sledovalo 529-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Let´s Dance si takto udržalo úroveň zo štartu, ratingovo ju stáčala vyššia minutáž k polnoci, podielovo zas vďaka nej porástla.

Dvojkou na trhu v komerčnej cieľovke bola v priebehu celého večera Joj s filmovou premiérou Greenland: Posledný úkryt, dosiahla rating 6,4 % s podielom 19,3 %. Celkovo sledovalo film priemerne 266-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor