Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Ján Koleník v 1. kole 7. série tanečnej šou Let´s Dance 2022 (zdroj: Markíza)

Sledovanosť

Let´s Dance 7 odštartovalo dosiaľ najslabšie, šou ovládol Koleník! Na rad prišiel pred polnocou

Markíze sa nepodarilo napodobniť nástup minuloročnej 6. série Tvoja tvár znie povedome, ktorá medzi sériami výrazne porástla, štart 7. série Let´s Dance zaznamenalo dosiaľ najslabší štart.

Po veľkom sklamaní s nákladnou šou Survivor odštartovala Markíza druhú mimoriadne nákladnú veľkú šou jari, keď po piatich rokoch oprášila formát tanečnej šou Let´s Dance.

Ten na obrazovke Markízy hviezdil v prvom desaťročí nového milénia, keď od roku 2006 ponúkol s jednou ročnou prestávkou kontinuálne 5 sérií. Práva piata séria plná experimentov v roku 2011 viedla k oslabeniu sledovanosti a pauze pre formát až do roku 2017.

Ani predošlá 6. séria pred piatimi rokmi však Markíze očakávaný výkon nepriniesla.

Televízia sa ňou pokúsila zlomiť nepriaznivý vývoj sledovanosti po odchode z terestriálneho vysielania, keď veľký návrat Let´s Dance v šiestej sérii nasadila ako hlavný ťahák jesene. Šou sa však priemerne usadila v okolí ôsmich ratingov, viackrát nestačila na filmovú konkurenciu Joj, dvakrát dokonca klesla aj pod hranicu siedmich percent. Dvojkou na trhu bola aj vo finále. Viac v tomto článku.

 


Všetko o 7. sérii Let´s Dance: Tanečná šou plná zmien, kompletná porota, moderátori a súťažiaci!Čítajte →

Slabší štart ako pred piatimi rokmi

Markíza aj tentokrát vytiahla Let´s Dance po strate sledovanosti, keď jej vlani na jeseň nezafungovali viaceré niekdajšie hity Sestričky, Horná Dolná či Superstar.

Tanečnú šou na obrazovky vrátila po piatich rokoch so silnou zostavou tancujúcich osobností aj veľkou zmenou na postoch moderátorov či poroty, pričom do intenzívnej kampane pred štartom zapojila aj viacerých influencerov. Promo na sociálnych sieťach podporila aj pri prvom priamom prenose pozvaním viacerých známych mien do publika.

Štart 7. série Let´s Dance sa stal lídrom nedeľného večera, keď tanečná šou dosiahla v komerčnej cieľovke rating 8,9 % s podielom 25,9 %. Celkovo si prvé kolo novej série pozrelo 537-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Let´s Dance sa v nedeľu večer stalo najsledovanejším nespravodajským programom dňa, sledovanejšie už boli iba večerné spravodajstvá. V komerčnej cieľovke boli na čele dňa Televízne noviny s ratingom 9,7 %, v celkovom publiku zas Počasie Markízy scelkovo 565-tisíc divákmi. Joj bola Let´s Dance najbližšie s Novým bývaním pri ratingu 8 % a celkovo šou predbehla s Novinami, ktoré sledovalo 555-tisíc divákov.

Pre Let´s Dance ide dosiaľ o najhorší rozbeh série.

Pred piatimi rokmi začiatkom septembra 2017, kedy ešte televízie ovplyvňujú nižšie čísla v dôsledku dobiehajúceho leta, dosiahol štart 6. série Let´s Dance v nedeľnom prime-time rating 9,2 % s podielom 29,2 %. Celkovo ho sledovalo 590-tisíc divákov.

Už vtedy šou výrazne medzi sériami stratila. Štart predchádzajúcej 5. série Let´s Dance v roku 2011 si pozrelo celkovo 720-tisíc divákov, rating v cieľovke 12 – 54 šiel na úroveň 11,2 % s podielom 40 %. Po prvýkrát sa šou vtedy miesto nedele vysielala v piatok.

Najlepšie vystúpenie videlo najmenej divákov

Aj v novej sérii Let´s Dance si museli diváci na záver programu počkať do nočných hodín.

Už aj v predošlých sériách trvali priame prenosy do neskorého večera blízko k polnoci, čo spôsobovalo značný odliv divákov v druhej polovici šou. Kým v minulom desaťročí a najsilnejšom období Let´s Dance bola ochota divákov čakať na výsledky jednotlivých kôl aj do neskorej noci, ostatné roky podiel týchto divákov klesá.

Najlepšie číslo Jána Koleníka v 1. kole tohto ročníka, ktorého takticky Markíza nechala tancovať až posledného hlbšie po 23. hodine, tak sledovalo, paradoxne, najmenej divákov z celého večera.

Aj samotný Koleník po vystúpení okomentoval niekoľkohodinové čakanie na vystúpenie. „Chcel by som sa poďakovať Vande, lebo ona si to so mnou tých päť hodín, čo tu od pol deviatej čakáme, alebo koľko, prežila psychologické okienko. Chcel som ujsť z Incheby, bol som nervný, nahnevaný, že prečo tu mám vôbec čakať, na čo som sa to dal,“ povedal po vystúpení. Na rad sa dostal až pred záverom programu, ktorý televízia ukončila o 23:30.

Jeho vystúpenie prevalcovalo celé prvé kolo, a to ako v bodovom hodnotení, tak v reakciách na sociálnych sieťach.

Naťahovanie hlavných programov je trendom Markízy posledných rokov. Televízia ďalej za 23. hodinu ťahá svoje ďalšie hlavné šou sezóny ako Superstar, Tvoja tvár znie povedome alebo Voice. Od minulej sezóny s predlžovaním minutáže začala aj pri seriáloch ako Horná Dolná.

Matky priemerné, Priznanie konkurenciu ustálo

Let´s Dance 2022 sa pri štarte muselo vysporiadať s konkurenciou zo strany zabehnutého seriálu Jednotky, ktorý bol doterajším lídrom nedeľných večerov, a česko-slovenskej filmovej premiéry Joj.

Tá proti prvému kolu tanečnej šou vytiahla filmovú premiéru Matky, s ktorou bola dvojkou na trhu v komerčnej cieľovke s ratingom 7,2 % a podielom 19,4 %. Celkovo film sledovalo 341-tisíc divákov.

Oproti iným česko-slovenským premiéram Matky nevystrelili, bežne sa romantické lokálne premiéry dokážu dostávať aj na ratingy 10 – 13 % a k celkovo polmiliónovému publiku.

Doterajší nedeľný líder, seriál Priznanie, mal novú konkurenciu Let´s Dance ustáť, s predposlednou časťou však klesol na dosiaľ najslabší výkon s celkovo 460-tisíc divákmi a podielom 18,7 %.

Priznanie mierne pod polmiliónovú hranicu kleslo aj v predošlom priebehu svojho vysielania, s ostatnými dvomi časťami však opäť rástlo a doťahovalo maximá priamo úmerne s blížiacim sa finále. To prebehne už najbližšiu nedeľu 13. marca o 20:30 na Jednotke.

 


Priznanie pred finále rastie, dotiahlo všetky rekordy! Markíza v piatok s tvrdým prepadákomČítajte →

Najsledovanejšie na trhu naďalej Druhá šanca a Nemocnica

Kým sledovanosť štartu predošlej šiestej série v roku 2017 s celkovo 590-tisíc divákmi by stačilo na obsadenie prvej priečky v tohtotýždňovom rebríčku sledovanosti spomedzi večerných programov mimo správ, pri aktuálnom výkone ostali na vrchole najpopulárnejšie seriály.

Najsledovanejším nespravodajským programom minulého týždňa sa stala Druhá šanca, ktorú celkovo sledovalo 573-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Na čele sa jej podarilo udržať napriek veľkému poklesu sledovanosti medzi týždňami, prišla ich o takmer sedemdesiattisíc.

Za Druhou šancou tesne nasledovala utorňajšia Nemocnica, ktorú celkovo sledovalo 566-tisíc divákov. Let´s Dance sa medzi nespravodajskými programami týždňa umiestnilo na treťom mieste s 537-tisíc divákmi.

V komerčnej cieľovke bola na čele Druhá šanca s ratingom 10,5 %, nasledovalo Let´s Dance s 8,9 % a tretia bola dokonca kuchárska šou Bez servítky a jej utorňajšie vydanie s rekordným ratingom 8,6 %. Miesto si delila s utorňajšou Nemocnicou s ratingom 8,6 %.

Bez servítky opäť zažilo silný týždeň, pričom v piatok prepísalo najlepší podiel na trhu v komerčnej cieľovke, keď pri ratingu 8,2 % vystrelilo na podiel 29,2 %. Dosiahlo zároveň dosiaľ najsilnejšie líderstvo, keď Oteckovia zaostali o takmer polovicu.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor