Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Uhorčík odštartoval najlepšie z jesenných programov! Sobotu ovládol, nedeľa ďalej pre Markízu

Joj zmenami programu rástla v oba víkendové večery, Markíza však v nedeľu divákov udržala aj bez prepadáku Zlatej masky.

Televízna dvojka sa uplynulý týždeň odhodlala k radikálnym zmenám. Neúspech Zlatej masky prekopal jej program rovno v tri posledné večery týždňa, pričom na prvý raz jej to prinieslo nemalé zlepšenie.

Na sobotu televízia vytiahla svoju jedinú jesennú seriálovú novinku Uhorčík, ktorú kampaňovala pred jej štartom mesiac. Aj keď ju nakoniec uviedla v pôvodne plánovanom termíne, do vysielania sa dostala zmenou programu, čím sa jej však podarilo vyhnúť zostrenej konkurencii, ktorú plánovala Markíza. Viac v tomto článku.

Joj novinka Uhorčík pri štarte uspela. Seriál sa v sobotu večer jasne viedol ratingom 9,1 % s podielom 26,1 %, čím v komerčnej cieľovke zaznamenal vôbec najlepší štart zo všetkých televíznych programov tejto jesene.

Celkovo si nový seriál pozrelo prvý raz 461-tisíc divákov, v celkovom publiku ho predbehla sezónne so štartom Zlatá maska, ktorej prvé vydanie sledovalo vyše pol milióna divákov, už o týždeň to bolo ale o polovicu menej.

Spolu s nástupom novinky Uhorčík sa na soboty do druhého pásma presunula spomínaná Zlatá maska. Ani nábeh silného Uhorčíka jej nedoprial novú nádej, diváci po jej začiatku hromadne odišli a šou mala prepadnúť rovnako ako pred týždňom.

Joj zlepšila výkonnosť aj v nedeľu večer, kam miesto Zlatej masky presunula jesenné filmové ťaháky.

Premiéra Jurský svet: Zánik ríše jej priniesla takmer strojnásobenie výkonu oproti Zlatej maske ratingom 7,2 % a podielom 22,8 % v komerčnej cieľovke. Televízia však i tak mohla zaostať za očakávaniami, v septembri 2017 prvý Jurský svet v premiére taktiež v nedeľu valcoval ratingom 10,8 % a podielom 31,8 %.

Markíza napriek nárastu konkurencie divákov v nedeľu nestratila. 

Naopak, šou Dvaja na jedného ešte potvrdila svoj postupný jesenný nárast a túto nedeľu, kedy hosťom bola Zuzana Šebová, viedla ratingom 9 % a podielom 25,4 % v komerčnej cieľovke. Celkovo si šou pozrelo už 481-tisíc divákov.

Markíza k tomu viedla u mladých divákov aj v piatok, keď jej duel Farmy stúpol už na takmer 7 ratingov s podielom cez 21 %, Milujem Slovensko si pripísalo rating 6,3 % s podielom 17,5 %. V celkovom publiku už viedlo Milujem Slovensko so 409-tisíc divákmi, Farma ich mala o približne 30-tisíc menej.

O celkovo najsledovanejších programoch týždňa sa tentoraz rozhodovalo ešte v jeho prvej polovici, kedy Markíza dokázala najlepšie vyťažiť z aktuálnej situácie ohľadom pandémie.

V deň prijímania nových opatrení krízovým štábom a mimoriadneho príhovoru prezidentky pozvala priamo do hlavných správ premiéra Igora Matoviča. S Televíznymi novinami tak v pondelok vystrelila na celkovo 711-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke šla na rating 12,6 % s podielom 35 %. Noviny Joj najviac divákov sledovalo v nedeľu, kedy ich mali spolu 658-tisíc.

V komerčnej cieľovke mimo spravodajských programov sa za sebou minulý týždeň zoradili tri hlavné programy. Pán profesor v pondelok stúpol na rating 9,2 %, nasledoval sobotný Uhorčík s 9,1 % a nedeľné Dvaja na jedného pri ratingu 9 %.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Odporúčame

Facebook

Nahor