Sledovanosť
Týždeň rekordov: Hniezdo, Inkognito, Superstar a Čo ja viem zlomili maximá tejto jari!
Pre Čo ja viem šlo o posledné premiérové vydanie tejto jari, pre Hniezdo o absolútne finále. Postupný pokles sledovanosti už zaznamenávajú Televízne noviny.
Uplynulý týždeň sa darilo pokoriť tohtosezónne rekordy viacerým programom. Ako sme už informovali, z nespravodajských programov absolútny rekord zaznamenalo nedeľné Hniezdo, ktoré sa finálovou časťou lúčilo s obrazovkami.
Prvýkrát sa dokázalo dostať nad šesťstotisícovú hranicu, ktorú postupne doťahovalo, celkovo si ho vo finále pozrelo až 643-tisíc divákov. Pri štarte v polovici januára ich malo 470-tisíc, na popularite tak výrazne v priebehu vysielania naberal. Viac informácií aj s rekordným výkonom finále v komerčnej cieľovke nájdete v tomto článku.
Nad hranicu šesťstostisíc divákov sa minulý týždeň dostalo až ešte aj pondelňajšie Inkognito, ktoré si celkovo pozrelo 608-tisíc divákov. Zaznamenalo tak najvyššiu sledovanosť roka, platilo to aj v komerčnej cieľovke, kde dosiahlo rating 9,8 % s podielom 22,4 %.
Rekord tejto jari a teda celej série zlomila aj nedeľná Superstar. Tá sa v rámci týždennej sledovanosti nasledovala v rebríčku s celkovo 586-tisíc divákmi, v komerčnej cieľovke vystrelila až na rating 13,1 % s podielom 30,1 % a u mladých divákov sa stala top nespravodajským programom týždňa.
Rovnako ako v predošlej sérii sa Superstar podarilo na najvyššie číslo vystreliť práve s posledným kastingovým dielom. Tentoraz doterajší rekord tohto ročníka prepísala len najtesnejšie. V minulej sérii v roku 2018 bola sledovanosť posledného kastingu aj tou vôbec najvyššou celej série.
Uplynulý týždeň do finále okrem Hniezda došla aj siedma séria piatkového zábavného kvízu Čo ja viem. Aj táto šou sa dostala na svoj rekord jari a teda aj celej série, keď si ju pozrelo celkovo 536-tisíc divákov s podielom 23,3 %. Najvyššie siahala aj v komerčnej cieľovke s ratingom 8,4 % a podielom 20,7 %.
Čo ja viem v rebríčku celotýždňovej sledovanosti len najtesnejšie predbehla štvrtková Mimoriadna relácia Markízy, v ktorej opäť hostila premiéra Igora Matoviča. Po tom, čo Markíze aj Joj večerné spravodajské špeciály začali klesať do podpriemeru, priniesla Markíze účasť premiéra opäť nárast, keď si reláciu vo štvrtok pozrelo 537-tisíc divákov s podielom 22,3 %. V komerčnej cieľovke vyskočila na rating 10,9 % s podielom 26,2 %. V pondelok a utorok sledovalo Mimoriadnu reláciu na Markíze o takmer 200-tisíc divákov menej.
Z ďalších programov uspela sobotná snímka Markízy Pobrežná hliadka s ratingom u mladých divákov 10,1 % a podielom 25,3 %, aj v celkovom publiku predbehol film Záhady tela, ktoré si spolu pozrelo 415-tisíc divákov. Film ich mal o pár tisíc viac. Joj z filmov najlepšie zahral piatkový Fakjú, pán profesor 3 s ratingom 7,8 % a podielom 20,6 % v komerčnej cieľovke.
Z pohľadu spravodajskej situácie začína sledovanosť hlavných správ postupne klesať. Správy RTVS už opúšťajú nárast nad polmiliónové publikum a dosahujú úroveň skôr okolo 400 až 450-tisíc divákov, Televízne noviny prvýkrát od vypuknutia koronakrízy, kedy ich sledovanosť vystrelila, klesli pod úroveň 700-tisíc divákov. Naposledy ju prekročili v utorok, odvtedy sa ich sledovanosť hýbe na úrovni okolo 660 až 680-tisíc divákov.
Rovnako prvýkrát od vypuknutia koronakrízy vyhralo medzi večernými spravodajstvami iné než Televízne noviny, Noviny Joj v nedeľu porástli do čela so 696-tisíc divákmi. V týždni sa najčastejšie, až na jeden pokles, hýbali na úrovni v okolí 600 až 650-tisíc divákov a ich sledovanosť sa drží najstabilnejšie.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %