Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Hniezdo došlo do finále: Najúspešnejší seriál v histórii RTVS vyvrcholil absolútnym rekordom sledovanosti!

Slovenská televízia v novodobej ére nikdy tak sledovaný seriál nepriniesla.

Televízny trh pozná svoj jasný hit, ktorý bude už navždy spájaný s už tak historickou jarnou sezónou 2020. Bezkonkurenčne v sledovanosti pre túto jar zabodoval nový pôvodný seriál RTVS, ktorý porazil mimo spravodajstiev všetky programy na trhu.

Hniezdo sa stalo dokonca najsledovanejším seriálom Slovenska aj s ohľadom na Oteckov alebo minulosezónne Sestričky. Už krátko po štarte sa stabilne dostal nad polmiliónovú hranicu, ktorú nikdy viac nepodliezol, naopak, ťahal sa ešte vyššie bližšie k 600-tisícovej hranici.

Tú vo finále pritom aj premiérovo prekročil. Hniezdo s poslednou dvanástou časťou zaznamenalo absolútny rekord, keď si ho pozrelo celkovo až 643-tisíc divákov s podielom 24,1 %. Nedeľu dozadu ho sledovalo 576-tisíc divákov.

Absolútny rekord zaznamenalo aj v mladšej cieľovke 12-54, na ktorú najčastejšie predávajú reklamu komerčné stanice. Tam vystrelilo finále Hniezda na rating 9,7 % s podielom 20,4 %. Viac mimo spravodajstiev v prime-time takýto rating pokorilo iba pondelňajšie Inkognito s 9,8 % a štvrtková Mimoriadna relácia Markízy s Igorom Matovičom pri ratingu 10,9 % a sobotný film Pobrežná hliadka s 10,1 ratingom.

Hniezdo od štartu nabralo v priebehu vysielania vyše 100-tisíc divákov. V polovici januára jeho úvodnú časť sledovalo 470-tisíc divákov, mimo finálovej časti bolo jeho maximom 584-tisíc divákov.

Hniezdo sa navyše stalo suverénne najsledovanejším seriálom v histórii samotnej verejnoprávnej televízie v jej novodobej histórii a predbehlo aj Tajné životy, Kolonádu či koprodukčné série Doktor Martin, Strážmajster Topinka alebo Inšpektor Max.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor