Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Toto je najväčší prepadák jarnej sezóny! Markíza predviedla absolútny televízny valec

Uplynulý týždeň priniesol najväčší televízny výbuch aj absolútny rekord valcujúcej reality šou.

Hlavná časť jarnej televíznej sezóny ide pomaly do finále.

Už o tri týždne odštartuje maratón trojice očakávaných športových udalostí – Majstrovstvá sveta v hokeji, Majstrovstvá Európy vo futbale a Letné olympijské hry, na ktoré sa takmer štyri mesiace bude upriamovať pozornosť veľkej časti televíznych divákov.

Spoločne s rastúcimi teplotami zároveň budú od obrazoviek ubúdať diváci klasických programov, ktoré do jarného finále dôjdu v priebehu mája či júna.

Príjemné počasie sa bude pripomínať stále viac a jarné televízne rekordy budú čoskoro prekonávať už iba športové prenosy.

Ešte predtým sa v priebehu tohto týždňa podarilo Markíze zaznamenať jeden z najlepších výkonov sledovanosti v sezóne s pravidelným programom a zároveň absolútny rekord kuchárskej reality šou Na nože.

Tá neustále potvrdzuje mimoriadne vydarenú 3. sériu, ktorá sa už teraz s istotou stane nateraz najsledovanejšou v histórii formátu na Slovensku.

Ako sme už v minulých týždňoch informovali, Na nože počas tohtoročnej jari od úvodu série vyskakuje do vysokých nadpriemerov – spravidla sa pohybuje na ratingoch okolo 8 a 9 % a podieloch na trhu okolo 27 až cez 30 % v obchodnej cieľovke. Zároveň sa v celkovom publiku často dostáva nad hranicu 400-tisíc divákov, kým vlani bola pravidelne pod ňou.

Reality šou s Martinom Novákom v tomto roku viackrát prepisovala maximá, pričom najnovšie vystrelila nevídaným spôsobom.

Nevídaný valec Na nože

Na nože ostatnú stredu s 9. časťou tretej série prepísalo všetky rekordy od štartu, keď dosiahlo historicky najvyšší rating 10,1 % aj najlepší podiel na trhu 35,4 % v obchodnej cieľovke.

Šou priniesla najsledovanejší diel od februárového štartu v roku 2023 aj v celkovom publiku.

Na nože vôbec po prvýkrát trhlo polmiliónovú hranicu, keď novú časť sledovalo priemerne rovných 500-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Doterajším maximom bol rating 9,8 % v obchodnej skupine a celkovo 480-tisíc divákov v tej univerzálnej. Aj tieto hodnoty padli v tomto roku.

V obchodnej skupine sa Na nože týmto výkonom dostalo ešte vyššie v celosezónnom rebríčku sledovanosti.

Po veľkonočnom vydaní tanečnej šou Let´s Dance, ktoré na konci marca vystrelilo ratingom 10,8 %, totižto zaznamenalo druhý najvyšší rating pravidelného televízneho programu na trhu, a to spomedzi všetkých klasických relácií, šou či seriálov.

Predbehlo tak aj všetky epizódy Dunaja, k vašim službám alebo štart Zrady, ktorá s prvou časťou vyskočila na rating 9,8 %.

Na nože vydrží v jarnom programe Markízy až do nástupu Majstrovstiev sveta v hokeji.

Televízia pre túto jar potvrdila dosiaľ najviac – až dvanásť premiérových častí, ktoré by mala vysielať do sviatočnej stredy 8. mája. O dva dni na to začína hokejový šampionát na konkurenčnej obrazovke Joj.

Či sa Na nože ešte tento rok vráti, nateraz nie je jasné.

Kým vlani Markíza odvysielala dve série po osem častí, rozdelené do jarnej a jesennej sezóny, pre tohtoročnú jeseň plánuje po dvoch rokoch vrátiť na obrazovky reality šou Extrémne premeny. Tá v minulosti obsadzovala taktiež stredajšie večery.

 


Na nože pozná dátum poslednej jarnej premiéry! Na Markízu sa už tento rok vrátiť nemusíČítajte →

Súčasne s vyšším počtom epizód Na nože túto jar, či mimoriadnou vyťaženosťou šéfkuchára Martina Nováka, ktorý sa popri nakrúcaniu jarných epizód zúčastnil aj tanečnej šou Let´s Dance, tak úspešnú šou môže čakať sezónna prestávka.

Totálny prepadák jari

Jarná televízna sezóna v uplynulých dňoch priniesla aj najväčší prepadák sezóny.

Tým sa v týchto dňoch definitívne stáva česko-slovenský dramedy seriál Vytoč môjho agenta, ktorý zažíva veľké televízne fiasko na oboch obrazovkách Joj aj Prima.

Na Slovensku sa vysiela proti reality šou Na nože, pričom práve jej absolútny valec zatlačil Vytoč môjho agenta na suverénne najhorší podiel na trhu iba 6,6 % v obchodnej cieľovke. Ratingovo seriál klesol dokonca pod úroveň 2 %.

Takúto sledovanosť dosahujú úspešnejšie hlavné večerné programy na menších kanáloch Joj Plus či Dajto.

Seriálu sa nedarí už od štartu, ako sme informovali, Jojka ho v posledných týždňoch vysielania zdvojí. Namiesto prvej polovici mája ho tak ukončí záverečnými dvomi časťami už najbližšiu stredu. Napriek výbuchu ho už dovysiela v hlavnom vysielacom čase.

Osemdielnej minisérii Vytoč môjho agenta sa vôbec nedarí ani u českých susedov. Na Prime sa vysiela v nedeľné večery, kde dosahuje podobne hlboko podpriemerné výkony na podielovej úrovni okolo 7 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor