Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Let´s Dance túto nedeľu nečakane opustil Juraj Bača, šou však prepísala dlhoročné rekordy (foto: vysielanie TV Markíza)

Sledovanosť

Let´s Dance v najlepšej sezóne za 13 rokov! Veľkú noc ovládlo absolútnym rekordom

Tanečná šou sa stala suverénne najsledovanejším programom Veľkej noci, počas sviatočnej nedele vystrelila najvyššie za dlhé roky.

Let´s Dance je opäť v kurze.

Ťažisková tanečná šou Markízy, ktorá absolútne valcovala obrazovky v rokoch 2006 až 2010, sa po dlhom čase vracia do formy, na akú si roky nepamätá.

Ako sme už uviedli, sledovanosť šou sa rapídne prepadla v 5. sérii na jeseň 2011, kedy experimenty s obsadením aj vysielacím dňom odsúdili šou neraz k podielom na trhu pod 30 % v obchodnej cieľovke. Dovtedy atakovala a prekračovala 40-percentné výkony.

Let´s Dance bolo následne na dlhé roky zrušené, Markíza sa k nemu vrátila až na jeseň 2017. Oživenie formátu divákov neohúrilo a priemerný podiel na trhu 6. série prekročil iba hranicu 25 %.

Nový reštart

Nasledovala ďalšia pauza a reštart Let´s Dance od roku 2021.

Tanečná šou sa opäť stala pravidelným ťažiskovým sezónnym programom televízneho lídra, v jarnej vysielacej sezóne ho nevynechal tri roky po sebe.

Markízu k tomu posmelilo aj navýšenie výkonnosti, keď priemerný podiel na trhu Let´s Dance v 7. sérii dosiahol úroveň okolo 28 %. O rok neskôr si šou v 8. sérii opäť o niečo pohoršila, zaznamenala aj najhorší rating v histórii vysielania.

Aktuálne prebiehajúci 9. ročník však píše úplne iný príbeh.

Let´s Dance na začiatku tohtoročnej jari zaznamenalo najlepší štart za posledné štyri série, keď 9. sériu rozbiehalo na ratingu 9,5 % s podielom na trhu 35,2 % v obchodnej skupine.

Kým vlani však ani podobne úspešný štart neznamenal vysoko nadpriemerné ťaženie šou v ďalších týždňoch, keď sa, naopak, postupne prepadávala, tento rok je vývoj presne opačný.

Let´s Dance má v aktuálnej 9. sérii za sebou päť priamych prenosov, ktoré ani raz nepodliezli podielovú hranicu 30 % v obchodnej cieľovke. Ratingovo sa tanečná šou od druhého kola pohybovala častejšie medzi 8 – 9 %, v podiele na trhu dosahuje výkony v priemere okolo 32 %.

Pre porovnanie, v rokoch 2017 až 2023 sa šou nad podielových 30 % dostala iba v jediný večer – pri štarte 8. série.

Rekordný veľkonočný výstrel

Pozitívny trend tanečný formát potvrdil uplynulý víkend.

Šou sa nielenže podarilo udržať vysoko nadpriemerné postavenie na trhu, ale využiť vysielanie počas veľkonočných sviatkov, kedy s rodinami trávi čas pri televíznych obrazovkách ešte viac divákov. Zároveň ťažila zo sviatočného pondelka, divákov tak nenútilo vypínať televízory ranné vstávanie do práce či do školy.

Spoločne s vydareným priebehom aktuálnej série je výsledkom prekonanie sledovanosti ešte z roku 2011.

Let´s Dance v piatom kole 9. série, v ktorom za sprievodu veľkej kritiky na sociálnych sieťach nečakane vypadol herec a moderátor Juraj Bača, vystrelilo na absolútny rekord posledných rokov vysokým ratingom 10,8 % s podielom na trhu 35,4 % v obchodnej cieľovke.

Medzitýždenne si šou polepšila o viac ako dva ratingové body a vrátila sa na podielovú úroveň z prvého kola.

Ide zároveň o jasne najvyšší rating Let´s Dance od roku 2017 a prvé pokorenie 10-percentnej ratingovej hranice od zrušenia šou v roku 2011.

Tej sa zároveň uplynulú nedeľu podarilo sledovanosťou prekonať hneď viacero večerov 5. série práve z jesene 2011, kedy sa priame prenosy neraz dostávali pod ratingových 10 % či podiel na trhu pod 30 %.

Pripomíname však, že v tom čase boli prenosy Let´s Dance rozdeľované na súťažnú časť a nočné Rozhodnutie, ktoré v neskorých hodinách dosahovalo výrazne vyššie podiely na trhu, zároveň pri menšom počte divákov. Posledné roky sú obe časti spojené do jedného priameho prenosu a jedného priemerného výkonu sledovanosti.

Let´s Dance zažilo najsledovanejší večer za dlhé roky aj celkovo, keď si piate kolo 9. série pozrelo priemerne 624-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Šou sa minulé roky podarilo nad hranicu 600-tisíc divákov dostať vždy iba raz – v 7. sérii bolo najsledovanejším šieste kolo, ktoré sledovalo 616-tisíc divákov, v 8. sérii to bolo vôbec prvé kolo so 605-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke.

Priemerne sa sledovanosť Let´s Dance niekoľko rokov po sebe udržuje nad hranicou pol milióna divákov, čo platí aj v tomto ročníku.

Ďalšie veľkonočné programy

Na úspech Let´s Dance sa ostatné programy Veľkej noci pozerali iba z diaľky.

V piatkový večer bola lídrom Jojka s premiérou oscarového animáku Encanto: Čarovný svet, ktorý si mal pripísať rating 6,4 % s podielom na trhu 21,2 % v obchodnej cieľovke. Markíza zároveň zažila jediný prepadák sviatkov, keď premiéra rodinného dobrodružného filmu Králik Peter na úteku prepadla s podielom iba cez 11 %. Výrazne v tento večer zabrali menšie stanice – Dajto s akčákom Mechanik zabijak 2 prekročilo 8 %, Joj Plus s veľkofilmom Kráľovstvo nebeské atakovala podielových 9 % v obchodnej skupine.

V sobotu sa do vedenia dostala premiérová komédia Buď chlap! na Markíze s ratingom takmer 6 % a podielom na trhu 22,4 %, Joj uhrala svoj priemer s komédiou Návrh pri podiele takmer 17 %. Jednotka túto sobotu súkromné stanice veľmi nepotrápila, zo zábavných šou ponúkla iba reprízové vydania. Záhady tela sa dostali aspoň do pozície dvojky na trhu v celkovom publiku s vyše 250-tisíc divákmi.

Komédia Buď chlap! mala na Markíze najviac divákov spomedzi všetkých veľkonočných premiérových večerných filmov, prekonal hranicu 275-tisíc divákov. V obchodnej cieľovke tento rebríček ovládlo Encanto na Jojke.

V nedeľu popri valcujúcom Let´s Dance absolútne pohorela Iveta, ktorá sa prepadla na úroveň pod 9 % v obchodnej skupine. Ešte horšie na tom boli nasledujúci Hádkovci, ktorých predbiehali aj menšie stanice Dajto a Joj Plus. Jasnou nedeľnou dvojkou bol Duel šampiónov na Jednotke s podielom okolo 12 % v obchodnej cieľovke a celkovo 326-tisíc divákmi v univerzálnej skupine.

Na Veľkonočný pondelok nechýbala na Markíze dramatická Zrada, ktorá potvrdila úbytok divákov. Druhýkrát po sebe sa nedokázala dostať nad polmiliónovú hranicu, sledovať ju malo takmer 480-tisíc divákov. V obchodnej skupine medzitýždenne stúpla o pol ratingu na 8,4 % s dosiaľ najnižším podielom na trhu 24,2 %. Ten však ovplyvnil aj väčší počet divákov pri obrazovke oproti bežným pondelkom.

Sviatočný večer pomohol špeciálnemu Inkognitu na Jojke, ktoré si polepšilo na najvyšší výkon sezóny s ratingom takmer 5 % a podielom na trhu okolo 14 % v obchodnej skupine. Celkovo si ho pozrelo cez 335-tisíc divákov. S nasledujúcou reprízovou časťou už bola Joj výraznejším lídrom na trhu v oboch skupinách.

Na menších staniciach mali vydarené sviatky Dajto aj Joj Plus, obe stanice sa s hlavnými večernými filmami pravidelne pohybovali minimálne nad 5 %. V pondelok Dajto s komédiou Bláznivá strela atakovalo podiel 7 % v obchodnej skupine, večer vyšiel aj Joj Plus s akčným filmom V mene krvi a podielom pod 6 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor