Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Prvý stret vianočných klasík vyrovnaný: Sám doma a S tebou ma baví svet si kradli divákov!

Legendárna česko-slovenská komédia S tebou ma baví svet a kultová americká komédia Sám doma bojovali v stredajší večer vedľa seba.

Televízie už naplno prepli do vianočného režimu a svoje štruktúry vypĺňajú sviatočným programom.

Markíza svoju sviatočnú štruktúru odštartovala v pondelňajší večer netradične letnou kultovou komédiou Slunce, seno, jahody, ktorá však, aj vďaka nemožnosti prerušiť ju reklamou, zabrala s celkovo 445-tisíc divákmi a v komerčnej cieľovke s ratingom 9,1 % a podielom 23,9 %. Joj s filmom Tomb Raider nestačila na polovičnom výkone.

Netradične na utorok Joj zaradila svoju zábavnú šou, tradičné Vianočné Inkognito si tentokrát pozrelo celkovo 465-tisíc divákov s podielom 21 %. V komerčnej cieľovke bola vpredu Markíza s filmom Posledné Vianoce a takmer 7 ratingami.

Prvý súboj vianočných klasík sa odohral v stredajší večer, kedy sa proti sebe postavili dve vôbec najobľúbenejšie sviatočné komédie.

V komerčnej cieľovke zviedli oba filmy vyrovnaný boj, keď komédia S tebou ma baví svet bola na Markíze tesným lídrom s priemerným ratingom 9,6 % a podielom 24,2 %. Celkovo už bola jasne vo vedení so 448-tisíc divákmi.

Komédia Sám doma na Joj po vlaňajšom extrémnom valci uhrala tentokrát jeden zo svojich slabších výkonov s ratingom 9,4 % a podielom 24,5 %. O málo vyšší podiel na trhu dosiahla dlhšou minutážou, celkovo si ju pozrelo 375-tisíc divákov.

Obe komédie oproti priemerom ostatných rokov vo vzájomnej konkurencii klesli.

Sám doma v minulosti spravidla uhrával ratingy na úrovni 10 – 11 %, vystreliť dokázal aj na 13 %, no rovnako padnúť k 8 % v komerčnej cieľovke.

S tebou ma baví svet pri vysielaní na Joj taktiež dosahovalo ratingy na úrovni 10 – 11 %, na Markíze šla česko-slovenská komédia naposledy v roku 2019 na Štedrý večer, kde uhrala podobný výkon ako túto stredu večer. O dva roky predtým na Štedrý deň v roku 2017 však prekročila 11 %.

 

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor