Aktuality
Televízna reklama sa krízy báť nemusí! Banky nás zaplavujú tv spotmi, experti vidia budúcnosť ružovo
Televíznej reklame sa stále darí a čoraz väčšej popularite sa teší medzi finančnými inštitúciami. Budúcnosť bude priať najmä menším kanálom.
Televízie, napriek niektorým skeptickým scenárom, sú stále najsilnejším nástrojom pre masovú propagáciu značiek, produktov či služieb a inak by tomu nemalo byť ani v budúcnosti. Hovoria o tom niektorí experti v aktuálnom vydaní časopisu Forbes.
V súčasnosti zažívajú televízie veľký vzostup záujmu u bánk, ktoré zaplavujú reklamné brejky svojimi spotmi. Ich počet prekvapuje aj samotných šéfov finančných spoločností. „V prvých mesiacoch roka vidíme 41-percentný nárast investícií finančných inštitúcií do televíznej komunikácie. Len za druhý kvartál videli diváci 17 rôznych finančných kampaní,“ vyjadrila sa pre Forbes Milada Halová z Tatra Banky.
Tá odhaduje, že za celý rok vzrastú investície bánk do reklamy (televízia, rádiá, print, outdoor, kiná) o 20 – 30 %, v minulom roku oproti roku 2012 to bolo 24 %. Banky sa pri tom už dostali v objeme reklamy aj pred mobilných operátorov, ktorí ešte v roku 2011 kraľovali rebríčku zadávateľov reklamy. Investície bánk do reklamy rastú dynamickejšie ako u operátorov, čísla za rok 2013 si môžete porovnať v tomto článku.
Najvýraznejší podiel z reklamných investícií si ukrajuje televízia a jej časť koláča sa skôr zväčšuje ako zmenšuje. „Najviac z rozpočtu ukrajujú médiá, predovšetkým televízia. Dokonca jej podiel stúpa,“ povedala Martina Hrivnáková, šéfka marketingu a komunikácie VÚB Banky, ktorá necelý rok viedla marketing v Markíze, kde ju neskôr nahradil Michal Borec.
Online priestor napriek tomuto trendu naberá na sile a spoločnosti mu musia venovať čoraz väčšiu pozornosť. U Tatra Banky je percento investícií do online z pomedzi všetkých typov médií úctyhodne vysoké – až 30 %.
Viacerí experti v obore sa zhodujú, že televízia bude aj v budúcnosti najistejším prostriedkom k osloveniu súčasných či potenciálnych klientov. Mnohí však dodávajú, že svoju pozornosť budú musieť zamerať na tématické kanály, pričom hlavné stanice budú naďalej slabnúť. „Nosná zostane televízia. Ale výrazne sa digitalizáciou mení, to musíme zachytiť. Vznikajú desiatky kanálov, ktoré budú v sumáre sledovanejšie, hlavné TV kanály sa budú ďalej oslabovať,“ povedal pre Forbes Juraj Barta, šéf komunikácie Slovenskej sporiteľne.