Sledovanosť
Takto silné voľby v ére peoplemetrov ešte nikdy neboli: Jednotka zlomila historický rekord!
Každým týždňom viac sa potvrdzuje, že tohtoročné voľby sú sledované mimoriadne a, zdá sa, že môže ísť o vôbec najsledovanejšie voľby v histórii, odkedy sa meria sledovanosť.
Pravidelne vás informujeme o sledovanosti predvolebných debát, ktorých trend je jednoznačný. Z týždňa na týždeň je počet divákov stále vyšší, pričom dochádza k prepisovaniu jedného rekordu za druhým. Na začiatku februára rekord dosiahlo Na telo, ktoré v nedeľu 9. februára sledovalo historicky najviac divákov od návratu relácie v roku 2018 – celkovo 532-tisíc divákov s podielom 34,9 %.
O týždeň neskôr sa k tomu pridala diskusia O 5 minút 12, ktorá dosiahla 10-ročný rekord extrémnym podielom na trhu 41,8 % pri celkovo až 605-tisíc divákoch, a o pár dní na to na rekord od začiatku vysielania v roku 2019 vystrelila aj politická debata Joj Na hrane, ktorú vo štvrtok večer sledovalo priemerne do polnoci 489-tisíc divákov s podielom 31,9 %.
Ostatnú nedeľu 23. februára prebehla posledná nedeľná debata O 5 minút 12 pred voľbami. RTVS sa do nej rozhodla pozvať politikov všetkých parlamentných strán, ktorí tak mali aj zbilancovať volebné obdobie. Do relácie nakoniec neprišiel zástupca Smeru, keď v nemocnici skončil premiér Peter Pellegrini a predseda Smeru Robert Fico ho nenahradil. Chýbal aj zástupca strany Sieť, ktorá však krátko po voľbách zanikla.
Práve toto O 5 minút 12, ktoré ponúklo väčšiu dĺžku aj odlišnejší formát podobný tým predvolebným, zaznamenalo absolútny rekord v histórii peoplemetrového merania na Slovensku. Celkovo si debatu v nedeľu na obed pozrelo priemerne 646-tisíc divákov, čo relácia nikdy pred tým nezaznamenala. Peoplemetrové meranie na Slovensku odštartovalo v roku 2004. Podielovo táto debata šla na 39,5 %.
O to väčšie očakávanie je, akú úspešnosť dosiahnú tento týždeň finálové debaty Markízy a Jednotky, ktoré prebehnú v prime-time. Poslednú debatu ponúkne práve RTVS, ktorej vyčlenila až tri hodiny a dokonca zmenila už oficiálne plány a rozšírila počet zástupcov strán s najvyššími preferenciami zo sedem až na deväť, vďaka čomu sa do poslednej najsledovanejšej debaty zmestí aj SNS.
Finálové predvolebné debaty na Markíze a Jednotke
Markíza – utorok 25. 2. o 20:30 – PS/Spolu, Za ľudí, ĽSNS, Smer-SD, OĽaNO
Jednotka – streda 26. 2. o 20:15 – Smer-SD, OľaNO, NOVA, Kresťanská únia, ZMENA ZDOLA; Kotlebovci – ĽSNS, Koalícia progresívne Slovensko a SPOLU – občianska demokracia, ZA ĽUDÍ, SME RODINA, KDH, SaS, SNS
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %