Sledovanosť
Duel Kisku a Pellegriniho zlomil desaťročný rekord: Jednotka s vyše 40% podielom na trhu!
Predvolebné O 5 minút 12 zvyšuje sledovanosť, uplynulú nedeľu dosiahol na nový rekord.
Tohtoročné parlamentné voľby sú, zdá sa, naozaj zlomové. Takúto atmosféru potvrdzuje aj záujem o predvolebné debaty, ktorý sa s blížiacim dátum volieb zvyšuje, pričom výrazný rekord najnovšie zaznamenala pravidelná debata RTVS O 5 minút 12.
Jednotka ostatnú nedeľu ponúkla v diskusii debatu ex-prezidenta Andreja Kisku s predsedom vlády Petrom Pellegrinim. O 5 minút 12 navýšilo len oproti minulej, už tak výrazne sledovanej diskusii, sledovanosť o prakticky 100-tisíc divákov, keď si duel pozrelo 605-tisíc divákov, čo bolo viac, než všetky programy týždňa s výnimkou spravodajských programov. O 5 minút 12 v nedeľu výrazne predbehlo aj sledovanosť večerných programov Hniezdo, Superstar či V siedmom nebi, ktoré sa hýbali na úrovni 450 až 510-tisíc divákov. Detaily v tomto článku.
Ešte významnejší bol úspech O 5 minút 12 z pohľadu podielu na trhu, keď poludňajšia nedeľná diskusia dosiahla share 41,8 %, čo je najvyšší výkon od júna 2010, kedy parlamentné voľby konali pred desiatimi rokmi.
Jednotka s debatou bodovala aj v komerčnej cieľovke, kde ratingom 8,3 % predbehla či dorovnala viaceré večerné programy uplynulého týždňa, podielovo jej to napoludnie vynieslo vysokú hodnotu 33,6 %. Na telo tentoraz rekordy nelámalo, stiahol ho aj biatlonový prenos na Dvojke. Medzitýždenne stratila diskusia celkovo cez 110-tisíc divákov, ostatnú nedeľu ju sledovalo 418-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %