Sledovanosť
Susedia v rozhodujúcej sezóne: Návrat ustáli, dosiahli úroveň minulej jesene! Bodovali víkendové filmy
Tohtoročná jar, ešte pred prepuknutím koronakrízy, naznačila ďalší prepad sledovanosti legendárneho sitkomu, po prerušení vysielania hneď po dvoch častiach si až teraz overí svoju momentálnu výkonnosť.
Túto jar na začiatku marca Markíza odštartovala v poradí už ôsmu sériu sitkomu Susedia, ktorá sa však už po dvoch častiach dočkala stopky. Dôvodom bol nástup pandémie koronavírusu, pre ktorú Markíza najtvrdšie zo všetkých televízií zastavila svoje premiérové programy a začala s masívnym šetrením.
Dve na jar odvysielané časti Susedov nedali ich tvorcom veľa dôvodov na optimizmus. Seriál totiž novú sériu odštartoval vôbec najhoršie vo svojej histórii, pričom potvrdil postupnú tendenciu poklesu sledovanosti.
Sitkom sa v ostatnom čase, ako tomu bolo aj minulú jeseň, usadil v stabilnom okolo 9 ratingov v komerčnej cieľovke, na ktorú spadol z niekdajších stabilných 10 – 11 %. Už v nejednej sezóne však Susedom v závere série dochádzal pri dlhodobo slabom deji dych a dokázali padať aj k okoliu či pod 8 ratingov. O to zásadnejšie tak bolo, keď Susedia na takejto úrovni rovno odštartovali túto jar novú sériu, keď uhrali s dvomi časťami ratingy 7 a 7,8 %.
Naopak, Markíze sa vyšvihol komediálny seriál Pán profesor, ktorý televízia pre túto jeseň uprednostnila a po prvýkrát od ich návratu Susedia neboli kľúčovou súčasťou štartu novej sezóny. Práve táto séria je pre nich zásadná s ohľadom na ich ďalšiu budúcnosť.
Susedia sa po jarnej stopke vrátili na obraz tento pondelok, pričom na prvý raz dokázali od jarného poklesu odskočiť nahor. Vo výrazne rozbehnutom slote po Pánovi profesorovi, ktorý s poslednými dvomi časťami už dosahoval 12-ratingové výkony, uhrali Susedia pri reštarte ôsmej série s jej treťou časťou rating 9,1 % s podielom 25 %.
Susedom sa tak podarilo nadviazať na priemerné výkony z minulej jesene a medziročne na prvý raz udržať svoj štandard.
Celkovo si Susedov aktuálne pozrelo 472-tisíc divákov, čo im vynieslo po dlhom čase víťazstvo dokonca v celkovom publiku. Tam vlani začala dominanciu preberať Joj s Inkognitom, ktoré s niektorými časťami vyhrávalo aj o vyše 100-tisíc divákov, túto jeseň však zažíva bez prítomného publika na nakrúcaní útlm, tento pondelok si ho pozrelo 429-tisíc divákov.
Z víkendovej sledovanosti piatkový večer viedla Farma s ratingom 7,5 % a podielom 20,9 %, celkovo si ju pozrelo 430-tisíc divákov. Milujem Slovensko ju nasledovalo tesne s ratingom 7 % a podielom 18,2 % v komerčnej cieľovke 12-54, celkovo si šou pozrelo 417-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Animovaná premiéra Dumbo na Joj uhrala rating 6,5 %.
V sobotu Joj pokračovala s komediálnym seriálom Uhorčík, ktorý už zdvojila, zhodne uhrala rating 6,3 %, celkovo ho sledovalo pod tristotisíc divákov. Do finále došla Zlatá maska, ktorá zažila po prepadáku hneď niekoľko presunov do neskoršieho vysielacieho času, s vyvrcholením po polnoci dosiahla v komerčnej cieľovke podiel cez 12 %.
Sobotný večer vyhrala premiéra Markízy Ako zbaliť milionára s ratingom 9,5 % a podielom 24,3 %, celkovo si film vybralo 401-tisíc divákov. RTVS bola so sobotnou zábavou u mladých divákov trojkou na trhu so Záhadami tela a Pumpou pri ratingu 5,5 %, v celkovom publiku však Záhady tela viedli so 431-tisíc divákmi, Pumpu sledovalo 344-tisíc divákov.
Nedeľný prime-time vyhrala Joj, ktorá večer odvysielala premiéru druhej Evitovky Príliš osobná známosť. Romantická komédia skočila na rating 9,8 % s podielom 26,2 %, pričom celkovo si ju pozrelo 441-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Na prvú Evitovku Všetko alebo nič však nestačila.
Markíza od novembra nasadzuje na nedeľné večery reprízy Dvaja na jedného a na prvý raz ostala mimoriadne spokojná. Aj s reprízovou časťou totiž uhrala výkon podobný premiéram z tejto jesene, keď získala rating 8,4 % s podielom 21,3 %. Celkovo si šou pozrelo 441-tisíc divákov a bola tak vyrovnaná s Joj. Markíza zaradila diel s Mariánom Čekovským, ktorý pri vlaňajšej premiére priniesol Dvaja na jedného rekordný podiel na trhu a druhý najvyšší rating šou.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %