Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Sledovanosť

Mini Tvoja tvár trhákom týždňa, bez ťahákov už Markíza v podpriemere! Zažila aj prepadák

Zdieľať

Susedom návrat na 20:30 nezabezpečil aj návrat časti bývalých divákov, najväčší prepad po skončení hlavných jarných ťahákov zaznamenala Markíza s Dobre vedieť. Predĺženie nedeľnej ťažiskovej šou jej, naopak, vynieslo veľký úspech.

Po Svadbe na prvý pohľad, Pánovi profesorovi a Červených páskach Markíza minulý týždeň uzavrela aj ďalší z hlavných programov jari.

Túto sezónu výnimočne o jeden týždeň nadĺžila vysielanie ťažiskovej šou Tvoja tvár znie povedome, pri ktorej tak urobila takticky v jednom z najsledovanejších ročníkov v celej histórii šou.

Markíza predĺžila vysielanie Tvojej tváre historicky po prvýkrát kompletným nakrútením špeciálneho večera, v ktorom stavila na detské tváre zo svojej obrazovky, či na deti známych osobností.

Tento ťah jej vyšiel na jednotku, keď sa postarala o nakrútenie skutočne vydareného večera, s ktorým pokojne mohla odštartovať novú tradíciu celebritnej šou.

Tvoja mini tvár znie povedome uspela aj u divákov, keď zaujala už vydarenými upútavkami. Skočila pritom na rekordy tohto roka.

Dokonca oproti samotnému finále šiestej série šou rástla a uhrala rating 10,4 % s rekordným podielom v tomto roku 31,7 % v komerčnej cieľovke. Celkovo šou sledovalo rekordných 608-tisíc divákov, čo bolo taktiež najviac v tomto roku.

Markíza naopak výrazne podľa očakávaní padla na začiatku týždňa.

Tam uzavrela oba jarné seriály, ktoré obsadili pondelňajší a utorňajší večer, a nahradila ich niekdajšími istotami. Na 20:30 sa tak po čase vrátili Susedia a Dobre vedieť, no ani jeden z programov neuhral ani priemer stanice.

Susedia po tohtoročnom odsune až za Pána profesora stratili časť divákov a nevrátili sa na minuloročné ratingy. Ísť mali nad šesť ratingov s podielom cez 19 %. S nasledovným reprízovým dielom šli nad 15 %. Napriek tomu si Markíza udržala v komerčnej cieľovke vedenie, Inkognito sa hýbalo pod 17 a nad 13 %. Tradične však bolo sledovanejšie v celkovom publiku, kde ťahalo hranicu 400-tisíc divákov v premiére, Susedia s premiérovým dielom mali o vyše stotisíc divákov menej.

Sklamaním pre Markízu ostáva kvíz Dobre vedieť, ktorý v utorok prepadol. Podielovo sa mal hýbať na úrovni 15 a iba 12 %.

Premiérový diel sledovalo celkovo 302-tisíc divákov, čo však nebolo ďaleko od predtým vysielaných Červených pások. Seriály bežne sleduje menej starších divákov, čo potvrdil Nový život s 266-tisíc divákmi, v komerčnej cieľovke sa však seriál hýbal okolo 14 a 15,5 % a v druhej polovici večera tak šiel do vedenia v oboch hlavných cieľovkách.

Markíza aj tento týždeň ešte pokračuje vo vysielaní premiérových dielov stredajšej šou 2 na 1 a štvrtkovej Hornej Dolnej.

Horná Dolná pritom televízii minulý týždeň poskočila na rating 7,7 % a o niečo sa vzdialila konkurenčnému akvizičnému seriálu 911, ktorý o málo klesol na rating 6,6 %.

Zaujímavý vývoj priniesol sobotný prime-time, v ktorom zo zábavných programov Jednotky v komerčnej cieľovke Pumpa predbehla hlavné Záhady tela. Rozdiel bol pol ratingu v prospech seriálu, ktorý uhral rating 4,6 %. Celkovo však z trojice zábavných programov na Jednotke za ostatnými zaostal, najviac divákov si vybralo práve Záhady tela, spolu 363-tisíc. Najvyššie z večerných programov RTVS uhralo piatkové Čo ja viem s celkovo 400-tisíc divákmi.

Aj v kontexte oteplenia uplynulý týždeň neovládli spravodajské programy.

Nedeľný úspech špeciálnej Tvojej tváre vyniesol celú šou s posledným vydaním tohto roka na čelo celého týždňa, a to ako v komerčnej cieľovke tak v celkovom publiku. Ako jediný program týždňa Tvoja tvár prekročila 600-tisícové publikum a v komerčnej cieľovke desaťpercentnú hranicu ratingu.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor