Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: IG Ján Koleník

Sledovanosť

Druhá šanca sa vrátila ako televízny valec: Predbehla štart všetkých jesenných programov!

Dramatický seriál s Jánom Koleníkom pri štarte druhej série ostáva suverénne najsledovanejším pravidelným programom na Slovensku. Predbehla všetky doterajšie jesenné programy, svoje postavenie proti Druhej šanci si udržala Hranica.

Televízny hit roka 2022 sa ani so začiatkom jesennej sezóny nemení.

Slovenská adaptácia kvalitného talianskeho originálu Doc – Nelle tue mani o skutočnom príbehu doktora, ktorý stratil pamäť, sa v takmer identickom spracovaní Markízy dočkal pod názvom Druhá šanca diváckeho úspechu, ktorý je vôbec najväčším z celého televízneho trhu.

Ako ovládla televíznu jar

Na jar 2022 Druhá šanca ovládla televízne obrazovky ako najsledovanejší pravidelný večerný program.

V obchodnej cieľovej skupine (12-54), na ktorú televízie predávajú reklamu, dosahovala v pondelňajšom prime-time pravidelne nadpriemerné ratingy na úrovni 9 – 11 %. V celkovom počte divákov, podstatnom pre porovnanie celkového úspechu u všetkých divákov (12+), sa pravidelne hýbala od 550 cez 600-tisíc divákov, čo bolo taktiež najviac na trhu.

Vôbec rekordný rating v obchodnej alebo komerčnej cieľovej skupine dosiahla Druhá šanca pri 7. časti 1. série s výkonom až 11,7 %. Rekordne sledovaná bola aj celkovo so 641-tisíc divákmi. Najvyšší podiel na trhu v komerčnej cieľovke dosiahla v 13. časti s výkonom 30,7 %.

Štart druhej série prevalcoval ostatné programy jesene

Po veľkom úspechu Markíza okamžite rozbehla realizáciu druhej série Druhej šance, ktorú na obrazovku uviedla tento pondelok.

Druhá šanca v úvode jesennej sezóny suverénne porazila všetky doterajšie programy, keď štart 2. série dosiahol rating 9,5 % s podielom 30,4 % v komerčnej cieľovke. V podiele na trhu sa tak rovno priblížila rekordu z jari.

V celkovom počte divákov prvú časť druhej série Druhej šance sledovalo 503-tisíc divákov, čo je zas dosiaľ najmenej v celom vysielaní seriálu.

Druhá šanca pri štarte 2. série ukázala, ako môžu televízne programy uspieť aj pri aktuálnom prepade počtu divákov pri obrazovke.

 


Farma naďalej baví divákov: 14. séria pri štarte dvojnásobne predbehla novú konkurenciu!Čítajte →

Televízie majú za sebou mimoriadne suché leto, keď ratingy prepadli na minimá, čo ovplyvnilo aj minulotýždňový rozbeh novej televíznej sezóny. Viaceré programy zažili pri štarte jesene sklamanie, no nielen kvôli poklesu divákov ale aj ich postavenia na trhu.

Druhá šanca si napriek poklesu počtu divákov udržala svoje postavenie s vyše 30% podielom na trhu, ktorý dosahovala dokonca s najsilnejšími vydaniami na jar.

Pri minulotýždňovom rozbehu novej sezóny, naopak, v postavení najviac prepadla Tvoja tvár znie povedome, ktorá od 30% podielov na trhu padla pri štarte 7. séria na úroveň 20 %.

Oslabil aj Pán profesor, ktorý pri tretej sérii na jeseň 2021 uhral priemerný podiel 29 %, 4. sériu štartoval na podiele 24,8 %. Výrazne prepadla aj Nemocnica, ktorá sa zvykla hýbať v okolí 21 – 23 %, no v prvý týždeň jesene dosahovala úroveň len okolo 16 %.

Jojke sa však aj na jeseň darí popri dominantnej Druhej šanci držať sledovanosť komediálneho seriálu Hranica.

Na jar spravidla hýbala v okolí piatich ratingov alebo pod nimi, v prvom jesennom súboji s Druhou šancou odišla Hranica s ratingom 4,8 % a podielom 15,3 %. Celkovo ju videlo 289-tisíc divákov. Je to menej, ako na jar, kedy zvykla prekračovať tristotisícovú hranicu.

V pondelok tiež odštartovala nová 14. séria reality šou Farma. Sledovanosť nájdete v tomto článku.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor