Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
ilustračná foto, Take Me Out (zdroj: TV JOJ)

Nové projekty

Zoznamky opäť prevalcujú obrazovky: Markíza chystá novú šou, JOJ s vlastnou vyrukuje na jeseň!

Televízne zoznamovanie je po čase znovu na vzostupe, najsledovanejšie stanice pripravujú dva nové projekty.

Hľadanie lásky na obrazovke je opäť v kurze.

Zoznamovacie televízne formáty majú na Slovensku mimoriadne úspešnú históriu, keď sa postarali hneď o niekoľko legendárnych programov aj desiatky zľudovených hlášok.

Základy všetkým ďalším formátom položili na Markíze Rozvedení so záväzkami či Srdcové záležitosti, ktoré sa stali kultovými najmä vďaka paródiám v skeč šou S.O.S.. V roku 2006 odvysielala Markíza vôbec najsledovanejší zoznamovací hit Nevesta pre milionára, ktorý stvoril „Honzíka“ Novotného.

Na zoznamkovú vlnu naskočila Joj v roku 2007, kedy na Nevestu pre milionára nadviazala vlastným projektom Vyvolená. Nevestu si v nej hľadal rýchlokajakár Juraj Bača.

Najväčší úspech jej však priniesli kontroverzné projekty Farmár hľadá ženu či Mama, ožeň ma. V roku 2013 neúspešne skúsila hybrid medzi ľudovou a honosnejšou zoznamkou v šou Láska na celý život, v 2017 sa po dlhej pauze k zoznamovaniu vrátila v štúdiovej šou Take Me Out.

Štafetu následne po Joj prebrala späť Markíza.

V roku 2020 priniesla súčasný zoznamkový trend so šou Svadba na prvý pohľad, z ktorej tento rok odvysielala už tretiu sériu. Práve podobné moderné formáty zažívajú aktuálny boom vo svete, príkladom za všetky je obdobný koncept v zoznamovacom hite na Netflixe Love is Blind.

Markíza zároveň už skôr plánovala uvedenie aj ďalších zoznamovacích formátov, ktoré sa nakoniec realizácie nedočkali. Viac nižšie v článku. Boom však môžu podobné šou zažiť po rokoch v najbližších sezónach.

Joj s potvrdenou novinkou už čoskoro

Po Svadbe na prvý pohľad sa totiž na Slovensku pripravujú ďalšie dve zoznamovacie novinky.

Joj už oficiálne potvrdila realizáciu novej modernej zoznamovacej šou Láska na chate, ktorá je slovenskou adaptáciou holandského formátu Let Love Rule. Ide o čerstvý televízny formát, ktorý napríklad premiéru vo Veľkej Británii pod názvom The Cabins zažil len vlani.

Originálna šou priniesla pohľad na šesticu párov, ktoré sa zoznámili na romantickej chate uprostred ničoho. Páry, ktoré sa na chate stretli po prvý raz, prežijú spoločne nepretržitých 24 hodín, počas ktorých sa spoznávajú, pričom využiť môžu viaceré súkromné priestory či tri samostatné spálne. Po spoločne strávenom dni ich čaká rozhodnutie, či chcú v zoznamovaní pokračovať alebo nie.

Podľa prvých informácií by sa nová šou Láska na chate mohla objaviť vo vysielaní JOJ už na jeseň.

 


Viete prví: Joj chystá novú večernú zoznamku, účastníkov čaká spoločná noc na samote!Čítajte →

Televízna dvojka podľa sociálnych sietí intenzívne nakrúca novinku už niekoľko týždňov, vyrukovať by tak s ňou mohla rovno od septembra.

Na novú šou sa chystá aj Markíza

Zámer spustiť novú zoznamovaciu šou pritom iba prednedávnom poodhalila aj Markíza.

Začiatkom leta spustila prihlasovanie do anonymnej novinky, do ktorej lákala záujemkyne hľadajúce lásku. „Si nezadaná a hľadáš toho pravého? Snívaš o romantických zážitkoch a partnerovi, ktorý ti zmení život? Prihlás sa na casting hneď teraz a staň sa súčasťou výnimočnej a neopakovateľnej romantickej šou!“ uvádzala náborová upútavka.

V rovnakom období sa pritom na susednom trhu po rokoch oživenia dočkal legendárny formát The Bachelor, na základe ktorého vznikla aj Nevesta pre milionára.

Kým kedysi tento formát v Česku adaptovala Nova, tentoraz sa do formátu púšťa konkurenčná Prima. Na české obrazovky sa svetovo najslávnejšia zoznamovacia šou po približne 15 rokoch, Prima od júna zháňa do šou účastníkov.

Nebude pritom prekvapením, ak by po rovnakom či podobnom formáte siahla aj Markíza.

Práve zacielenie náboru na ženské záujemkyne môže predpovedať veľký kasting potenciálnych neviest, z ktorých si v šou The Bachelor vyberá jediný ženích svoju nevestu.

Nový Farmár aj Mama, ožeň ma dostali stopku

Apetít televízií po zoznamovacích formátoch je ešte väčší, než sa vo finále odrazí v televíznom vysielaní.

Markíza aj Joj medzičasom zrušili alebo pozastavili prípravy niekoľkých šou, s ktorými počítali v uplynulom období, ale aj do budúcna.

V roku 2018 režisér Peter Núňez potvrdil, že pre Markízu a Novu pripravuje nový spoločný zoznamovací projekt. Malo ísť o veľkú šou, ktorá by nadviazala na kedysi najsledovanejšiu zoznamku na našich trhoch, spomínanú Nevestu pre milionára.

Zároveň Markíza v podobnom období začala pracovať na vlastnej verzii ďalšej zoznamovacej legendy Farmár hľadá ženu.

Po štyroch sériách na JOJ sa k licencii na šou Farmer Wants a Wife dostala Markíza, ktorá oficiálne chcela zbaviť formát kontroverznej nálepky. Pod novým názvom Láska na vidieku chystala veľkolepejšie spracovanie šou v romantickej verzii, pričom v roku 2019 aj spustila intenzívne hľadanie účastníkov. K realizácii, pravdepodobne práve pre neuspokojivý kasting, už nepristúpila.

 


Markíza už intenzívne pripravuje vlastnú verziu Farmár hľadá ženu! Vyberala aktérov, staví skutočne na romantiku?Čítajte →

Prípravu novej série známej šou stopla aj Jojka.

Tá ešte na konci minulého roka ohlásila pozastavenie novej série Mama, ožeň ma!, ktorá sa mala na obraz dostať v tomto roku.

Televízia priznala podobne problémy s kastingom, keď napriek vyše stovke prihlásených záujemcov nedokázala vyskladať dostatočný počet účastníkov, ktorí by sa boli ochotní zoznamovať pred kamerou a zároveň by sa pred ňu postavili aj ich rodinní príslušníci. Nakoniec dala prednosť spomínanej novinky Láska na chate.

Na Slovensku sa navyše vlastnej verzie mala dočkať jedna z najkontroverznejších zoznamiek súčasnosti.

 


Na Slovensko skutočne mieri dosiaľ najkontroverznejšia zoznamka! Dostane sa na obraz?Čítajte →

Ešte na jeseň minulého roka sa začalo hovoriť o slovenskej adaptácii šou Naked Attraction, ktorej účastníci sa zoznamujú v televíznom štúdiu úplne nahí na základe fyzickej príťažlivosti.

Správa o pripravovanej realizácii šou sa objavila na sociálnych sieťach, kde sa rozbehla aj výzva na prihlasovanie do šou ešte v septembri 2021.

Novinku podľa potvrdených informácií mala pripravovať internetová Mall.tv, samotné spustenie príprav potvrdili v tom čase organizátori kastingov. Zároveň oznámili jej uvedenie na Joj, ktorá ju mala zaradiť na svoju internetovú platformu JOJ Play. Aj v tomto prípade šla novinka nateraz dostratena.

 

Čítať viac...
Nahor