Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Exkluzívne

Poznáme ďalšie meno jarného Let´s Dance: Do šou má namierené seriálová tvár Jojky!

Prípravy tanečnej šou Markízy sú opäť v plnom prúde, odhaľujeme druhé meno tohtoročnej celebritnej zostavy.

Na Markíze sa bude na jar opäť tancovať.

Bývalý ťažiskový formát najsledovanejšej televízie z rokov 2006 až 2011 je opäť v kurze a Let´s Dance sa tretí rok po sebe stane jedným z jarných televíznych pilierov Markízy.

Návrat po najslabšej sérii

Do v poradí už 9. série Let´s Dance sa televízia púšťa napriek tomu, že vlani zaznamenala so šou zaznamenala negatívne rekordy.

Začiatkom marca 2023 sa 8. séria uviedla ešte ratingom 9 % a podielom na trhu až 35 % v pôvodnej obchodnej cieľovej skupine a s celkovo 605-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke, čím naznačila potenciál zopakovať výkonnosť spred roka. Napokon bol však prvý večer najsledovanejším v celej sérii.

Už v prvý mesiac vysielania šou postupne klesala divácka popularita a hneď dvakrát zaznamenala aj najhoršie ratingy v celej svojej histórii od roku 2006.

Prvýkrát sa tak stalo na konci marca s ratingom 6,6 % v obchodnej cieľovke, negatívny rekord a najhorší výkon 8. série dosiahla koncom apríla v 8. kole, kedy sa prepadla na rating 6,1 % s podielom 25,9 %.

Zaznamenala aj historicky najhoršiu sledovanosť v univerzálnom publiku so 469-tisíc divákmi.

Let´s Dance sa prepadla sledovanosť aj medziročne.

Kým v 8. sérii sa šou spravidla pohybovala na ratingovej úrovni okolo 7 – 8 % v pôvodnej obchodnej cieľovke, v 7. sérii sa častejšie dostala nad 9-percentnú hranicu. Iba jediný raz podliezla úroveň 8 % – jej najhorším výkonom bol v roku 2022 rating 7,9 % a celkovo najslabšia sledovanosť na úrovni 529-tisíc divákov.

Kedy šou nasadí

Let´s Dance bude aj tento rok highlightom Markízy v najdôležitejšej časti jarnej sezóny.

Očakáva sa, že so šou znovu obsadí nedeľné večery, a to napriek tomu, že práve nasadenie na nedele škodí jej priemernej sledovanosti. Spôsobené je to naťahovaním prenosov až blízko k polnoci, a to pred pracovným dňom.

Aj keď šou vedela vlani v niektorých kolách zasiahnuť aj milión divákov pri obrazovke, v priemernej sledovanosti sa hýbala okolo pol milióna.

S Let´s Dance by mala televízia počítať primárne v marcovej a aprílovej štruktúre, ktorá je pre ňu obchodne najdôležitejšia. Od mája si už pozornosť vezme konkurenčná Joj, ktorá po prvý raz odvysiela Majstrovstvá sveta v hokeji.

Aj tento rok by sa tanečná šou mohla dočkať celkovo 10 priamych prenosov – deviatich kôl a veľkého finále.

Odhalené druhé meno

Markíza už začala s odhaľovaním celebritnej zostavy nového Let´s Dance.

Pre túto jar oficiálne ako prvú potvrdila mladú herečku Petru Dubayovú, ktorá v minulom roku zahviezdila v dobovom seriáli Dunaj, k vašim službám. Patrí v ňom medzi najpopulárnejšie tváre.

Až vlani na Vianoce ju mnohí diváci objavili aj v rozprávke Zakliata jaskyňa, ktorá mala na RTVS premiéru už v roku 2022. V rovnakom roku hrala tiež v komediálnom seriáli Joj Šťastná rybka.

Do šou mala Markíza zlákať aj ďalšie známe seriálové meno.

Jedným z účastníkov 9. série Let´s Dance sa podľa našich informácií stane Milo Kráľ, ktorý sa v poslednom období najčastejšie objavuje v projektoch konkurencie.

Jojka s ním nakrútila pripravovaný seriálový ťahák Priveľa lásky, ktorý chce na obrazovky uviesť v tomto roku.

Ide o novú 8-dielnu psychologickú drámu, ktorá by mohla cieliť na divákov vlaňajšej úspešnej dramatickej série Klamstvo.

Priveľa lásky

Milo Kráľ sa tiež minulý rok na jar stal hereckou posilou v hlavnom seriáli Joj Nemocnica, v ktorom jeho postava už zomrela. Predtým zas bol jednou z hlavných tvárí seriálu Nový život.

V uplynulých rokoch si zahral tiež v ďalších jojkárskych seriáloch Hotel, Ministri či Prázdniny.

Na Markíze sa naposledy pravidelne objavoval v dramatickom seriáli Sestričky, kde stvárnil jednu z hlavných postáv.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor