Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Pečenie na RTVS boduje u divákov, Talent svojich neudržal! V siedmom nebi s politikmi zabralo

Pečie celé Slovensko po minulotýždňovom rekorde zobral starších divákov návrat V siedmom nebi, Česko Slovensko má talent presun na soboty s priamymi prenosmi neprospel. Zahájili kontroverzné Majstrovstvá sveta vo futbale.

Predposledný mesiac roka prináša najvýraznejšie programové posuny v jesennom televíznom vysielaní.

Veľká zmena nastala v nedeľný večer, kedy sa túto jeseň zoči-voči netradične stretli všetky tri ťažiskové sezónne šou – Česko Slovensko má talent, Pečie celé Slovensko a Tvoja tvár znie povedome.

Po konci Tvojej tváre na začiatku novembra okamžite vystrelila najúspešnejšia jesenná šou Pečie celé Slovensko na rekord tohto roka. Pred vyše týždňom v nedeľu 13. novembra dosiahla v komerčnej cieľovke rating 7,7 % s podielom na trhu 21,8 % s celkovo 557-tisíc divákmi, čo je vôbec najviac v tohtoročnej druhej sérii.

Talent mimo nedele na dne

Uplynulý víkend nedeľný večer uvoľnila aj druhá jesenná šou Česko Slovensko má talent, ktorá sa so záverečnou fázou presunula na sobotné večery.

Tie pravidelne obsadzovala v predošlých sezónach, pričom v soboty sa mala vysielať aj túto jeseň. Jojka však už po začiatku vysielania aktuálnej 10. série náhle zmenila svoje plány, keď zareagovala na sledovanosť úvodného „supervíkendu“.

Desiaty Talent totiž odštartovala na začiatku septembra v oba víkendové večery, pričom kým v sobotu jej šou zaznamenala najhorší štart v histórii, na druhý deň v nedeľu vystrelila nad priemer predchádzajúcej deviatej série.

Bleskový presun Talentu na nedeľu na začiatku sezóny mohol znamenať záchranu talentovej šou v jej jubilejnej sérii.

Priamy prenos semifinále, ktoré sa minulý týždeň odohralo v sobotnom prime-time, totiž Jojke padol na podpriemerný rating 4,4 % s podielom na trhu 16,4 % v komerčnej cieľovke. Celkovo semifinále sledovalo len 262-tisíc divákov.

Ide o veľký prepad oproti nedeľným kastingovým kolám 10. série, ktoré sa v komerčnej cieľovke hýbali na úrovni okolo 7 ratingov. Zároveň šlo o vôbec najhorší výkon Talentu v tomto roku, hneď po spomínanom sobotnom štarte, ktorý dosiahol rating iba 5 %.

Od pečenia k Rozborilovi

Pečie celé Slovensko už druhú nedeľu po sebe divákov od konkurencie neprebralo.

Kým po skončení Tvojej tváre vystrelilo na rekordný výkon druhej série, po presune Talentu túto nedeľu dosiahlo v komerčnej cieľovke prakticky identický výkon ako pred týždňom ratingom 7,6 % s podielom na trhu 21,8 %. Potvrdilo však nadpriemerný výkon, ktorým doťahuje sledovanosť z prvej série.

Zároveň však pečenie neudržalo veľkú časť staršieho publika.

Po jednorazovom minulotýždňovom výstrele šou Jednotky klesla na úroveň 508-tisíc divákov, čo je o približne 50-tisíc menej než pred týždňom. Stále však ide o silný nadpriemer druhej série, najmä v porovnaní s prvými časťami tejto jesene.

S politikmi posilnilo

Tentokrát divákov k sebe preberala Jojka, ktorá v nedeľu miesto Talentu odštartovala novú adventnú sériu V siedmom nebi.

Tej sa podarilo uhrať v komerčnej cieľovke rating 6,1 % s podielom 20,1 %, pričom celkovo ju sledovalo priemerne 475-tisíc divákov. Talent ich mal s posledným nedeľným kastingom o trisdsaťtisíc menej.

Rodinná šou Vila Rozborila sa po rokoch vrátila k pozývaniu politikov do jednotlivých príbehov.

Prvým, kto v šou pomáhal, bol bývalý premiér Peter Pellegrini, v ďalších vydaniach sa objavia aj predseda parlamentu Boris Kollár, minister financií Igor Matovič či bývalý minister hospodárstva, Richard Sulík.

Siedme nebo s prítomnosťou politikov medziročne na úvod posilnilo, vlani v piatkové večery dosiahlo priemerný rating okolo 5,4 % s priemerným podielom okolo 16 %. V celkovom publiku sa šou minulý rok hýbala v okolí 400-tisíc divákov.

Odštartovali MS vo futbale

Novembrové vysielanie prináša okrem zmien vo víkendovom prime-time aj ďalšiu mimoriadnu udalosť, ktorá ovplyvní televíznu sledovanosť v najbližších dňoch.

Vo vysielaní RTVS odštartovali kontroverzné Majstrovstvá sveta v Katare, ktoré na stanici :Šport s nedeľným otváracím zápasom Kataru s víťazným Ekvádorom po 16. hodine zabodovali s ratingami medzi 5 – 6 % a podielmi cez 20 a pod 17 % v komerčnej cieľovke. Celkovo duel priemerne sledovalo 265-tisíc divákov.

Až do začiatku Nového bývania na Jojke bol úvodný zápas MS vo futbale lídrom na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách.

Najstarší magazín Joj tradične v sledovanosti vystrelil, Nové bývanie tentokrát uspelo ratingom 6,8 % a podielom 22,2 % v komerčnej cieľovke. Celkovo ho sledovalo 441-tisíc divákov, v oboch prípadoch by si na diaľku hravo poradil s viacerými hlavnými večernými programami na trhu ako Chatári, Hranica, Farma alebo Milujem Slovensko. Pravidelne však túto jeseň predbiehal aj Tvoju tvár či Talent.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor