Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: TV JOJ

Sledovanosť

Masívne promovaná Bodka štartovala v čele, víkend však vyhrali Ženy v behu! Opäť valcovala Vlhová

Zdieľať

Oba nové seriály Markízy a Joj sa pri svojom štarte dostali celkovo cez hranicu pol milióna divákov.

Uplynulý týždeň sa na obrazovky dostali tri televízne novinky.

Joj najprv v pondelok odštartovala novú podobu kuchárskej reality šou Bez servítky, ktorá v prvý týždeň zdvihla podvečernú sledovanosť televíznej dvojky a priemerne udržiavala ratingy v okolí 5 – 5,5 % s podielmi okolo 16 %. Markíza od tohto týždňa vracia na podvečer svoju istotu v podobe Oteckov a Bez servítky tak čaká druhá ostrá skúška.

Vo štvrtok prišla s novinkou aj Markíza, ktorá uviedla svoj nateraz jediný nový projekt ohlásený pre rok 2021, komediálny seriál Najhorší týždeň môjho života. Ten sa stal rovno najsledovanejším večerným programom týždňa mimo správ, keď štartoval na ratingu až 12 % s podielom 27,1 %. Markíza však prvý diel neprerušila brejkom, celkovo si ho pozrelo 562-tisíc divákov.

Markíza reprízu novinky Najhorší týždeň môjho života zaradila na nedeľný podvečer, kde pravidelne opakuje komediálne seriály zo štvrtka. Podvečer po 18. hodine už od seriálu diváci odišli a prepadol s podielom iba 13,1 %.

V sobotu s ďalšou novinkou prišla Joj, ktorá odštartovala masívne promovaný nový dobrodružný seriál Bodka. Pripravila mu mimoriadne dlhú a intenzívnu kampaň, ktorú odštartovala vlani už na Mikuláša, keď na Bodke postavila sviatočné jingle, vianočný kompilát, do vysielania nasadila tiež krátke making of videá a následne aj klasické upútavky.

Novinka odštartovala na podobnej úrovni, ako vlani na jeseň dlho promovaný Uhorčík. Bodka pri štarte dosiahla rating 9,4 % s podielom 21,5 %, výpravný Uhorčík sa Joj minulý rok uviedol na ratingu 9,1 %. Aj Bodka sa v celkovom publiku dostala cez pol milióna, celkovo ju sledovalo 517-tisíc divákov. Joj už prvú časť prerušila brejkom.

Napriek masívnemu promu seriálu už z reakcií divákov po štarte Bodky bolo zrejmé, že televízii sa kampaňou podarilo vyvolať zvedavosť najmä u detí. U viacerých to tak nekorešpondovalo s večerným vysielacím časom. Samotný seriál však v mnohom hovoriaceho psa kombinuje s “dospeláckym” slovníkom, čo rovnako vyrušilo časť rodičov, ktorých deti seriál sledovali.

Z pohľadu víkendu Bodka našla jediného premožiteľa. Aj keď sa nový seriál uviedol ako líder na trhu, sobotný večer vyhrala repríza vlaňajšieho absolútneho valca – českej komédie Ženy v behu. Ich premiéra bežala vlani počas Veľkej noci, kedy platil prísny zákaz vychádzania, čo minulý rok komédiu vystrelilo na rekordný rating 15 % s podielom 31,9 %.

Markíza pritom proti Bodke menila pôvodne plánovaný program a Ženami v behu posilnila konkurenciu. Tie aj v repríze bodovali a nakoniec sa priemerne dostali až na 10 ratingov s podielom 23,9 %, keď po konci Bodky prebrali aj značnú časť divákov Joj.

Piatkové aj nedeľné večerné programy na sledovanosť tých sobotných nedosiahli, najvyššie vyskočilo nedeľné San Andreas s ratingom 9,1 %, piatkové filmy sa hýbali pod 8 ratingami.

Počas víkendu však opäť valcovali prenosy s Petrom Vlhovou.

V sobotu prenos zjazdu žien po 11:30 dosiahol u mladých divákov podiel až takmer 31 % s vyše 6 ratingami, v celkovom publiku ho sledovalo až 430-tisíc divákov s vysokým podielom 34,6 %. Každý tretí Slovák, ktorý trávil čas pri obrazovke, tak sledoval pretek Petry Vlhovej.  Nedeľné Super-G v podobnom čase dosiahlo obdobný rating, ako sobotný prenos, cez 6 % s podielom 19,9 %.

Celkovo najsledovanejším programom víkendu sa stali Noviny Joj. Ich nedeľné vydanie sledovalo priemerne spolu 743-tisíc divákov, podiel sa dostal na 28,7 %.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor