Sledovanosť
Nový rok ovládol doják Umenie pretekať v daždi a Jozef Mak, prekvapil prvý prepadák!
Novoročná premiéra Joj Umenie pretekať v daždi sa stala najsledovanejším filmom prvých dní nového roka u mladých divákov, Nový rok však priniesol vyrovnaný súboj vydarených premiér.
Novoročný večerný programom tentokrát televíziám vyšiel.
Verejnoprávna Jednotka, aj komerčná Joj a Markíza ponúkli pozitívne hodnotené premiéry, z ktorých si každá našla svojho diváka a podelili si tak novoročnú sledovanosť.
Novoročné premiéry blízko seba
Najsledovanejším filmom sa v komerčnej cieľovke (12-54) stal filmový doják Jojky Umenie pretekať v daždi, ktorý dosiahol rating 8,7 % s podielom 19,8 %. Celkovo si ho v univerzálnej cieľovke pozrelo 409-tisíc divákov.
V tejto cieľovke večeru tesne dominovala Jednotka RTVS, ktorá cieli práve na univerzálne publikum (12+).
Vyšla jej premiéra televízneho filmu Jozef Mak, ktorý si spolu pozrelo 421-tisíc divákov s podielom 17,7 %, v komerčnej cieľovke bol trojkou na trhu s ratingom 6,8 % a podielom 15,4 %.
Oba spomínané filmy sú nateraz najsledovanejšie v tomto roku, Umenie pretekať v daždi je na čele sledovanosti v komerčnej cieľovke, Jozef Mak v tej univerzálnej.
Ďaleko od oboch filmov však nebola ani Markíza so svojou novoročnou premiérou.
Televízny líder ponúkol českú premiéru Bábovky, ktorá bola v komerčnej cieľovke dvojkou na trhu s ratingom 8,1 % s podielom 18,3 %, celkovo ju sledovalo 381-tisíc divákov, čo stačilo na tretie miesto.
Všetky tri filmy však divácky uspeli, spolu priemerne prekročili hranicu 1,2 milióna divákov a u mladého publika sa ťahali k ratingu 24 %.
Nedeľa aj s prepadákom
V druhý večer nového roka už žiadny s filmov na novoročné premiéry nedosiahol.
Najsilnejším filmom boli Vdovy na Joj, ktoré mali uhrať rating 6,4 %, s celkovo 343-tisíc divákmi len tesne zaostali v univerzálnom publiku za oceňovanou premiérou Šarlatán na Jednotke. Viac nájdete v tomto článku.
Večer nevyšiel Markíze, ktorej už tentokrát prepadla ruská premiéra.
Kým na 1. sviatok vianočný sa práve novinka z Ruska postarala o vôbec najsledovanejšiu vianočnú premiéru tohto roka, tentoraz Markíze nezabral výber ruskej drámy Duelant, ktorá v oboch hlavných cieľovkách skončila ako trojka na trhu. U mladých divákov sa mala hýbať len na podiele 11,5 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“