Divadlo na divákov? Utajený šéf absolútnym hitom jesene, podriadení však mali svojho šéfa odhaliť!
4. decembra 2019  //  Aktuálne  //  Bez komentárov

Markíza nakrútila iba štyri epizódy novinky, dôvody sa mali skrývať aj v samotnom probléme pri nakrúcaní.

Svetová šou Utajený šéf sa po prvýkrát dostala v lokálnej verzii aj na Slovensko. Vlani si ju s úspechom vyskúšala česká Nova, ktorá pripravila celkovo šesť epizód a po úspechu potvrdila prípravu novej sezóny.

Markíza svojej verzii príliš neverila a sama s ňou plánovala vyraziť pôvodne na obrazovky už v nastupujúcom mimosezónnom období na konci jari, kedy sama uzatvárala sezónne projekty. Nakoniec šou vytiahla v druhej polovici jesene, kde sa stala absolútne najsledovanejším pravidelným jesenným programom obrazoviek v komerčnej cieľovke. Finálová štvrtá časť tento utorok uhrala rating až 12,4 % s podielom 35,3 % , celkovo si šou pozrelo 648-tisíc divákov. Týždeň pred tým bola šou ešte vyššie s počtom divákov 657-tisíc, rating u mladých šiel až na 13,1 % s vôbec najvyšším podielom 35,7 %. Najvyšší rating dosiahla šou pri štarte, v rebríčku sledovanosti sa pred ňu dostala len animovaná premiéra Coco na Joj či jubilejné narodeninové Inkognito.

Utajený šéf sa u mladých divákov zaradil k top programom jesene

Markíze v ostatných rokoch ide karta najmä pri programoch, ktorým sama v počiatku až tak príliš neverí. Taký rekordný úspech neočakávala napríklad pri Oteckoch, čo priznali už otvorene aj viacerí predstavitelia televízie, rovnako priveľké očakávania nepanovali ani pri Utajenom šéfovi.

Dôvodom bol už len samotný koncept formátu a proces výroby, ktorý je na malom Slovensku mimoriadne náročný na utajenie zámeru nakrúcania. Kým v zahraničí sa takáto šou nakrúca v obrovských firmách s pobočkami či závodmi po celej krajine či neraz aj v zahraničí, u nás zamestnanci svojho šéfa neraz ešte aj registrujú či poznajú. Navyše, takéto nakrúcanie na pracovisku nie je vôbec v našich podmienkach bežné.

Markíza nakoniec nakrútila iba štyri epizódy formátu, už ktorých výroba mala byť podľa zdrojov z prostredia televízie komplikovaná. Diváci od začiatku pochybovali o tom, ako mohli tvorcovia na pracovisku nakrúcanie formátu utajiť, čo televízia vysvetlila výhovorkou pre zamestnancov. “Televízny štáb vo firme dnes už nevzbudzuje takú pozornosť ako v minulosti. Firmy si samy často natáčajú propagačné videá na internet, a tak si nás skoro nik nevšímal. Aj náš televízny štáb bol čo najmenší a snažili sme pôsobiť čo najnenápadnejšie. Nik nás nepodozrieval, že v skutočnosti pripravujeme jednu z najúspešnejších svetových reality šou. A ak sa niekto zaujímal, výhovorka o dokumentárnom filme fungovala vždy,“ povedal pre Plus jeden deň producent programu Lukáš Kodoň.

V tomto prípade však televízia nakrúcala v každej epizóde vo firme jedného vybraného nového pracovníka, ktorý navyše vo svojskej maske nepôsobil prirodzene, práve naopak. Podľa našich informácií sa práve celá kombinácia faktorov stala tvorcom aj osudnými a výroba nemala prebiehať tak bezproblémovo až do konca.

Šéfovia v maskách nepôsobili prirodzene a už samotným pôsobením na pracovisku vzbudili podozrenie

Viaceré zdroje hovoria o tom, že podriadení tvorcov jednoducho prekukli a svojich šéfov odhalili. Štáb, ktorý sa zrazu objaví na pracovisku s novým zvláštne vyzerajúcim niekedy nemotorným pracovníkom, bol neraz pre zamestnancov priľahkou indíciou a tvorcovia sa museli s takou situáciou vysporiadať po svojom. Podľa našich informácií mali po odhalení šéfa pred kamerami situáciu uhrať do konca a predstierať, že pokračujú vo výrobe dokumentu s neznámym novým spolupracovníkom.

Aj to malo byť dôvodom, prečo Markíza výrobu formátu ukončila po štyroch častiach a s ďalšími ani nepočítala. V televízii mal zaznieť aj názor, že v našich podmienkach je nakrúcanie takejto šou takmer nemožné. Jednoduchú výrobu nemala mať ani Nova, kde panovali podobné podmienky. Koľkokrát mali podriadení odhaliť svojich šéfov v rámci slovenskej šou nie je známe.