Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Nečakaný obrat: Doterajší hit Utajený šéf sa prepadol, predbehol ho Nový život a dominujúca Vlhová!

V pondelok sa do silného vedenia dostalo Inkognito, z pôvodných zábavných šou sa mu na začiatku nového roka zadarilo výrazne najlepšie.

Hneď úvodné dni nového roka prinášajú postupný nábeh televízií na riadne štruktúry. Napriek tomu, že niektoré ťažiskové šou ešte len na uvedenie čakajú, vo viacerých dňoch a večeroch sa nielen Markíza a Joj ale aj Jednotka tento mesiac uvedú s hlavnými jarnými projektami.

Popri neúspešnom štarte Svadby na prvý pohľad, dosiaľ najlepšom nástupe pôvodného seriálu RTVS, ktorý sa podaril Hniezdu, začiatku tretej série Zem spieva ale aj uvedeniu kľúčového jarného seriálu Joj Nový život, televízie skladajú naplno svoje štruktúry, keď do nich hneď nasadzujú premiéry svojich tradičných programov.

Markíza najprv vrátila na stredy po dlhej pauze premiérovú Chart Show, ktorá ju však s úvodnou časťou výrazne sklamala, v piatok pokračovala návratom premiér šou Dobre vedieť, ktorá ale tiež s prvým piatkovým vydaním neuspela s podielom 18,2 %. Joj zas v sobotu len nakrátko vrátila premiéry Všetko, čo mám rád, tá padla ešte nižšie s podielom len takmer 13 %, tradične bodovala v celkovom publiku, kde už mala viesť so 458-tisíc divákmi a podielom 20,5 %. Zem spieva s druhou časťou tretej série prilákala celkovo 387-tisíc divákov s podielom 17,3 %. Oproti nástupu série tak folklórna šou stratila takmer 60-tisíc divákov. Predbehlo ju aj piatkové Dobre vedieť so 419-tisíc divákmi. V komerčnej cieľovke si v sobotu divákov k sebe brala reprízová snímka Harry Potter a Ohnivá časa na Markíze, ktorá v komerčnej cieľovke podľa teletextu uhrala rating 9,1 % s podielom 26 % a tak výrazne viedla.

Zo zabehnutých zábavných večerných šou televízií sa tak zatiaľ značne najlepšie zadarilo Inkognitu. To sa po krátkej prestávke vrátilo do pondelňajšieho prime-time, kde Joj taktiež okamžite nasadila premiérové diely. Joj informovala, že sa šou vrátila ako silný líder s celkovo 546-tisíc divákmi a podielom 25 % v univerzálnej cieľovke, nateraz relácii robia na Markíze konkurenciu filmy. Neskôr sa s novými časťami vrátia Susedia. Inkognito tak udržalo nateraz latku z jesene, v komerčnej cieľovke malo uhrať 8,5 ratingu s podielom 23,6 % a nadviazať tak na výkony Nového života z jeho prvého týždňa. Markíza s filmom Mrcha učiteľka skončila pod ratingovou šestkou.

Utorok mala Markíza svoju najväčšiu aktuálnu istotu, keď pre štart Nového života operatívne po jesennou úspechu vytiahla opätovne do vysielania šou Utajený šéf. Umožnilo jej to 6 českých epizód, ktoré mohla okamžite nasadiť. Kým prvá z nich minulý týždeň potvrdila úspech Utajeného šéfa na Slovensku a udržala väčšinu divákov slovenských častí s 547-tisíc divákmi a ratingom u mladej cieľovky 11,3 %, druhý týždeň s českými vydaniami šou výrazne padla.

Utajený šéf stratil až 4 ratingy, keď klesol na 7,3 % a podielovo sa prepadol o 8 podielových bodov. Obrazovky v utorok večer obsadila Dvojka a Petra Vlhová v priamom prenose slalomu, v ktorom dokázala druhýkrát po sebe triumfovať. Druhé kolo začínajúce po pol deviatej sa postupne prebojovalo do pozície lídra trhu, u mladých dosiahol slalom v druhom kole rating 8,6 % s podielom 23,2 %, celkovo ho sledovalo až 529-tisíc divákov s podielom 24,1 %. Pre Utajeného šéfa i tak ide o veľký prepad, na jeseň taktiež čelil športovej konkurencii futbalového zápasu v kvalifikácii na EURO, kedy z 13 ratingov klesol na 11 %. Zápas oproti slalomu vtedy uhral o jeden a pol ratingu menej, Joj však úplne prepadla a nechala voľný priestor.

Teraz sa, naopak, Joj nečakane dostala do pozície dvojky na trhu, a to v oboch hlavných cieľovkách. Nový život u mladých uhral rating 7,5 % s podielom 19,5 %, oproti štvrtku tak klesol v športovej konkurencii o necelý rating. Celkovo si ho pozrelo 407-tisíc divákov, aj v tomto ohľade otočil súboj s Utajeným šéfom, ktorý aj univerzálnej cieľovke pred týždňom výraznejšie viedol. Teraz tak spadol do pozície trojky na trhu.

Markíza tento týždeň odštartovala novú sériu Oteckov, po silnej kampani však nateraz denný seriálový hit potvrdil slabnúcu kondíciu, ktorú naznačil už na jeseň, podľa Stratégií si štart piatej série pripísal rating 8,9 % s podielom 31 %. V utorok mal seriál spadnúť ku 27 %, aj tu Markíze bral divákov slalom s Vlhovou, a to v jeho prvom kole. Celkovo nástup série Oteckov malo sledovať podľa portálu 476-tisíc divákov, v porovnaní s rovnakým obdobím takto pred rokom sa tretia séria vracala na úrovni 566-tisíc divákov. Štvrtá séria na jeseň štartovala s 369-tisíc divákmi, avšak pri výrazne menej divákoch pri obrazovkách v doznievajúcom letnom období. U mladých vtedy ratingovo šiel seriál len na 7 %, znamenalo to však ešte vyšší podiel 33 %.

Najsledovanejším programom oboch dní sa stali Noviny Joj, v priemere si ich pozrelo okolo 650-tisíc divákov s podielmi okolo 30 %. V utorok sa dokonca stali aj najsledovanejším programom dňa v komerčnej cieľovke, v pondelok zas tento post patril Televíznym novinám.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor