Sledovanosť
Dramatický súboj s Britániou už zlomil magický milión! Markíza a Joj prekvapivo vysoko
Po prekvapivo slabom nástupe hokeja v piatkový prvý hrací deň začína jeho sledovanosť rásť, komerčné televízie však nestláča tak, ako kedysi.
Po úvodnom víkende 84. Majstrovstiev sveta v hokeji majú Slováci za sebou úvodné dva zápasy, z ktorých si odniesli plný počet bodov. Napriek tomu, že ani jeden z duelov sa nezaobišiel bez drámy, nad očakávaný milión sa zápas Slovenska nedostal v prvom hracom dni pri vysielaní v hlavnom vysielacom čase, ale cez víkend v okolí obeda.
Sledovanosť úvodného duelu Slovenska proti Bielorusku, ktorý sa odohral v piatok od 19:15, nájdete v tomto článku.
V nedeľu sa už o 11:15 postavilo Slovensko proti Veľkej Británii, s ktorou odohralo prekvapivo dramatický zápas. Jeho priebeh sa ukázal aj na rastúcej sledovanosti, keď kým prvú tretinu si zaplo priemerne 787-tisíc divákov pri podieli 45,9 %, v ďalšej časti hry sa už po prvýkrát hokej dostal v tomto roku nad milión.
Miliónovú hranicu zlomili obe zvyšné dve tretiny duelu s celkovo 1,02 a 1,05 miliónom divákov pri podieloch na trhu 54,9 a 54,3 % v univerzálnej cieľovke.
V komerčnej cieľovke v prvej tretine rating dosiahol hranicu 16,6 %, následne sa už dostal hokej cez ďalšiu magickú hranicu, tentokrát 20 ratingov. V druhej tretine šiel zápas na rating 21,8 % a v druhej na 22 %. Podielovo tieto dve tretiny šli nad 61 %.
Hokejové zápasy navýšili sledovanosť aj mimo duelov Slovenska, no napriek tomu nestlačili výkonnosť komerčných staníc tak, ako v minulosti.
V sobotu aj v nedeľu večer Markíza s Joj dosiahli uspokojivé výkony, ktoré vo väčšine prekonali najsledovanejšie hokejové tretiny dňa mimo duelov Slovenska.
V sobotu mimo správ najlepšie zahrala komédia na Markíze Ako zbaliť milionára s vyše 5 ratingami a podielom cez 16 %, Joj uhrala svoje s multireprízovou komédiou Drsniačky pri podieli takmer 15 %. Najvyššie sa hokej v sobotu dostal na ratingy medzi 4,5 – 5 %.
V nedeľu zase zabrala Markíze komédia Dvě nevěsty a jedna svatba s ratingom 7,8 % a podielom 20,9 %, pričom šlo dokonca o najsilnejší večerný program Markízy celého týždňa. Večer rovnako vyšiel aj Joj s filmom Múmia pri ratingu 7,5 % s podielom 20,7 %, aj ona bola z večerných programov najsilnejšia práve v nedeľu.
Z nedeľného hokeja, okrem denného zápasu Slovenska, lepšie ako večerné filmy uspela iba druhá tretina zápasu USA a Kanady s ratingom 8,1 % a podielom 20,4 %.
Pre zaujímavosť v piatok, popri hokeju Slovenska s Bieloruskom, dosiahli Markíza a Joj s večernými programami podobné výkony.
Markíza udržala väčšinu divákov českej Svadby na prvý pohľad, ktorá sa v úvodných dvoch týždňoch hýbala na ratingoch 5 – 6 %, popri hokeju neklesla vôbec dramaticky s ratingom 4,4 %. Podielovo prirodzene prepadla s vyše 11 %. Joj zas prakticky podobný podiel uhrala s multireprízovým filmom Titanic, ten však nahor ťahala dĺžka až za polnoc.
Viac o výkone ďalších programov týždňa nájdete v samostatnom článku.
Zo všetkých programov týždňa, prirodzene, najsledovanejším bol nedeľný hokej Slovenska s Veľkou Britániou a jeho tretia tretina s celkovo 1,05 miliónom divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“