Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Aktuality

Na nože vyvrcholilo rekordným finále! Prečo skončilo tak skoro a vráti sa ešte na obrazovky?

Jedna z najúspešnejších noviniek roka 2023 ukončuje svoje tohtoročné vysielanie.

Na nože sa pre tento rok rozlúčilo s divákmi.

Spoločne so seriálmi Iveta, Klamstvo a Dunaj, k vašim službám sa práve kuchárska reality šou s Martinom Novákom zaradila k suverénne k najúspešnejším novinkám tohto roka, ktoré týždeň čo týždeň vysokou sledovanosťou vyhrávajú súboj s konkurenciou.

Prečo končí tak skoro?

Na nože v tomto roku odvysielalo dve série, pričom pre každú televízia nakrútila po osem častí.

V prvej sérii sa vysielanie šou skončilo už na konci marca, a teda len krátko po rozbehnutí ostrej fázy jarnej televíznej sezóny, teraz sa z obrazoviek vytratí uprostred jesene na konci októbra.

Reality šou si získala silnú divácku základňu, ktorá skorý koniec Na nože kritizuje.

Diváci v mnohom narážajú na iné projekty ako Farma, ktoré Markíza vysiela aj celú jeseň, navyše päťkrát do týždňa, kým z programu s Martinom Novákom nakrútila iba osem epizód.

Na nože sa radí medzi programy s komplikovanou výrobou.

Kým reality šou ako Farma alebo Love Island sa nakrúcajú na jednom uzavretom mieste v celom priebehu, vďaka čomu má televízia k dispozícii denne nový obsah, pri projektoch ako Na nože, Utajený šéf alebo Extrémne premeny musí pre každý jeden odvysielaný diel hľadať nových účinkujúcich, firmy alebo reštaurácie.

Nakrúcanie jednej epizódy navyše prebieha niekoľko dní či týždňov.

Už aj predošlá verzia Na nože vysielaná na Jojke pod názvom Áno, šéfe! ponúkla iba obmedzený počet epizód.

Pre jarnú sezónu 2011 si stihla Joj pripraviť celkovo 12 častí, po úspechu do nasledovnej jesene vyrobila už iba 7 nových epizód. Tým navyše program na jej obrazovke aj skončil.

Divoké finále

Markíza na záver jesenného Na nože pripravila jednu z najdivokejších epizód.

Šéfkuchár Martin Novák sa vybral do reštaurácie v Marianke, v ktorej po prvý raz jedlo ani len neochutnal. Ocitol sa totižto v zanedbanom prostredí plnom špiny, múch, pavučín a zápachu ako z toalety, ktorý cítiť až k jedálenskému stolu.

„Keď Martinovi priniesli jedlo na ochutnávku, po chvíli to vzdal,“ uviedla televízia.

Spolumajiteľka podniku Martinovi oznámila, že si s podmienkami si nevedia dať rady bez chýbajúcej kanalizácie. Muchy zas majú pochádzať od koní, ktoré chovajú neďaleko.

„Martin sa viac venoval muchám a ich kynoženiu než samotnému jedlu. Radšej sa išiel vydýchať von, lenže čerstvého vzduchu sa nedočkal. Intenzita smradu sa stupňovala, ako zachádzal za budovu. A tam objavil spomínanú žumpu a okamžite sa mu zdvihol žalúdok. Septik bol totiž otvorený, voľne prístupný a videl všetko, čo odchádza z podniku. Navyše ide o obrovské riziko ohrozenia života, veď by tam mohlo spadnúť nejaké dieťa. Martina prešla akákoľvek chuť na jedlo a oznámil, že už nič chutnať nebude,“ dodala k finálovej časti televízia.

Najsledovanejšia epizóda

Záverečný diel 2. série vystrelil reality šou k ďalšiemu rekordu.

V obchodnej cieľovej skupine, na ktorú Markíza a Joj predávajú reklamu, zaznamenalo Na nože na konci jesenného vysielania druhú najsledovanejšiu epizódu, keď trhlo rating 8,8 % s podielom na trhu 32,2 %.

Prekonalo tak aj sledovanosť finále 1. série z jari 2023.

Úspešnejšia v doterajšom vysielaní programu bola len epizóda so Zdeňkom Pohlreichom, ktorá pred dvomi týždňami valcovala ratingom 9,4 % a podielom na trhu 35,8 %.

Absolútne najsledovanejšiu epizódu však Na nože zažilo v celkovom počte divákov.

V univerzálnej cieľovke, vyjadrujúcej všeobecnú popularitu programov, padol nový rekord, keď si finále 2. série Na nože malo pozrieť priemerne 437-tisíc divákov.

Reality šou prekročila 400-tisícovú hranicu iba po druhý raz.

Prvýkrát sa tak stalo so spomínanou epizódou so Zdeňkom Pohreichom, ktorú sledovalo priemerne 431-tisíc divákov. Maximum tak šou aktuálne vylepšila o 6-tisíc divákov. Inak sa Na nože so zvyšnými časťami na jar aj na jeseň pohybovalo medzi 300 až 400-tisíc divákmi.

Vráti sa Na nože s 3. sériou?

Na nože aktuálne dorovnalo životnosť pôvodnej slovenskej verzie originálneho formátu Kitchen Nightmare z obrazovky Joj.

Ako je už známe, Jojka v roku 2011 ponúkla dve série svojej verzie Áno, šéfe!, ktorej šéfkuchárom bol Jaroslav Žídek. Už vtedy mal program na Slovensku úspech a televízii prinášal nadpriemerné výsledky sledovanosti.

Žídek sa však s úlohou prísneho šéfkuchára stotožňoval sťažka a napriek úspechu u divákov v projekte nepokračoval. Ešte v roku 2011 ho do vlastných radov zlákala Slovenská televízia, na ktorej obrazovke odštartoval vlastný umiernený formát Nebíčko v papuľke.

Markíze nateraz podobný odchod šéfkuchára nehrozí.

Martin Novák si vo viacerých rozhovoroch prácu na programe pochvaľoval, nenarazil ani na rozpor medzi jeho televíznou polohou v reality šou a osobnosťou v súkromí.

„Išiel som do toho celého s tým, že som chcel byť autentický, chcel som to byť ja. Nie som herec, čiže to nehrám – to, aký som na obraze, taká osobnosť aj som. Samozrejme, moji kolegovia by namietali, keďže na nich som prísnejší,“ povedal s úsmevom v rozhovore s Adelou Vinczeovou a Matejom Cifrom vo Fun rádiu.

Pri úspechu Na nože je navyše zrejmé, že s nakrúcaním bude chcieť pokračovať aj samotná televízia.Na jeseň popri seriáli Dunaj, k vašim službám nie je na jej obrazovke sledovanejší večerný program.

Markíza už podľa prvých informácií pracuje na nových častiach a šou by sa mala vrátiť na obrazovky v roku 2024.

Potvrdená náhrada

Ako sme už informovali, po skončení Na nože vráti Markíza do vysielania ďalšiu obdobnú reality šou Utajený šéf.

Naposledy ju na svojich obrazovkách uvádzala s českými epizódami prebratými z Novy, robila tak však skôr v mimosezónnom období alebo v druhom večernom pásme.

Markíza tentoraz nakrútila novú sadu premiérových slovenských epizód, ktoré odštartuje v stredu 8. novembra.

Utajený šéf bol pôvodne rekordným hitom televízneho vysielania.

Po prvýkrát štartoval v podobnom období od polovice novembra 2019, kde absolútne prevalcoval obrazovky. Rovnako v novembri šou odštartovala aj v druhej sérii na jeseň 2020.

Naopak, keď nasledujúcu tretiu sériu vyskúšala Markíza nasadiť na jeseň 2021 rovno na začiatku sezóny s úderom prvého septembrového dňa, sledovanosť Utajeného šéfa sa jej výrazne prepadla. Odvtedy vyťahovala do vysielania skôr české časti.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor