Sledovanosť
Na nože s Pohlreichom totálne prevalcovalo obrazovky! Takto sledované ešte nikdy nebolo
Hosťovanie českého šéfkuchára v slovenskej verzii reality šou absolútne zabralo.
Markíza zažila jeden z najúspešnejších večerov tejto jesene.
Aj keď televíznemu lídrovi v tejto sezóne rekordne zaberá seriál Dunaj, k vašim službám, po prvý raz sa sledovanejším stal jeho stredajší hlavný program.
Markíza v 6. časti druhej série reality šou Na nože povolala ikonickú tvár tohto formátu – šéfkuchára Zdeňka Pohlreicha, ktorý v českej verzii Áno, šéfe! na Prime cestoval po reštauráciách desať rokov.
Spoločne so šéfkuchárom slovenskej verzie – Martinom Novákom, sa vybrali do rodinného penziónu v blízkosti Banskej Štiavnice, ktorý bol príkladom, prečo reality šou Na nože vôbec vznikla.
Ako sme už informovali, samotný originálny televízny formát Kitchen Nightmares, ktorý bol hitom televíznych obrazoviek na Slovensku pred desiatimi rokmi, sa dostal do hľadáčika televízií po pandémii koronavírusu, kedy si reštaurácie zažili najhoršie obdobie a mnohé padli na dno. Záujem o formát mali dokonca dve televízie, ktoré oň zabojovali.
Majitelia rodinného penziónu Turista s reštauráciou sa na jeho otvorenie pripravovali niekoľko rokov.
Pôvodne schátranú nehnuteľnosť v priebehu 4 rokov zrekonštruovali, no keď došlo k otvoreniu, prepukla pandémia a reštauráciu boli nútení zavrieť. Krátko na to penzión zachvátil požiar a s problémami sa už rodina borila aj po znovuotvorení a uvoľnení pandemických pravidiel.
S príchodom Martina Nováka a Zdeňka Pohlreicha sa však rodine podarilo vyriešiť základné problémy a pri opätovnej návšteve po mesiaci získať jedno z najlepších hodnotení od slovenského šéfkuchára.
Prepísalo všetky rekordy
Najnovšia časť reality šou bola doposiaľ najúspešnejšou v celom jej vysielaní.
Na nože s Pohlreichom vystrelilo Markízu do pozície televízneho valca, keď trhlo rekordný rating 9,4 % s absolútne najvyšším podielom na trhu až 35,8 % v obchodnej cieľovke.
Šou doteraz iba raz pokorila 30-percentnú podielovú hranicu a vôbec po prvý raz sa dostala nad úroveň deviatich ratingov.
Doterajší rekord reality šou držala ešte z konca 1. série, kedy ratingovo dosiahla o takmer bod nižší výkon na hodnote 8,5 %, podielovo sa dostala na úroveň 30,8 % v obchodnej cieľovke.
Vo väčšine vysielania sa program pohybuje ratingovo okolo 7 – 8 % a podielovo skákalo skôr k 28 %.
Absolútny rekord zažila šou aj v celkovom publiku, keď si Na nože pozrelo až 431-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Iba medzitýždenne si polepšilo o 70-tisíc divákov, pričom doteraz ešte nikdy nepokorilo 400-tisícovú hranicu. Blížilo sa k nej jediný raz, taktiež na konci 1. série, kedy si program pozrelo priemerne 394-tisíc divákov.
Jeden z najlepších jesenných večerov
Pre Markízu bola táto streda úspešnejšou, než akú zažíva v priebehu celej sezóny s Dunajom.
Práve ten je pritom aktuálne najsledovanejším pravidelným večerným programom na celom televíznom trhu – a to ako v obchodnej cieľovke, na ktorú Markíza a Joj predávajú reklamu, tak v tej univerzálnej, ktorá je relevantná z pohľadu všeobecnej popularity programov.
Na jeseň bola Markíza úspešnejšia iba jediný raz.
Podarilo sa jej to koncom septembra s finálovou debatou pred parlamentnými voľbami, ktorá po silnej mediálnej kampani vystrelila v obchodnej cieľovke na rating 9,7 % a podiel na trhu až 40,8 %.
Samotný podiel takto vysoko ťahala aj dĺžka debaty, ktorá trvala až do 23. hodiny.
Na nože v stredajší večer navyše valcovalo doteraz najdominantnejším rozdielom.
Konkurenciu v obchodnej cieľovke predbehlo trojnásobne, keď Prokurátorka s prvým dielom mala uhrať podiel na trhu len okolo 12 %. Druhý diel už mal vyskočiť na úroveň 18,5 %, keď sa mu po skončení Na nože podarilo zdediť nemalú časť divákov Markízy.
Na nože mohla mať Jojka
Po formáte Kitchen Nightmares, z ktorého vychádza reality šou Na nože, nikto na Slovensku nesiahol desať rokov.
Zmena nastala po prepuknutí pandémie koronavírusu, počas ktorej bol jedným z najťažšie zasiahnutých odvetví gastropriemysel, ktorý bol spoločne s kultúrou či školami zatvorený najdlhšie.
Televízie práve v tomto období vycítili príležitosť pomôcť reštauračnému sektoru a priblížiť príbehy z rôznych kútov Slovenska, ktoré zažívali majitelia prevádzok v priebehu lockdownu.
Do centra pozornosti sa tak dostal aj overený formát Kitchen Nightmares.
Na Slovensku mal úspešnú históriu, keď na Jojke nadpriemerne fungovali v roku 2011 vlastné premiérové časti, v prvej sérii priemerný podiel na trhu Áno, šéfe! dosiahol vyše 23 % v obchodnej cieľovke. Dlhodobo sa na jej obrazovkách darilo aj reprízam či epizódam prevzatých verzií.
Záujem o formát tentoraz prejavila Markíza, ktorá sa napokon po prvýkrát v histórii k nemu aj dostala.
Predstavila napokon vlastnú úplne novú verziu so zmeneným názvom Na nože a odklonila sa tak od roky budovaného a poznateľného brandu pod názvom Áno, šéfe!. Napokon sa jej tento krok vyplatil, keď sa už po prvých odvysielaných častiach vo februári 2023 stalo Na nože hitom obrazoviek.
Šou sa pritom mohla na Slovensko vrátiť v inej podobe.
Nechýbalo veľa a pokračovať mohla s pôvodným názvom Áno, šéfe! a bez šéfkuchára Martina Nováka, ktorý sa širokej verejnosti zviditeľnil práve účinkovaním vo verzii na Markíze.
Ako sme už informovali, o formát podľa zákulisných informácií neprejavila záujem iba Markíza, ale aj konkurenčná Jojka.
Joj tak mala podľa našich informácií záujem po 12 rokoch pokračovať vo vlastnej známej relácii, pre ktorú by však, podľa všetkého, predstavila úplne inú tvár.
Najväčší televízni konkurenti mali zviesť súboj o práva na lokálnu adaptáciu, ktorý napokon vyhrala Markíza.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“