Sledovanosť
Na nože ustálo aj poslednú debatu pred voľbami! Ublížil jej skorší vysielací čas
Na nože neublížila ani sledovaná debata, ktorá zasiahla podobný počet divákov ako prezidentský duel Markízy.
Vysielanie pred prezidentskými voľbami sa skončilo.
Po utorňajšej diskusii na Markíze sa ďalší sledovaný televízny duel prezidentských kandidátov Ivana Korčoka a Petra Pellegriniho odohral na RTVS, kde sa uskutočnil v posledný večer pred volebným moratóriom.
Začala priskoro
Stredajšia finálová debata RTVS sa začala v skoršom čase už o 20:10, čo jej v priemernej sledovanosti ublížilo.
Nemalá časť divákov je zvyknutá večerné programy rozpozerať až po všetkých spravodajských reláciách, vrátane klasického počasia či športového servisu. Na hlavný program prechádzajú až po 20:30.
Aj prezidentská debata najvyššiu sledovanosť zaznamenala až po pol deviatej.
Celkovo si ju malo napokon pozrieť priemerne 545-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, čím sa zaradí k najsledovanejším programom týždňa.
Sledovalo ju však priemerne o vyše 160-tisíc divákov menej, než akú priemernú sledovanosť dosiahla deň predtým vysielaná debata Markízy. Tá začínala až okolo 20:40 a vysokú úroveň si udržiavala od začiatku.
Ak by diskusia RTVS začala o 20:30, priemerne by s určitosťou prekročila 600-tisícovú úroveň divákov.
Zachytili podobný počet divákov
Oba televízne prezidentské duely totižto mali podobný výtlak, ktorý sa blížil k miliónu divákov.
Kým celkový počet divákov vyjadruje priemernú sledovanosť programu v celom jeho priebehu – od prvej po poslednú minútu, televízie taktiež merajú tzv. zásah programov, a teda počet všetkých divákov, ktorí si na program prepli aspoň na niekoľko minút.
Obe diskusie v tomto smere zachytil podobný počet divákov.
Kým utorňajšiu debatu Markízy si aspoň tri minúty (AvRch v CS 12+) pozrelo 950-tisíc divákov, stredajšia diskusia na RTVS zasiahla 900-tisíc divákov.
Dosah tak mali oba televízne duely podobný, o rozdiel v priemernej sledovanosti sa postarali najmä odlišné vysielacie časy.
Na nože neohrozené, novinka zrelá na uterák
Ani v silnej konkurencii o verných divákov neprišiel stredajší hit Markízy.
Reality šou Na nože, ktorá vystrelila popularitu šéfkuchára Martina Nováka, sa síce s ostatnými vydaniami vzdialila rekordnej sledovanosti z úvodných týždňov aktuálnej tretej série, naďalej však dosahuje nadpriemery na úrovni minulého roka.
Na nože v konkurencii sledovanej predvolebnej debaty na RTVS viedlo v obchodnej s cieľovke s vyše 8 ratingami a podielom na trhu 25,5 %, v celkovom publiku šou poklesla s priemernou sledovanosťou cez 400-tisíc divákov a bola dvojkou na trhu.
Prvé týždne tejto sezóny sa šou celkovo hýbala okolo polmiliónovej úrovne.
Rovnako verní diváci ostali pri novom seriáli Vytoč môjho agenta, čím však potvrdil jarný prepadák s menej než tromi ratingami a podielom na trhu len okolo deviatich percent v obchodnej skupine.
Seriál sa tak prepadol na podobnú úroveň, na akú minulú nedeľu klesol v Českej republike na obrazovke Primy. Kým tam prvá časť seriálu pôvodne uhrala aspoň priemernú výkonnosť stanice, už o týždeň neskôr sa prepadol v konkurencii štartu životopisného seriálu o živote Ivety Bartošovej. Na jeho nasadenie sa pripravuje aj Markíza.
Ako sme už informovali, Vytoč môjho agenta dôjde na Joj do finále predčasne.
Od polovice vysielania ho televízia zdvojí, ukončí ho tak do konca apríla. Pôvodne sa s ním počítalo aj v oba májové sviatky, ktoré tento rok pripadli na stredu.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.