Sledovanosť
Finálová debata na Markíze programom roka! Moderátor uprostred duelu zahriakol kandidátov
Prezidentský duel pred 2. kolom bol sledovanejší ako pred dvomi týždňami. Nateraz suverénne ovládol celoročný rebríček sledovanosti.
Diskusie pred voľbami sú naďalej v kurze.
Aj keď obdobie pred 1. kolom prezidentských volieb bolo charakteristické až netradične vlažnou kampaňou s minimom mediálnych konfrontácií najhorúcejších kandidátov na kreslo prezidenta, diváci potvrdzujú, že o ne majú záujem.
Už prvý a pred 1. kolom jediný duel Ivana Korčoka a Petra Pellegriniho, ktorý prebehol na Markíze, v sledovanosti vystrelil, keď si ho pozrelo celkovo priemerne 632-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
V tej obchodnej získal silný rating 10,6 % s podielom na trhu 32,7 %.
Markíza v tento večer zaznamenala najvyššiu sledovanosť od začiatku roka a prekonala aj stabilnú výkonnosť úspešných seriálov Zrada alebo Dunaj, k vašim službám.
Duel Korčoka a Pellegriniho sa na Markíze po dvoch týždňoch zopakoval.
Kým prvý prebehol v pondelňajšom prime-time a na týždeň vytlačil z programu spomínanú Zradu, diskusiu pred 2. kolom, aj z dôvodu veľkonočných sviatkov, naplánovala Markíza na utorok, kedy neplánovane musela vynechať Dunaj.
Markíza valcovala ešte viac.
Finálovú prezidentskú debatu pred rozhodujúcim 2. kolom volieb sledovalo celkovo priemerne až 711-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, pričom v obchodnej skupine vystrelila na rating 11,6 % s podielom na trhu 34,1 %.
Diskusia sa nateraz stala suverénnym programom roka.
V celoročnom rebríčku sledovanosti, do ktorého čoskoro pribudnú viaceré veľké športové podujatia, predbehla o takmer 80-tisíc divákov prvú diskusiu Korčoka s Pellegrinim, ktorá sa na čelo rebríčka v univerzálnej skupine dostala pred dvomi týždňami.
O dosiaľ najsledovanejší program roka by malo ísť aj v obchodnej cieľovke.
Moderátora si nevšimli
Druhá prezidentská debata na Markíze už priniesla nepomerne dynamickejší priebeh ako tá spred dvoch týždňov.
Výraznejšiu úlohu v nej zohral aj moderátor Michal Kovačič, ktorý musel častejšie vstupovať do vzájomných konfrontácií prezidentských kandidátov, či sa dožadovať rovno priestoru na položenie otázok.
V prvej časti debaty sa dokonca kandidáti natoľko zamerali na vzájomnú konfrontáciu, že si moderátora na krátky čas ani nevšímali.
Najprv sa v rozprávaní prerušiť nenechal Peter Pellegrini, ktorý Ivanovi Korčokovi vyčítal, že nevstúpil do straníckej politiky. Debata pritom odbočila od pôvodnej témy.
Kovačič sa snažil nastolenú tému uchopiť a moderovať otázkami, ktoré k nej mal pripravené v záverečnej fáze relácie. K slovu sa ale nevedel dostať.
„Pán predseda, môžem vás poprosiť? Pán Pellegrini?“ hlásil sa o slovo moderátor. Medzitým si už začali postoje rovno vymieňať obaja kandidáti. „Dohodnime sa páni, prepáčte… Dovoľte mi moderovať túto debatu… Pán Korčok?“
Kandidáti boli tak sústredení na vzájomnú výmenu, až ostal udivený aj samotný moderátor.
„Páni, prosím, registrujete ma?“ zahriakol kandidátov netradičnou poznámkou, po ktorej sa po prvý raz dostal k slovu. „Dosť ťažko sa moderuje debata, keď spolu rozprávate cez seba.“
Odvtedy sa už kandidáti častejšie snažili držať vyhradeného času na odpoveď a podobnú neriadenú výmenu už nezopakovali.
Vzájomný duel Ivana Korčoka a Petra Pellegriniho sa zopakuje v posledný deň pred moratóriom na RTVS.
Začne sa v stredu 3. apríla už o 20:10 na Jednotke, vysielať ho naživo bude aj Slovenský rozhlas. Diskusiu budú moderovať Marta Jančkárová a Marek Makara.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.