Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Sledovanosť

Markíza získala Pellegriniho, upevňuje svoju dominanciu! Jediný duel s Korčokom valcoval

Markíze sa darí v turbulentnom období posilňovať postavenie najsledovanejšej televízie a dominantný vplyv na trhu.

Aj keď v uplynulých dňoch prebehlo naprieč médiami viacero debát, do ktorých pozvánku dostali hlavní favoriti volieb Peter Pellegrini a Ivan Korčok, jedna stolička ostala vždy prázdna.

Vôbec prvý vzájomný duel lídrov predvolebných prieskumov sa udial v týždeň volieb, tri dni pred začiatkom moratória, keď Peter Pellegrini potvrdil svoju účasť až v Markíze.

Tá zorganizovala celkovo tri hlavné prezidentské debaty – vždy vo formáte dvojičiek preferenčne najsilnejších kandidátov od 6. po 1. miesto. Napokon jej zo šiestich pozvaných kandidátov účasť v diskusiách odmietol iba Štefan Harabin.

Ten sa mal v debate Markízy stretnúť s Igorom Matovičom. Televízia ich duel načasovala ako predvoj k najočakávanejšej večernej diskusii – odohrať sa mala v pondelok o 17. hodine.

Problematická diskusia

Práve táto debata spôsobila Markíze najväčšie problémy.

Po neúčasti Harabina jej do štúdia načas neprišiel Matovič, minúty tak vo svojom vysielaní improvizovala. Po tom, čo s oneskorením debata odštartovala, sa jej moderátorka Gabriela Kajtárová okamžite dostala do sporu s Igorom Matovičom, ktorý obvinil Markízu z ovplyvňovania volieb.

Nepáčilo sa mu, že sa tri predvolebné duely odohrali v iných časoch. Ten, do ktorého bol pozvaný Matovič, mal byť vôbec najhorší. Viac v tomto článku.

Napokon si druhú prezidentskú debatu Markízy, s účasťou Matoviča, v pondelok po 17. hodine pozrelo 373-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Bolo to viac, aký priemer mali mať minulý týždeň v rovnakom čase vysielané Prvé Televízne noviny – tie sa mali pohybovať priemerne okolo tristotisícovej úrovne.

Prvý prezidentský duel Markízy sa odohral v nedeľu o 13. hodine v slote Na telo – sledovalo ho celkovo 271-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Samotné Na telo zvykne lákať vyše štyristotisíc divákov.

Duel Pellegrini vs. Korčok

Suverénne najsledovanejšia však bola záverečná debata.

Markíze sa s treťou prezidentskou diskusiou, vysielanou v pondelok po 20:30, podarilo dostať vysoko nad sledovanosť dramatického seriálu Zrada, ktorý musel na týždeň svoje miesto v pondelňajšom prime-time prepustiť politike.

Prezidentský duel Petra Pellegriniho a Ivana Korčoka sledovalo na Markíze  632-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, pričom v oboch hlavných cieľových skupinách debata prevalcovala pondelňajší večer.

V obchodnej cieľovke vyskočila na rating 10,6 % s podielom na trhu 32,7 %.

Pre porovnanie, Zrada sa v ostatných týždňoch pohybuje v obchodnej skupine na ratingoch okolo 9 % a v celkovom publiku pravidelne nad hranicou pol milióna divákov.

Na rozdiel od Zrady však Markíza v čase oboch pondelňajších diskusií úplne vypustila reklamné brejky.

Predvolebné debaty tak boli pre ňu skôr imidžovou záležitosťou. V čase, kedy majú v zákulisí Markízy panovať napäté vzťahy medzi spravodajskou redakciou a jej vedením, potvrdil slovenský televízny líder dominantné postavenie a silný vplyv na trhu.

Len v televízii večerná debata Pellegriniho a Korčoka zasiahla 875-tisíc divákov, pričom výstupy z nej obiehajú všetky spravodajské médiá.

Dominuje väčšine týždňa

Zároveň sa televíznej jednotke v týchto dňoch darí suverénne vyhrávať v priebehu väčšiny večerov v týždni.

Dominantným spôsobom pravidelne ovláda päť zo siedmich večerov týždňa. V pondelky pravidelne boduje Zrada, ktorá v obchodnej skupine naďalej dosahuje podiely na trhu blízke 30 %, vysoko nadpriemerný je naďalej Dunaj, k vašim službám, ktorý v ostatnom čase uhráva podiely na trhu okolo 27 %.

Obe seriály zároveň celkovo sleduje viac ako 500-tisíc divákov.

V stredy zažíva najlepšiu sezónu v histórii reality šou Na nože, ktorá minulý týždeň trhla absolútny rekord od začiatku vysielania. V obchodnej skupine získala najvyšší rating 9,8 % s druhým najvyšším podielom na trhu 33,2 %, celkovo ju sledovalo rekordných 480-tisíc divákov.

Suverénom je naďalej aj nedeľné Let´s Dance, ktoré uplynulý týždeň v treťom kole kleslo ratingovo na 8,2 %, v podiele na trhu udržuje vysoký nadpriemer s výkonom 31,5 % v obchodnej skupine. Celkovo si šou malo pozrieť 553-tisíc divákov.

S výnimkou politických či spravodajských relácií je Let´s Dance najsledovanejším programom na trhu v univerzálnej cieľovke.

Najslabším článkom z večerného programu lídra je piatková zoznamka Ruža pre nevestu, minulý týždeň mala potvrdiť výkon zo štartu 2. série s identickým ratingom 4,7 %, podiel na trhu mal ísť opäť cez 18 % v obchodnej skupine.

Ružu pre nevestu v oboch cieľovkách poráža Milujem Slovensko na Jednotke.

Sobotným filmom sa na Markíze darí v závislosti od titulu, ostatná česká premiéra Zbožňovaný mala uhrať podiel 19 % v obchodnej skupine. Najmä v celkovom publiku je pravidelne v soboty najsledovanejšia Jednotka so Záhadami tela.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor