Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj foto: Markíza

Sledovanosť

Ruža pre nevestu štartovala ako vlani! Let´s Dance na prvé vypadnutie čakalo do polnoci

Zoznamka si medziročne nepolepšila, tanečná šou vyvrcholila len krátko predtým, čo na opačnej strane planéty začali Oscary.

Uplynulý víkend patril veľkým večerom a udeľovaniu najslávnejších filmových ocenení.

Český lev pre Voyo

V sobotu večer sa uskutočnil 31. ročník Českého leva, na ktorom sa opäť z ocenenia mohla tešiť aj slovenská umelecká obec.

V kategórii Najlepší televízny film a miniséria si ocenenie odniesla Matematika zločinu režiséra Petra Bebjaka a producenta Rasťa Šestáka či Ivy Kašpárkovej Jestřábovej. Bebjak sa pri preberaní ocenenia počas ďakovnej reči postaral o jeden z najvýraznejších momentov večera, keď sa českému publiku prihovoril v kontexte aktuálnej politickej situácie.

Kým Bebjak sa z Českého leva neteší po prvý raz, ide o vôbec prvé ocenenie originálneho projektu platformy Voyo televízií Markíza a Nova. Tie budú mať aj budúci rok horúce želiezko v ohni vďaka aktuálne mimoriadne pozitívne hodnotenej minisérii Metóda Markovič.

Tohtoročné České levy v počte sošiek ovládla 5-dielna miniséria Českej televízie Volha, najlepším celovečerným hraným filmom roka sa stala historická dráma Bratři.

Oscary ovládol Oppenheimer

Počas nedeľnej noci sa už za pozornosti celého sveta uskutočnil 96. ročník udeľovania Oscarov.

Suverénom sa so siedmimi soškami stala životopisná dráma Oppenheimer, ktorá ovládla hlavné kategórie za najlepší film, réžiu, herca v hlavnej aj vedľajšej úlohe, strih, kameru aj najlepšiu pôvodnú hudbu.

Štyri ocenenia si odniesla svojrázna snímka Chudiatko (Poor Things) za najlepšie kostýmy, masky aj výpravu. Ovládla tiež kategóriu najlepšia herečka v hlavnej úlohe.

O tohtoročných Oscaroch rozhodli hlasy zástupcov rekordného počtu krajín, keď medzi hlasujúcimi malo zastúpenie až 93 krajín sveta. Hlasovania sa zúčastnilo viac ako desaťtisíc členov filmovej obce.

Prehľad všetkých víťazov a nominovaných nájdete v tomto článku.

Let´s Dance pred polnocou opustila modelka

Len krátko pred začiatkom Oscarov na Markíze vyvrcholilo 2. kolo jej najväčšej televíznej šou Let´s Dance.

Kým svetovo sledovaný prenos ocenení filmovej akadémie začínal netradične skoro krátko po polnoci nášho času, v tanečnej sále Markízy sa v tom čase ešte len rozchádzali zástupy pozvaných celebritných hostí.

Druhý priamy prenos totiž Markíza potiahla až takmer do polnoci, meno prvého vypadávajúceho oznámila okolo 23:50. Opäť sa tak nevyhla kritike divákov vstávajúcich na druhý deň do práce či do školy.

Dá sa očakávať, že šlo o najdlhší priamy prenos ročníka.

Televízia doň musela naskladať vystúpenia všetkých 11 tanečných párov, no zároveň aj prvé vyraďovanie, ktoré tradične vynecháva v priebehu úvodného priameho prenosu.

Ako prvá sa so súťažou lúčila svetová modelka Michaela Kocianová. Krátku premiéru v Let´s Dance tak zažil jej tanečný partner Csaba Ádám, ktorý v šou účinkoval po prvý raz.

Prekvapením nedele Duel šampiónov

Naťahovanie tanečného večera ovplyvnilo aj jeho sledovanosť.

Let´s Dance oproti štartu pokleslo o viac ako pol ratingového bodu, druhý priamy prenos získal priemerný rating 8,7 % s podielom na trhu 33,2 % vo vynovenej obchodnej cieľovke.

Šou tak podielovo opäť dominovala, pomohla jej k tomu extrémna stopáž, vďaka ktorej mala s nočným rozhodovaním atakovať 50-percentné podiely na trhu. Zároveň jej však po 22. hodine začali ubúdať diváci vypínajúci televízory pred pondelňajšími povinnosťami.

Tanečný večer oproti štartu o niečo stratil aj celkovo, priemerne si druhé kolo pozrelo priemerne 563-tisíc divákov.

Nedeľná konkurencia voči Let´s Dance potvrdila svoje pozície.

Prekvapením posledného večera týždňa je Duel šampiónov na Jednotke, ktorému sa v náročnej konkurencii darí nadpriemerne. Uplynulú nedeľu sa už jasným spôsobom dostal do pozície dvojky v univerzálnom publiku, v ktorom ho sledovalo 343-tisíc divákov. Zle si vôbec nevedie ani v obchodnej skupine, kde atakuje 4-percentné ratingy, podielovo mal ísť pod 11 %.

Iveta drží postavenie nedeľnej dvojky v obchodnej cieľovke, potvrdila v nej sledovanosť spred týždňa ratingom 5,8 % pri podiele na trhu 16 %. Celkovo už zaostala za oboma konkurenčnými televíziami s 272-tisíc divákmi.

Ruža pre nevestu 2 zopakovala vlaňajší štart

V piatkový večer sa na Markízu vrátila kontroverzná zoznamka Ruža pre nevestu.

Tá vlani nastúpila na televízne obrazovky ako sklamanie, keď bola vôbec prvým programom televízie, ktorý jej v sezónnom prime-time uhrával hlboko podpriemerné výkony sledovanosti.

Šou sa musela vysporiadať so statusom prepadáku, ktorý sa jej však postupne darilo zmazať.

Sledovanosť jej začala bližšie k priemerom Markízy stúpať vo finálovej tretine, pre televíziu sa zároveň v priebehu vysielania stala najúspešnejším projektom v histórii Voyo. Televízii mala pritiahnuť nových predplatiteľov a dosahovať vysoké počty prehratí.

Zoznamke to v kombinácii s rastúcou televíznou sledovanosťou pred finále zabezpečilo pokračovanie.

Ruža pre nevestu odštartovala 2. sériu uplynulý piatok, a to úplne identickým ratingom ako pred rokom na úrovni 4,7 % v obchodnej cieľovke.

V podiele na trhu uhrala 18,2 %, čo už znamenalo medziročný nárast o približne jeden a pol podielového bodu.

V počte divákov sa však šou medzi rokmi s úvodným dielom absolútne nehla, prakticky identický výkon zaznamenala aj v univerzálnej cieľovke na úrovni takmer 250-tisíc divákov.

Ruža pre nevestu bola najtesnejším lídrom v obchodnej cieľovke, Milujem Slovensko v nej malo uhrať rating 4,6 %. Celkovo už bolo jasným víťazom večera s priemerne 325-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke. Vtip za stovku mal pritiahnuť cez 260-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor