Sledovanosť
Na nože ako v raji: Padli všetky divácke rekordy, takýto úspech si nepamätá!
Kuchárska reality šou potvrdzuje mimoriadnu formu, absolútne divácke rekordy prekonal symbolicky v pohostinstve Raj.
Dominancia Na nože posilňuje.
Iba minulý týždeň sme informovali, že sa stredajšia reality šou nachádza vo svojej vôbec najsilnejšej televíznej sezóne, keď televízne obrazovky valcuje od prvých častí tretej série.
Na niečo také si z minulého roka pritom nepamätá.
Najlepšia sezóna
Prvú aj druhú sériu, vysielané na jar a jeseň 2023, rozbiehalo Na nože na vôbec najslabších výkonoch oboch sezón.
Prvá časť oboch sérií dosiahla v pôvodnej obchodnej cieľovke zakaždým rating na úrovni 6 %, šou až následne postupne rástla k úrovni 7 a neskôr cez 8 %.
Najsledovanejšie vydania sezóny prinášalo Na nože pravidelne v samotnom závere oboch sérií – finále prvej série s ratingom 8,5 %, druhá séria vrcholila na ratingu 8,8 %.
Na jar 2024 Na nože 8-percentnú hranicu ratingu pokorilo rovno pri štarte.
Hneď prvý diel 3. série vystrelil Markízu na rating 8,2 % s podielom na trhu 27,1 % vo vynovenej obchodnej cieľovke, o týždeň na to šou rástla na rating 8,7 % s podielom na trhu 29,5 %. Tretie vydanie sezóny, odvysielané minulú stredu, ešte posilnilo a prekonalo sledovanosť finálových epizód oboch predošlých sérií ratingom 9 % a podielom na trhu 31 %.
Šou výrazne rastie aj v celkovom publiku.
V roku 2023 sa Na nože často pohybovalo nad úrovňou 300-tisíc divákov, raz ju aj podliezlo. Vo svojich maximách sa približovalo 400-tisícovej hranici – zo šestnástich epizód ju atakovalo či prekročilo trikrát.
V tomto roku šou už štyrikrát 400-tisícovú hranicu dotiahla či prekonala.
Absolútne rekordy
Tento týždeň sa jej to pritom podarilo absolútne rekordným spôsobom.
Reality šou uprostred marca vystrelila na nevídané maximá, ktoré sa jej podarilo trhnúť bez toho, aby avizovala mimoriadne vydanie či špeciálneho hosťa po vzore minuloročného rekordne sledovaného účinkovania Zdeňka Pohlreicha.
Šéfkuchár Martin Novák sa tento týždeň vybral do Slovenského raja, kde navštívil na prvý pohľad bezchybný hostinec Raj.
Našiel v ňom plno hostí, dobré jedlá aj fungujúcu kuchyňu, kameňom úrazu však boli vzťahy, ktoré mohli úspešný podnik priviesť na kolená.
Na nože vo svojej štvrtej tohtoročnej epizóde zažilo historický úspech, keď zaknihovalo rekordný rating 9,8 % s druhým najvyšším podielom na trhu 33,2 % v obchodnej cieľovke.
Doterajší ratingový rekord držalo spomínané vydanie s Pohlreichom výkonom 9,4 %. Doteraz drží podielové maximum v obchodnej skupine na úrovni 35,8 %.
Na nože navyše prinieslo suverénne celkovo najsledovanejšiu epizódu od štartu, keď si aktuálny diel malo pozrieť rekordných 480-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Doposiaľ sa najvyššie pohybovalo okolo úrovne 430-tisíc divákov, maximum držalo finále 2. série so 437-tisíc divákmi.
Nová konkurencia
Už o týždeň sa Na nože postaví seriálová novinka.
Ako sme už informovali, v stredu 20. marca plánuje Joj odštartovať dramaticko-komediálnu novinku Vytoč môjho agenta, v ktorej budú samých seba hrať známe herecké mená Klára Issová, Iva Janžurová, Sabina Remundová, Zlata Adamovská, Taťjana Medvecká, Jiří Langmajer, Gabriela Marcinková, Stanislav Majer, Juraj Loj, Bolek Polívka, Michal Dlouhý, Ondřej Sokol či Táňa Pauhofová.
Hlavné postavy agentov zastupujúcich hercov hrajú Zuzana Kronerová, Tomáš Maštalír, Kryštof Hádek a Martha Issová.
Joj s novinkou Vytoč môjho agenta vyrukuje v stredajšom prime-time priamo proti rozbehnutej reality šou Na nože. Seriál dostal spolu 8 častí a Na nože by malo konkurovať až do konca jeho tretej série.
Viac epizód
Na nože totiž zažíva sezónu snov v sérii, ktorá ponúkne doteraz najviac epizód.
Kým vlani reality šou ponúkala iba po osem premiérových častí na sezónu, čo sa pravidelne stretávalo s diváckou kritikou, na jar 2024 chce Markíza odvysielať celkovo 12 nových vydaní. Šou tak vo vysielaní vydrží až do mája.
Dôvodom však môže byť aj plánovaná dlhšia prestávka, keď na jeseň by mali miesto stredajšej reality šou zaujať Extrémne premeny.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.