Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: vysielanie TV Markíza

Aktuality

Rušno v Markíze: V živom vysielaní ostala bez hostí, ostrá výmena s moderátorkou!

Špeciálne predvolebné vysielanie televízií ovplyvňuje neochota politikov zúčastniť sa diskusií.

V sledovanom podvečernom čase zažila Markíza rušné chvíle.

Televízny líder si naplánoval celkovo tri predvolebné debaty na svojej hlavnej obrazovke, ktoré pripravil formou duelov kandidátov s najvyššími preferenciami v prieskumoch agentúr Focus a AKO.

Prvý duel odvysielala Markíza v nedeľu 17. marca, pozvánku doň dostali kandidáti z 5. a 6. miesta na základe prieskumov – Ján Kubiš a Krisztián Forró. Druhý súboj mali tento pondelok od 17. hodiny zviesť kandidáti z 3. a 4. miesta Štefan Harabin a Igor Matovič, v prime-time od 20:30 zas organizuje záverečný duel favoritov volieb Petra Pellegriniho a Ivana Korčoka.

Televízia mala rátať s účasťou všetkých šiestich kandidátov.

Jednotlivé duely začala krátko pred ich konaním aj promovať na televíznej obrazovke, priamo s menami prezidentských kandidátov.

V turbulentných časoch, kedy je na pretrase spor redaktorov televízie s vedením spravodajstva, dostala práve Markíza exkluzívne prísľub na účasť vo svojej debate od Petra Pellegriniho. Ten tak na jej obrazovke zvedie jediný duel pred 1. kolom s hlavným vyzývateľom Ivanom Korčokom.

Živé vysielanie bez hostí

Problém s účasťou však Markíza musela napokon riešiť tam, kde to neočakávala.

Pred konaním druhého naplánovaného duelu, so začiatkom o 17. hodine, dostala informáciu, že do jej debaty nepríde Štefan Harabin, ktorý stabilne v prieskumoch preferencií okupuje tretiu priečku. Odmietol diskutovať s Igorom Matovičom.

Televízii však navyše na dohodnutý čas do štúdia neprišiel ani druhý hosť Matovič, ktorý uviazol v zápche. Do televízie pricestoval až minúty po naplánovanom začiatku diskusie.

Markíza tak v priamom prenose improvizovala.

Druhú predvolebnú debatu naplánovala priamo miesto Prvých Televíznych novín, ktoré patria k jej stabilne najsledovanejším denným programom. V silnom televíznom čase, navyše pri očakávanom dueli Harabina s Matovičom, napokon začínala vysielanie s redaktorom Martinom Prôčkom, ktorý sa snažil vyplniť čas s pozvaným politológom Radoslavom Štefančíkom.

Markíza si pomohla aj archívnou reportážou z Televíznych novín – profilovým rozhovorom s prezidentským kandidátom Igorom Matovičom.

Televízia ju však uprostred prerušila, nakoľko uprednostnila živé zábery z príchodu Matoviča do televízie, ktorého pred vstupom do štúdia vyspovedala.

S avizovanou diskusiou, ktorú moderovala Gabriela Kajtárová, napokon začala o 17 minút neskôr, než plánovala.

Moderátorka reláciu musela prispôsobiť formátu debaty „jeden na jedného“, keďže Štefan Harabin do diskusie neprišiel.

Ostrá prestrelka moderátorky a Matoviča

Hneď v úvode diskusie nastala medzi moderátorkou a jediným hosťom debaty slovná výmena.

Igor Matovič sa na začiatku pustil do formátu predvolebných debát a obvinil Markízu z manipulácie volieb. Dôvodom malo byť rozhodenie prezidentských kandidátov do duelov a rozdielne vysielacie časy jednotlivých diskusií.

Do hlavného vysielacieho času dostali pozvánku iba dvaja najväčší favoriti, prvá debata zas prebehla vo vysielacom slote Na telo. Matovič si sťažoval, že bol pozvaný do diskusie vysielanej v čase, kedy „všetci ľudia idú z práce“. Pondelňajší čas o 17. hodine nazval „odpadový“.

Gabriela Kajtárová sa v živom vysielaní voči Matovičovým slovám viackrát ostro ohradila.

Oponovala, že projekt celého vysielania k prezidentským voľbám bol s niekoľkotýždňovým predstihom schválený Radou pre mediálne služby, pričom vznikal predtým, než boli známi všetci prezidentskí kandidáti a ich postavenie v prieskumoch verejnej mienky.

Matovič bol zároveň podľa jej slov pozvaný do diskusie v silnom vysielacom čase Prvých Televíznych novín, ktoré majú denne státisíce divákov.

V uplynulom týždni Prvé Televízne noviny malo priemerne sledovať okolo 300-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. V pondelňajšom prime-time so seriálom Zrada, ktorého vysielanie tento týždeň kvôli prezidentskej debate prerušila, sleduje pravidelne cez 500-tisíc divákov. Nedeľné Na telo si spravidla zapne cez 400-tisíc divákov.

 


Markíza získala Pellegriniho, upevňuje svoju dominanciu! Jediný duel s Korčokom valcovalČítajte →

Koľko ľudí sledovalo predvolebné debaty Markízy

Prvý prezidentský duel Markízy, ktorý sa odohral v nedeľu o 13. hodine v slote Na telo, sledoval celkovo 271-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Druhú prezidentskú debatu Markízy, s účasťou Matoviča, si v pondelok po 17. hodine pozrelo 373-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Bolo to viac, aký priemer mali mať minulý týždeň v rovnakom čase vysielané Prvé Televízne noviny – tie sa mali pohybovať priemerne okolo spomínanej tristotisícovej úrovne.

Suverénne najsledovanejšia však bola záverečná debata.

Markíze sa s treťou prezidentskou diskusiou, vysielanou v pondelok po 20:30, podarilo dostať vysoko nad sledovanosť dramatického seriálu Zrada, ktorý musel na týždeň svoje miesto v pondelňajšom prime-time prepustiť politike.

Prezidentský duel Petra Pellegriniho a Ivana Korčoka sledovalo na Markíze  632-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, pričom v oboch hlavných cieľových skupinách debata prevalcovala pondelňajší večer.

V obchodnej cieľovke vyskočila na rating 10,6 % s podielom na trhu 32,7 %.

Pre porovnanie, Zrada sa v ostatných týždňoch pohybuje v obchodnej skupine na ratingoch okolo 9 % a v celkovom publiku pravidelne nad hranicou pol milióna divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor