Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Pikošky

Markíza vo veľkom nakrúca nové časti Na nože: Potvrdené, kedy odštartuje 2. séria!

Príprava ďalšej sezóny začala okamžite po tom, čo šou na jar z týždňa na týždeň naberala divákov, poznáme, kedy budú nové časti na obrazovke.

Niekdajší ťahák z obrazovky Jojky sa po desiatich rokoch v novej podobe stáva hitom na Markíze.

Reality šou Na nože vychádzajúca zo svetoznámeho formátu Kitchen Nightmares, na Slovensku známeho ako Áno, šéfe!, sa vo svojej vôbec prvej sezóne na obrazovke Markízy stala jedným z top programov jari, k čomu sa prepracovala hneď po prvých týždňoch vysielania.

Po prvej časti naberala divákov

Šou, v ktorej zahviezdil šéfkuchár Martin Novák, bola najslabšia pri svojom štarte.

Jej premiéra na Markíze začiatkom februára nedosiahla ani na večerné priemery televízie, keď pri najnižšom ratingu 6 % z celej série skončila s vlažným podielom na trhu 19,7 % v obchodnej cieľovej skupine. Celkovo sledovalo priemerne prvý diel 306-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Po odvysielaní úvodného dielu však reality šou zarezonovala a divákov už len získavala.

Šou sa ešte v priebehu prvého februárového mesiaca zastabilizovala v nadpriemere a vo zvyšku série sa ratingovo pohybovala medzi 7 – 8 % s podielmi na trhu okolo 25 – 28 %. Kým štart šou bol najslabší, najsledovanejšie už bolo finále tohtoročnej jari, ktoré vystrelilo na rekordný rating 8,5 % a dosiahlo taktiež dosiaľ najvyšší podiel na trhu 30,8 % v obchodnej cieľovke. O najsledovanejšie vydanie šlo aj v celkovom publiku s priemerne 394-tisíc divákmi.

Nová séria dostala expresne zelenú

Stúpajúci trend popularity Na nože Markízu presvedčil o okamžitej príprave novej série.

Reality šou patrila medzi tie televízne programy, ktoré sa po odvysielaní stali témou bežných rozhovorov medzi kolegami či priateľmi, čím si nových fanúšikov získavala prirodzenou cestou. Zároveň si s ňou diváci spájali pozitívne emócie.

Práve takéto programy patria vôbec k najcennejším.

V minulom období sa medzi ne zaradili napríklad Dunaj, Druhá šanca alebo Pečie celé Slovensko.

Markíza o novej sérii Na nože rozhodla prakticky okamžite po tom, čo zaznamenala tento pozitívny trend a šou začala po vlažnom štarte suverénne stúpať.

Do hľadania nových reštaurácií sa pustila ešte koncom februára, exkluzívne o tom informoval portál Mediaboom.sk.

Hľadanie adeptov pre 2. sériu trvalo približne tri mesiace.

Kedy odštartuje 2. séria

Výroba nových častí Na nože trvá už niekoľko týždňov.

Televízia potvrdila očakávané spustenie nakrúcania ešte na jar, začala s ním ešte počas mája.

Ako sme už v minulosti informovali, očakávalo sa, že po jarnom úspechu sa Markíza pokúsi vrátiť reality šou na obrazovky čo najskôr, Vlani takto pre rekordný úspech jarnej seriálovej novinky Druhá šanca expresne pripravila druhú sériu ešte pre jeseň, aj keď štyri rokmi predtým predchádzajúcu lekársku sériu Sestričky vysielala len v jednej sezóne do roka.

Na nože sa skutočne na Markízu vráti ešte tento rok.

Televízia už mala svojim partnerom potvrdiť informácie Mediaboom.sk, keď počíta s 2. sériou Na nože v priebehu jesennej sezóny 2023.

V závislosti od počtu epizód sa dá očakávať, že jej vysielanie bude sústrediť primárne v druhej časti jesene s pribúdajúcim počtom divákov pri obrazovke.

Kým september ešte je pre televízie, aj pre dobiehajúce pekné počasie či letné dovolenky, neraz vrtkavý, november býva spravidla vôbec najdôležitejším televíznym mesiacom.

Príkladom je niekdajšia obdobná reality šou Utajený šéf, ktorá podobne ako Na nože ponúkala v jednotlivých sériách menší počet epizód.

Markíza premiéry Utajeného šéfa nasadila v jesennej sezóne 2019 až od polovice novembra, kde absolútne prevalcovali obrazovky. Rovnako v novembri šou odštartovala aj v druhej sérii na jeseň 2020.

Naopak, keď nasledujúcu tretiu sériu vyskúšala nasadiť na jeseň 2021 rovno na začiatku sezóny s úderom prvého septembrového dňa, sledovanosť Utajeného šéfa sa jej výrazne prepadla.

Podieľa sa na výbere reštaurácií?

Kľúčom k úspechu šou Na nože je Martin Novák, ktorého popularita od začiatku vysielania programu vystrelila.

Šéfkuchára sa Markíza snažila minimálne zviditeľniť a výraznejšie spopularizovať už týždne pred spustením programu, napríklad aj pravidelným varením v Teleráne.

„Séria, ktorú sme natočili, bola úspešná, a už môj život nie je taký, ako býval. Predtým som bol v takej gastro-anonymite, kde sme v kuchyni schovaní, teraz ma už ľudia spoznávajú všade, kde sa vyskytnem,“ povedal Novák v rozhovore u Adely a Sajfu.

Nemenej dôležitý je však výber podnikov, do ktorých sa pôjde nakrúcať televízna šou.

Reštaurácie majú možnosť hlásiť sa do programu samé prostredníctvom kastingu, ďalšie môžu tvorcovia objaviť po vlastnej linke.

Šéfkuchár Martin Novák však priznal, že sa na tomto procese nezúčastňuje.

O tom, do akej reštaurácie pôjde, rozhoduje televízia.

„Kastingové oddelenie si vyberá, s kým do toho ide. Podieľam sa až na samotnom procese, ako reštauráciám pomôcť,“ vysvetlil Novák.

Do výberu neprehovára ani v prípade, ak by si myslel, že ide o podnik, ktorému je problematické pomôcť. Zároveň do takéhoto bodu pri nakrúcaní dovtedy nedošiel.

 

Čítať viac...
Nahor