Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Pečie celé Slovensko baví divákov, ťahá sa na vrchol sezóny! Niekdajšie hity sa prepadávajú

Sestričky sa dosiaľ najbližšie priblížili Nemocnici, tá zrazila na najslabšie čísla už aj Utajeného šéfa. Sobotný duel Farmy po prvýkrát predbehol talentovú šou.

Nová šou Pečie celé Slovensko sa stáva po očkovacej lotérii najsledovanejším večerným programom na trhu.

Novinka, do ktorej RTVS vkladá veľké nádeje a plánuje v nej pokračovať aj ďalšie roky, drží čísla, pričom s tretím vydaním dokonca porástla späť na výkon zo štartu a naznačuje potenciál ďalšieho rastu.

Šou Pečie celé Slovensko dorovnala v komerčnej cieľovke dosiaľ najlepší výkon 7,7 % s podielom 20,3 %, celkovo tesne predbehla aj sledovanosť úvodného vydania, keď ju najnovšie priemerne sledovalo 547-tisíc divákov.

Verejnoprávnej novinke sa takto podarilo predbehnúť aj sledovanosť Nemocnice, ktorá však drží od štartu stabilnú sledovanosť a aj po októbrovom strojení vysielania.

Najsledovanejšie časti Nemocnica priniesla v stredu a vo štvrtok, kedy ju priemerne spolu sledovalo 525-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke v tieto dni prekročila hranicu 8 ratingov.

V utorok sa jej dosiaľ najbližšie priblížili Sestričky, ktoré ostatne uhrali rating 6,6 %, Nemocnica v tento deň u mladých dosiahla rating 7,1 %. V celkovom publiku naďalej dominovala, Sestričky spolu sledovalo 391-tisíc divákov, Nemocnica sa ťahala k pol miliónu.

Zaradenie Nemocnice aj na stredajšie večery oslabilo reality šou Utajený šéf, ktorá sa ostatné týždne prepadáva.

Niekdajší hit Markízy, ktorý sa v prvej sérii ťahal aj na ratingy 11 – 13 %, v tejto sezóne drží maximá na úrovni 8,5 %, od ktorých sa vzďaluje stále viac. Reality šou ostatné týždne padá a v konkurencii Nemocnice už najnovšie skončila so svojím dosiaľ najhorším výkonom tesne pod päťkou a podielom pod 15 %.

Najsilnejším programom Markízy ostáva Pán profesor, ktorý uplynulý pondelok porástol v komerčnej cieľovke na rating 10,2 % pri podiele 30,5 %, celkovo si ho pozrelo 464-tisíc divákov.

Inkognito naproti tomu dosiahlo u mladých pre Joj jeden z najhorších výkonov vôbec, keď prepadlo pod desiatimi percentami, iný príbeh píše v celkovom publiku, kde podielovo uhralo okolo 17 % s celkovo 347-tisíc divákmi. V minulosti však bezpečne prekračovalo polmiliónovú hranicu.

Predposledný raz sa vo večernom vysielaní objavila očkovacia lotéria Byť zdravý je výhra, ktorá narástla na dosiaľ najsilnejšie čísla v sobotnom prime-time.

Porástla najmä v komerčnej cieľovke, kde už skočila na výkony podobné z nedele ratingom 9,5 % pri podiele 24,7 %, celkovo si ju pozrelo 663-tisíc divákov a naďalej zaostáva za bývalými výkonmi z nedeľného večera, kde sa dostávala aj na úroveň 800-tisíc divákov.

Nárast lotérie oslabil najmä šou Česko Slovensko má talent, ktorá padla k najslabším číslam nielen aktuálneho ročníka ale aj celého jej vysielania s ratingom 6 % a podielom 16,3 % u mladých. V minulosti najdôležitejší program Joj sledovalo celkovo 338-tisíc divákov, aj v nedávnych sériách pritom dokázal atakovať či prekračovať hranicu šesťstotisíc divákov. Neúspechom zároveň skončil štart nového seriálu Lajna, ktorý mal uhrať podiel iba okolo 10 %.

Zároveň Talentu brala aj Farma, ktorá medzitýždenne s duelom po poklesoch značne narástla s ratingom 6,7 % a podielom 19,2 %. Minulú sobotu uhrala o rating menej. Celkovo ju videlo 378-tisíc divákov.

Z hlavných šou sezóny sa do vyraďovacej fázy presunula piatková Superstar, ktorú Markíza natiahla už k pol dvanástej v noci. Klesla ako v ratingu tak podielovo na výkon 7,8 % s podielom 25,3 %, spolu ju sledovalo 402-tisíc divákov.

Dosiaľ najbližšie sa jej v priemerných číslach priblížilo Milujem Slovensko, ktoré celkovo sledovalo 350-tisíc divákov, avšak pri výrazne kratšej minutáži.

 


Exkluzívne: Bitka o práva na alpské lyžovanie, takto si RTVS a Joj rozdelia prenosy s Vlhovou! (tabuľka)Čítajte →

V sobotu sa po prvýkrát v novej sezóne svetového pohára predstavila Petra Vlhová, ktorej úspechy sa postarali o bitku o vysielacie práva na prenosy alpského lyžovania.

Napriek pôvodným očakávaniam menšinu pretekov udržala na svojej obrazovke RTVS, väčšina podujatí sa však od tejto sezóny presunie na novú súkromnú stanicu Joj Šport. Rozpis nájdete v tomto článku.

Prvý Vlhovej pretek, ktorý vysielala verejnoprávna Dvojka, bodoval, prenos obrovského slalomu sledovalo v prvom kole predpoludním celkovo 191-tisíc divákov s podielom 26,1 %, druhé kolo už popoludní videlo priemerne 291-tisíc divákov a podiel narástol na 30,1 % v univerzálnej cieľovke.

 

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor