Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Markíza natiahla Let´s Dance ešte viac, stráca ďalších divákov! Einstein nasleduje Ružu pre nevestu

Oba nedeľné programy strácajú divákov, Einstein zažil ďalší veľký prepad a od štartu už prišiel o polovicu svojho publika.

Tanečná šou Let´s Dance pokračovala túto nedeľu 3. finálovým kolom.

Poznačená mnohými zdravotnými komplikáciami predstavila novú tanečnú partnerku Maria Cimarra aj úplne nový tanečný pár, ktorý nahradil v súťaži zranenú Máriu Čírovú.

Noví favoriti súťaže

Práve nová tanečná dvojica, ktorú vytvoril moderátor z Telerána Vratko Sirági s tanečnou partnerkou Annou Riebauerovou, v treťom priamom prenose celebritnej šou zažiarila.

Vratko Sirági potvrdil ešte minuloročné odhady portálu Mediaboom.sk, ktorý prognózoval, že v prípade angažovania Sirágiho sa môže v Let´s Dance objaviť nástupca Jána Koleníka. Aj Sirági má totižto mnoho tanečných skúseností z minulosti, zároveň je modelom s vypracovanou postavou. Sirági sa nakoniec do šou dostal až ako náhradník.

Sirági a Riebauerová mali v priebehu svojho prvého večera v Let´s Dance imunitu a porota ich nebodovala. Pri slovnom hodnotení ich však porotcovia spoločne s Jánom Ďurovčíkom vystrelili rovno medzi favoritov, ktorí predviedli jeden z najlepších výkonov celého prenosu.

Rekordne dlhý prenos s ďalším poklesom

Markíza tento týždeň predviedla dosiaľ najdlhší prenos Let´s Dance.

Šou počas ostatného nedeľného večera natiahla ešte extrémnejšie k polnoci až do približne 23:50. A to opäť na konci víkendu, kedy diváci na druhý deň vstávajú za svojimi pracovnými či školskými povinnosťami.

Zároveň si tanečnú šou dosiaľ vybralo aj všeobecne najmenej divákov v tejto sérii.

Tretie kolo Let´s Dance malo podľa prvých informácií ratingovo klesnúť na 7,4 % s podielom na trhu 29,5 % v obchodnej cieľovej skupine, na ktorú Markíza a Joj predávajú reklamu. Pred týždňom ešte šou dosiahla pri obdobnom podiele na trhu rating 8 %, pri štarte aktuálnej ôsmej série šou dosiahla rating 9 %.

Diváci najdrahšiemu jarnému programu na trhu ubudli aj v univerzálnej cieľovke, ktorá indikuje všeobecnú popularitu programu.

Stotisícový prepad od štartu

Od štartu prišlo Let´s Dance priemerne už o takmer stotisíc divákov.

Tretie súťažné kolo si aktuálne pozrelo priemerne 510-tisíc divákov, čo je o 33-tisíc divákov menej ako pred týždňom. Pri štarte tejto série šou sledovalo priemerne ešte 605-tisíc divákov.

Klesol aj priemerný zásah šou, tzv. reach, vyjadrujúci, koľko divákov si daný program pozrelo kontinuálne aspoň v priebehu 3 minút.

Kým ešte v druhom kole výraznejšie prekročil miliónovú hranicu, zásah tretieho priameho prenosu klesol o viac ako stotisíc divákov pod milión a potvrdil tak všeobecnú divácku stratu.

Padá za minuloročné priemery

Šou sa v oboch hlavných cieľových skupinách prepadáva za priemery minuloročnej siedmej série.

Let´s Dance sa vlani počas 7. série ratingovo hýbalo najčastejšie v okolí 8 – 9 % v obchodnej cieľovke. Celkovo v univerzálnej cieľovke šou stabilne prekračovala polmiliónovú úroveň v širšom okolí 550-tisíc divákov.

Ešte pri štarte 8. série sa Let´s Dance tieto priemery podarilo prekročiť.

Všeobecne sa od tohtoročnej série tanečnej šou očakávali nemalé ambície, keď sa televízia pokúsila nabiť zostavu celebritných súťažiacich ešte výraznejšie ako vlani. Naďalej však šou trpí  moderátorskými výkonmi či nekonečným naťahovaním.

Einstein stratil polovicu divákov

S príchodom Let´s Dance na nedeľný večery sa na priemerným výkonom začala usádzať nedeľná kriminálna miniséria Joj Einstein.

Po slušnom nástupe, keď pri štarte atakovala ešte deväť ratingov, sa jej priemery začali už v konkurencii tanečnej šou hýbať v okolí 6,5 %, čo však Jojke voči najdrahšiemu programu Markízy prinášalo stále uspokojivé výkony.

Spracovanie svetovo úspešného nemeckého seriálového námetu o potomkovi slávneho génia však v slovenskom podaní divákov pri obrazovke nedrží.

Einstein ostatnú nedeľu zažil druhý veľký prepad sledovanosti, keď jeho štvrtá časť padla na rating 5 % s podielom na trhu 15,2 % v obchodnej cieľovke. Len medzitýždenne seriál prišiel o 1,7 ratingového bodu.

Seriálová novinka sa aktuálne zaradila k priemernej sledovanosti Hranice, bližšie k piatim percentám začala s poslednými časťami klesať aj Nemocnica.

V celkovom publiku si Einsteina najnovšie pozrelo iba 236-tisíc divákov, čo je len medzitýždenný prepad až o 100-tisíc divákov.

Oproti štartu z konca februára, ešte mimo konkurencie Let´s Dance, Einstein stratil polovicu pôvodného publika. Jeho prvý diel sledovalo priemerne ešte 478-tisíc divákov.

Einstein sa dokonca najnovšie prepadol na výkon piatkovej neúspešnej zoznamky Markízy.

Ruža pre nevestu už od štartu zo začiatku mesiaca dosahuje podpriemernú sledovanosť televízneho lídra a každým týždňom jej ešte menšia časť divákov navyše ubúda.

Najnovšie Ruža pre nevestu padla na rating 4,2 % s podielom 16,1 % v obchodnej cieľovej skupine, Markíza ju naťahovala až do 23. hodiny. Vďaka tomu jej zvýšila podiel na trhu, kým rating si šou vďaka vysielaniu počas piatkového večera udržiavala šou od začiatku do konca.

V univerzálnej cieľovke si zoznamku minulý týždeň pozrelo 226-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor