Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Mediaboom.sk

Náborový spot Superstar 2021

Aktuality

Markíza hneď po roku nakrúti novú sériu Superstar! S výrobou počíta aj počas pandémie

Úspech posledného ročníka Markízu mimoriadne posmelil, vysoké ratingy spôsobené z veľkej časti uzamknutím Slovenska do domácností si bude chcieť zopakovať expresne skoro.

Markíza sa už teraz pripravuje spoločne s Novou na ďalší ročník Superstar.

Najdlhšie vysielaná talentová šou na Slovensku aj v Česku sa vo federálnej verzii dočká už svojej 7. série, pričom televízie návrat šou pripravujú v expresnom čase.

Markíza a Nova totižto plánujú s novou sériou Superstar prísť na obrazovku už budúci rok. Pokiaľ ich plány neprekazí koronavírus, stane sa vôbec po prvýkrát, že sa federálna Superstar bude vysielať hneď dva roky po sebe.

Spravidla televízie dopriali speváckej šou minimálne ročnú pauzu, doterajších šesť ročníkov odvysielali v rokoch 2009, 2011, 2013, 2015, 2018 a 2020. Teraz jej návrat pripravujú už na rok 2021.

Televízie momentálne na Slovensku aj v Česku opäť spustili prihlasovanie do speváckej šou. Záujemcovia sa už teraz môžu hlásiť na kastingových stránkach, Markíza od víkendu nasadila aj náborový spot. Nájdete ho na začiatku článku.

Za expresnou prípravou Superstar len krátko po dovysielaní ostatného ročníka stojí jej tohtoročný úspech. Markíze a Nove sa podaril úspešný reštart a refresh upadajúceho projektu, ktorému roky klesala sledovanosť – a to ako vďaka nešťastným zmenám v dramaturgii, tak medzi porotcami či moderátormi.

Tento rok, naopak, televízie vynikli vydarenou zmenou na porotcovských miestach. Jej zložením poriadne zatriasli a na svojom mieste nechali iba Paľa Haberu, ktorý dosiaľ nechýbal v žiadnej slovenskej a česko-slovenskej verzii. Počet miest rozšírili na päť, pričom do jej stredu posadili Mariána Čekovského, ktorý sa stal jedným z ťahúňov poroty, zafungovala aj stávka na Leoša Mareša, ktorého presunuli z moderátorského miesta, pričom moderátora tento rok úplne zrušili. Rovnako uspelo angažovanie bývalej Superstáristky Moniky Bagárovej, najviac divákov si sťažovalo na herečku Patríciu Pagáčovú, na ktorú si však po čase väčšina z nich zvykla.

Vydarené zloženie poroty sa premietlo aj na rastúcich číslach. Superstar sa na Markíze dostala na niekoľkoročné rekordy, pričom z veľkej časti jej k rapídnemu nárastu pomohlo prepuknutie pandémie koronavírusu a uzavretie Slovákov do domácností. Keby však Superstar na divákov nefungovala, nevystrelila by ani tak.

Vývoj sledovanosti Superstar v šiestej sérii

Spevácka šou zaznamenala v tomto ročníku výrazný nárast sledovanosti.Štartovala na ratingu 9,9 % s podielom 26,3 %, celkovo si prvý diel série pozrelo 468-tisíc divákov. Šiel pritom bez brejkov.

Superstar rástla od prvých dielov. Po štarte uprostred februára už na začiatku marca dosahovala úroveň okolo 11 ratingov, po prepuknutí koronakrízy, ktorá uzavrela Slovákov do domácností, pocítila šou veľký nárast a už v druhej polovici marcavyskočila na 13 ratingov. Celkovo už šou sledovalo 564-tisíc divákov. Superstar si pritom divákov držala nielen do kastingov, ktoré v predošlých sériách znamenali pre šou vrchol a následne už pád sledovanosti. Naopak, rekordy série zaznamenala aj v ďalšej vyraďovacej fáze.

Ďalšiu vlnu nárastu zaznamenala šou uprostred fázy Supervýberu, kde zaznamenala aj najlepší rating série v komerčnej cieľovke 15 %. Ide o rekord šiestej federálnej série a posledných piatich rokov pre šou. Čo je dôležitejšie, od tohto výstrelu opäť potvrdzovala nárast a divákov držala na úrovni okolo 14 ratingov. Oba priame prenosy dosiahli úroveň 14,5 %. V celkovom počte divákov je rekordom spomínaný výkon vo finále.

Predošlé ročníky

Tohtoročná séria Superstar bola najsledovanejšia od roku 2015. Spevácka šou celkovou sledovanosťou na úrovni cez 650-tisíc divákov a vyššie prekonala aj sledovanosť Grandfinále tretej federálnej série z roku 2013. Táto séria pri kastingoch dosahovala úroveň v priemere okolo 750-tisíc, v divadelných kolách to bolo okolo 670-tisíc divákov. V živých kolách už sledovanosť v závislosti od týždňa a konkurencie oscilovala najvyššie okolo 400 až 500-tisíc divákov. Až finále stúplo na úroveň 637-tisíc divákov.

V ďalej sérii v roku 2015 spadla dramaticky už výkonnosť kastingov, a to o vyše 250-tisíc divákov. Spravidla nedosiahla ani na polmiliónovú hranicu, podarilo sa jej to iba raz. Priemer sa zastavil pod 500-tisíc divákmi. Tento dramatický pád sledovanosti televízie riešili v roku 2018 veľkými zmenami od poroty po dramaturgiu, porásť sa im nepodarilo, priemer kastingov sa zastavil na priemernej úrovni okolo 450-tisíc divákov. V tejto sérii sa už kastingy priemerne držali nad úrovňou 500-tisíc divákov. Finále minulého ročníka sledovalo 489-tisíc divákov, v roku 2015 to bolo 597-tisíc divákov.

Vývoj sledovanosti finále federálnych ročníkov Superstar (celkový počet divákov 12+*)

Superfinále 2009 (20. december) / vyše 1,3 milióna divákov
Superfinále 2011 (5. jún) / 962-tisíc divákov
Superfinále 2013 (2. jún) / 637-tisíc divákov
Superfinále 2015 (6. december) / 597-tisíc divákov
Superfinále 2018 (10. jún) / 489-tisíc divákov
Superfinále 2020 (31. máj) / 678-tisíc divákov


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 sa do údajov sledovanosti započítava aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor